Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford MONDEO 1,6 16V 94r. spadające obroty

12 Kwi 2010 21:41 10788 38
  • Poziom 12  
    Witam wszystkich
    Opis mojego problemu:
    Auto posiada sekwencyjną instalację gazową. Na gaz przełącza się jak silnik osiągnie ok. 40 stopni C. Rano odpalam auto i jest wszystko dobrze. Po dojechaniu do pierwszego skrzyżowania po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają i silnik gaśnie. Występuje trudność z ponownym odpaleniem. Po odpaleniy silnik pracuje jak traktor, wyraźny brak mocy, wlokę się jakieś 50 k/h. Po rozgrzaniu się silnika wszystko wraca do normy. Silnik pracuje równo, normalnie przyspiesz, słychać delkiatne "mruczenie" silnika. Sytacja jest identyczna na gazie jak i na benzynie. Nie wiem do jakiego mechanika mam już jechać. Słuchając pierduł jakie mi opowiadają to musiał bym chyba wymienić cały silnik na nowy.
    Może spotkał się ktoś z problemem. Liczę na Waszą pomoc.
    Pozdrawiam
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 12  
    Koledzy, czy w złej kategirii zamieściłem temat, czy po prostu nikt nie wie o czym piszę?
    Pozdraiam
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Odciąć dopływ gazu na butli i sprawdzić!
  • Poziom 12  
    Dzięki kolego za odpowiedź.
    Co ma jednak za znaczenie gaz. Sytuacja jest identyczna na gazie jak i na benzynie.
  • Poziom 13  
    Przepływomierz, czujnik temperatury płynu do pcm, zawór bocznikowy, cewka. Wyczyść przepływomierz i przy okazji przepustnicę. U mnie jak była przepływka ubrudzona to ruszyć z miejsca nie chciał. Do wyciągnięcia przepływki potrzeba torxów i wyciąga się całe to elektroniczne dziadostwo i czysci rezystorki preparatem "kontakt". Po włożeniu trzeba troche pojezdzić.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 16  
    To może nie pytaj mechanika tylko zleć mu naprawę (mnie jak ktoś pyta "co to może być" to też różne rzeczy opowiadam, bo z reguły jak klient będzie wiedział co się dzieje to sam sobie naprawi).
  • Poziom 12  
    Wszystko się zgadza kolego.
    Do tej pory odwiedziłem trzech mechaników, którzy wymieniki mi części na łączną kwotę prawie 850zł. razem z robocizną ( między innymi czujnik temperatury, kable i świece, kilka przewodów gumowych, przepływonierz,) . Trochę poczyścili, trochę podmuchali i każy powiedział że dalej trzeba wymieniać. Problem jak był tak jest.
    Usterka będzie pewnie banalna, tylko trzeba odpowiedniego człowieka z odpowiednią wiedzą.
    Mój znajomy miał identyczny problem dwa lata temu w seacie. Po wielu nieudanych prubach naprawy oddał auto do serwisu.
    Nie dowiedział się co było przyczyną, zapłacił tylko za robociznę prawie 600zł.
    Oczywiście ja też zapłacę, ale muszę mieć pewność, a nie domniemyanie może to , może tamto.
    U mnie w serwisie forda przyjmą auto jak usunę instalację gazową.

    Pozdrawiam
    Krzysztof
  • Poziom 10  
    A czy naprawde sprawdzałeś ten przepływomierz ,u mnie było to samo!!
    najprostsza i najskuteczniejsza metoda wyeliminowania przepływomierza to wyciągnąć z niego wtyczke i pojeżdzić pare kilometrów ,powinno być dużo lepiej ,jeśli był popsuty ,nie ma sensu bawic sie w jakies pomiary bo u mnie wychodziły podobnie jak u brata który miał dobrą przepływke a u mnie mimo to okazało sie że jednak nie była do końca sprawna i niepotrzebnie tylko zmarnowałem czas na szukanie innych przyczyn, tak więc zacznij od podmiany z kimś zyczliwym przepływpmierza ,jak miałem krokowy kiedys popsutu to samochód nie chciał odpalić bez dodania gazu a jak już odpalił to gasł najcześciej przy wyluzoawaniu standartowo przy dojeżdzaniu do swiatełek samochód gasł.
    Prosze pamietać żeby przepływomierza nie traktowąc żadną chemia WD itp. najlepiej jakimś oddłuszczaczem na alkocholu i przed założeniem zaczekać aż wyschnie/odparuje.
  • Poziom 12  
    Dięki za zainteresowanie
    Odpięcie przepływki powoduje że nie da się jeździć. Obroty pływają w zakresie od 500 do 2000. Silnik jest bardzo słaby i uniemożliwa to jazdę.
    Pozdrawiam i czekam na dalsze rady, lub podjęcie się napray. Dojadę do 100km od częstochowy.
  • Poziom 12  
    Koledzy w dalszym ciągu proszę o POMOC.
    Jako ciekawostkę opiszę wam sytuację jaką doświadczyłem dzisiaj u mechanika.
    Kilka dni temu zadzwoniłem do mechanika, którego polecił mi kolega z pracy. Szybko opisałem moją sytuację przez telefon. Pan mechanik zapytał czy w aucie jest instalacja gazowa. Zalecił aby kilka dni pojeździć na benzynie, jeżeli to nie pomoże to przyjechać na warsztat. Dzisiaj rano zdobyłem się na odwagę i pojechałem. Na miejscu jeszcze raz opisałem całą sytuację z miom autem dokładnie od a do z. Oczywiście udałem lalika. Pan mechanik powiedział żeby zostawić auto; do godziny 15 zadzwoni z informacją o usterce ( była godzina 9:15 ). Nie zadzwonił. Dzwoniłem przez jakieś 40minut, ża wkońcu razem z kolegą pojechałem do niego. N miejscu Pana mechanika nie było. Zato byli dwaj bardzo młodzi jego pracownicy, którzy powiedzieli że auto jest gotowe i muszę uregulować 220zł. Na moje szczęście nagle z domu wychodzi Pan mechanik i ja go po prostu ptam " jaka była usterka "
    Mechanik odpowiedział: "świece miały przebicie, trochę poczyściłem i wszystko gra" ( dodam że świece mały jakieś i kable wymieniałem 2 miesiące temu )
    No i w tej chwil tak mnoe wk..wił że aż mnie kolega do pionu musiał ustawić.
    Okazało się że nie wymienił NIC, mało tego ci dwaj jego pracownicy to chyba piekarze.
    Wiem że to nie miejsce na takie wylewnw historie, ale niestety taka jest prawda
    Pozdrawiam

    Dodano po 3 [minuty]:

    Nie wiem, może w Częstochowie i okolicach nie ma mechaników. Wiem Ze auto nie jes pierwszej młodości, ale to nie oznacza że nie da się usunąć usterki.
    JESZCZE RAZ PROSZĘ O POMOC, LUB PROPOZYCJĘ NAPRAWY. DOJADĘ NA MIEJSCE.
    POZDRAWIA
  • Poziom 12  
    Koledzy dzisiaj zaobserwowałem że silnik nie musi być wcale zimny. Auto stało dokładnie 5h, można powiedzieć że silnik nie wystygł całkowicie no i problem cały czas istnieje tzn. po odpaleniu przez 1minutę jest wszystko ok. Po około minucie obroty zaczynają spadać do minimum tak że silnik nie zgaśnie trochę go poszarpie i tak kilka razy. Po około 3 minutach silnik pracuje idealnie. Tak sytuacja wygląda jak auto stoi, natomiast jak po odpaleniu zaraz rozpocznę jazdę to po dojechaniu do pierwszego skrzyżowania silnik gaśnie.
    Kolejny raz proszę o POMOC
    Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Witam
    Powielam swoją prośbę o pomoc!
    Czy nikt nie zna tematu?
    Pozdrawiam
  • Poziom 1  
    Witam wszystkich bardzo serdecznie:) Pozdrawiam autora tematu, który ma zresztą tak samo na imie jak ja. chciałbym powiedzieć że obecnie mam problem IDENTYCZNY!!!! Posiadam ford mondeo mk1..zapalam rano samochód i wszystko jest ok i a gdy nim ruszam to obroty skaczą mi pomiędzy 500-1200 i to tak bardzo czuć jakby w samochód ktoś walił młotkiem (jak jest przy 500), i czasami nawet gaśnie a jak sie wkurze i mu "przycisne" to obroty nie idą płynnie tylko obrotomierz przeskakuje nierównomiernie... po zagrzaniu się silnika po wyłączeniu ssania jest nie to auto.. chodzi jak burza.. teraz zawiozłem samochód do mechanika i wymienił mi świece i kable , samochód chodzi troszkę lepiej ale nadal kicha na zimnym silniku.. teraz bedzie wymieniał czujnik od termostatu, zobaczymy co to da.. ale tak jak mowie na zagrzanym aucie samochód chodzi całkiem inaczej..

    ale chciałbym jeszcze powiedziec jeszcze o czyms innym.. okolo 4 lat temu miałem problem bardzo podobny.. jechałem autem (ale nie wazne czy był zagrzany czy nie) i po wcisnieciu sprzegła obroty lecialy w dol i samochód gasł.. i tak cały czas.... tez sie najezdzilem po mechanikach, chcieli mi wymienic pol silnika... swiece, rozne czujniki.... i wreszcie znalazł sie jeden facet ktory pracuje w serwisie forda i zna go od a do z... okazalo sie ze nawalil czujnik cisnienia oleju ktory jest w glowicy.. i nie da sie go wymienic bo on w tej glowicy jest wprasowany... i wtedy pojechalem kupiłem uzywana głowice z forda escorta zamontowalem i autko hulało do teraz....
  • Poziom 12  
    Witam kolegę z identycznym problemem.
    U mnie wymiana tego czyjnika nic nie pomogła. Ciekawe jest to co napisałeś o czujniku ciśnienia oleju. Jakoś zaden mechanik słowem nie wspomniał o nim. Sprzwdzę to oczywiście. Jak na mój gust i biorąc pod uawgę to co się już naczytałem, to raczej będzie to problem z doborem mieszanki jak silnik jest zimny. Albo jest problem z lewym powietrzem, albo typowo elektroniczny np. jakis czyjnik, albo obie rzeczy naraz. Jak coś będę wiedział więcej to napiszę, a jak Tobie się uda to napisz proszę. W tej chwili bardzo mnie to już intryguje.
    Pozdrawiam : Krzysztof
  • Poziom 32  
    witam, koledzy w przepływce jest drut grzejny jego temp a co za tym i opornośc zalezy od ilości przepływjacego powietrza, lubi sie zaświnić i kłamie dajac fałszywe odczyty dla kalkulatora , trzeba wyjac przepływke i umyc ten drucik najlepiej benzyna extrakcyjną , powinno pomóc, powodzenia
  • Poziom 12  
    Witam kolegę wopr
    Dzięki za odpowiedź. Zaglądałem do przepływli i jest ona czysta. Czytałem że nie wolno myć tego drucika, tylko można go jedynie przedmuchać. Co Ty o tym sądzisz?
    Pozdrawiam : Krzysztof
  • Poziom 32  
    witam, mam takowy mondełek jako wół roboczy w warsztacie i co jakis czas ma podobne objawy ,ten drucik se mozesz smiało umyc extrakcyjna benzyną i przedmuchać tylko delikatnie ale stanowczo :D , ja uzywam zmywacza do silikonów jest troszku mocniejsza ben ex, powodzenia
  • Poziom 12  
    Witam ponownie

    Wyczyściłem pezepływkę (chociaż była nowa), pojeździłem kilka dni i nic. Dalej to samo. Co mam sprawdzić jeszcze, jak wszystko było już sprawdzone.
    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Witam.

    Posiadam Forda Mondeo 95r. i mam chyba taki sam problem jak ty . Jak narazie to jadę do pracy samochodem z odłączonym przepływomierzem. Jest ciężko bo muszę ostrorznie dodawac gazu i popuszczać sprzęgło bo inaczej to samochód mi się dławi. Ale za to mi nie gaśnie jak stoję na światłach czy też w czasie jazdy. Muj szef podał mi w pracy numer telefonu do jednego warsztatu gdzie mogą podłączyć samochód do komputera i wten sposób może wykryją usterkę , ale to dopiero w piątek. Jeśli jakieś informację będę miał to napewno napiszę....
  • Poziom 12  
    Witam
    Napisz kolego jak będziesz coś wiedział
    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Witam.

    Po przyjechaniu, mechanik zaraz obsłuchał silnik i stwierdził że prawdopodobnie świece są do wymiany po wykręceniu okazało się że były tam każda inna świeca a powinny być MOTORCRAFT platynowe oczywiście przewody też wymieniono co mnie kosztowło około 300 zł.

    Następnie podłączył swuj mały przenośny komputer i po dłuższym czasie stwierdził że tylko przepływomierz podaje złe odczyty i zlecił mi wymianę.

    Przepływomierz dostełem na szrocie w Toruniu tam gdzie mieszkam za 100 zł.

    Po wmontowaniu i wyjechaniu na ulicę zaraz zauwarzyłem że silnik mi nie gaśnie , czyli wszystko jest wporządku.

    wydaje mi się że jednak jest ustawiona troszkę mała dawka paliwa , ale już mi mechanik powiedział że jeśli będzie mi trochę nierówno chodził to idzie to ustawić przy pomocy jego komputerka.

    Jak narazie samochód mi nie gaśnie w czasie jazdy i odrazu lepiej się prowadzi, ale w 100% okaże się jutro .
  • Poziom 10  
    z rana normalnie odpalił tylko cały czas wydaje mi się że ma ustawioną za małą dawkę paliwa , ale to tylko to bo na światłach czy też na biegu jałowym już nie gaśnie
  • Poziom 12  
    Witam kolegę i dziękuję za odpowiedź.
    W tygodniu sam sprawdzę świece, kable i przepływkę. Niedawno wszystkie te rzeczy były wymieniane przez kilku mechaników, ale kto wie czy faktycznie zostały wymienione. Sprawdzę sam i napiszę.
    Pozdrawiam
  • Poziom 34  
    ludzie zastanówcie się jak takie auto na gazie dostaje w dupe robie z auta powyrzej 2r i nie chcą chodzic nie macie pojęcia jak gaz daje w dupe ale o tym nikt nie pisze masz gaz jeżdzisz tanio potem płacisz bo wszystko doje.. bane
  • Poziom 10  
    ja mam pytanie ---- czy można czyścić te dwa druciki które są w przepływomierzu ?
  • Poziom 12  
    Witam
    Odpowiadam koledze, który napisał że auto zasilane gazem LPG dostaje po dupie.
    My polacy mamy taką mentalność jezeli chodzi o samochody; kupujemy samochód, nic do niego nie dokładamy, piłujemy aż padnie ( silnik, albo buda się rozleci od rdzy ) i na tej podstawie oceniamy czy auto jest dobre czy złe. Podaję przykład : Golf 1,2,3 toporne auto dla topornych ludzi.
    Gaz LPG jest dużo lepszym paliwem niż benzyna. Jest czystrzy i posiada więcej oktanów. Żywotność silnika nie skraca się. Trzeba tylko systematycznie wmieniać olej i filtry.
    Jeżeli chodzi o te dwa druciki w przepływce to na forum piszą że mozna czyścić np; benzyną ekstrakcyjną. Ja osobiście uważam, że w ten sposób można uszkodzić przepływkę.
    Pozdrawiam serdeczne
  • Poziom 10  
    przeczyściłem przepływke szczoteczką do zębów ( do zębów już nie będzie stosowana ) bez urzywania płynów na sucho i sie okazało że samochód idealnie chodzi na benzynie ale na gazie mam małe kłopoty, może zła mieszanka jest ustawiona gazu - ------- będę musiał odwiedzić gazownika
  • Poziom 12  
    A co dokładnie czyściłeś kolego? Sercem przepływki jest właśnie ten drucik. J przeczyszczę dokładnie przepływkę i napiszę jaki jest efekt. Sprawdziłem świece. Okazało się że mechanik, u którego były wymieniane wcale ich nie wymienił, a ja za nie zapłaciłem. Frajer ze mnie co?. To był ostatni raz kiedy dałem się oszukać. Przy następnej wizycie u jakiegokolwiek mechanika bedu mu perfidnie patrzał na ręce i zadawał 1000 pytań. Może to coś pomoże.
    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    po przeczyszczeniu tych drucików samochód bez żadnych problemów prowadzi się na benzynie ( normalnie odpala,i co najważniejsze nie gaśnie), jeśli chodzi o gaz to po dłuższej podruży na gazie zaczyna się dławić przy szybkim dodawaniu gazu , nie gaśnie na biegu jałowym ale przy dodawaniu gazu dławi się i trzeba to robić powoli ( znajomi mi podpowiedzieli abym wyczyścił parownik bo może być tam troche syfu , ale to zrobię dopiero w weekend) a po przełączeniu w czasie jazdy na benzynę prowadzi się idealnie
  • Poziom 12  
    Witam
    Jaką masz instalację gazową ( zwykła czy sekwencyjna )
    W sekwencji nic nie zrobisz. Musisz jechać na komputer.
    Jeżeli masz zwykłą instalację możesz sobie sam wyregulować ( mogę opisać sposób regulacji jeżeli będziesz potrzebował; osobno reguluje się wolne obroty, a osobno dawkę gazu ). Jeżeli masz źle ustawione wolne obroty, albo dawkę, efekt będzie prawie taki jak opisałeś
    Dodatkowo musisz sprawdziś sobie filtr gazu, powietrza, membrana w parowniku i reduktor.
    Pozdrawiam.