Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

LANOS - Interpretacja wskazań programu aldl

13 Kwi 2010 08:01 3352 8
  • Poziom 12  
    Witam.

    Jeśli ktoś się zna to proszę o opinie na temat wyników podanych przez program.
    Po restarcie ECU i odpaleniu na benzynie i wolnych obrotach wartości BLM i Integrator wynosiły 128. Napięci O2 wahało się w granicach 430-460mV. Współczynnik AFR wynosił 14,6.
    Po wkręceniu silnika na 2,8 tyś obrotów wartość Napięcia O zaczęła się wahać w granicach 250-800mV. Podczas tego wahania było wyraźnie słychać, ze silnik pracuje głośniej i ciszej i obroty lekko falowały. BLM nie ulegał zmianie. Integrator wahał się w granicach 114-150. AFR bez zmian.
    Po przełączeniu na LPG napięcie O2 zaczęło skakać w granicach 50-840mV z dużo większa częstotliwością niż na benzynie. Póki silnik pracował na luzie BLM i Integrator nadal stały na 128. Po podkręceniu go do 2,8tyś obrotów Integrator gwałtownie skoczył do wartości 190 i na tej wartości stanął, a BLM stopniowo zaczął też rosnąć aczkolwiek dużo wolniej, doszedł do 150 i zakończyłem testy. AFR bez zmian, O2 - 50-840mV.

    Niestety, ale nie mam jeszcze pełnej wersji tego programu i 2 minuty logu to za mało czasu na cały test. Dlatego daję linka do strony gdzie jest skrócony film z testów: http://pl.tinypic.com/r/fxgsbr/5
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Motronic napisał:
    Masz emulator sondy i tyle. Wywal to cholerstwo.


    ok,
    tylko napisz mi gdzie to jest lub jak wygląda i jak go wywalić (pytanie może i głupie ale nie wiem)?:cry: komp gazowy to Voila plus
  • Poziom 35  
    No ale jak ma II gen. to co ma zrobic ?
    Oczywiscie moze masą zaemulować, ale nie napisał jaki to lanos, z którego roku. Te późniejsze już były bardziej cwane i miały grzaną sondę -. ten manewr nie przechodził ;)
  • Poziom 12  
    bartek_j napisał:
    No ale jak ma II gen. to co ma zrobic ?
    Oczywiscie moze masą zaemulować, ale nie napisał jaki to lanos, z którego roku. Te późniejsze już były bardziej cwane i miały grzaną sondę -. ten manewr nie przechodził ;)


    masz rację nie napisałem, że pacjentem jest lanos 1,5 16v z 1999r
  • Poziom 29  
    Lanos to cholera i bedziesz musiał ustawic w sterowniku gazowym emulacje na takim samy poziomie jak wychodzą parametry z benzyny czyli najlepiej 128. Jezeli bedzie zła emulacja zacznie sie rozjezdzac benzyna. Bardzo żadko sie spotyka lanosa żeby benzyna sie rozjezdzała ale jak tak jest to trzeba sie z tym pomeczyc lub załozyc sekwencje. Miałem takiego lanosa i nawet reset nie pomagał po miesiącu resetów zaczeły sie wieszac obroty wymiany krokowych nie pomogły. Po załozeniu sekwencji problem z rozjezdzającą benzyną i wieszającymi obrotami znikł
    Życze powodzenia
  • Poziom 12  
    Zastanawia mnie również dlaczego na benzynie podczas wahania wartości Integratora było wyraźnie słychać, ze silnik pracuje głośniej i ciszej i obroty lekko falowały. Było to adekwatne do wahań Integratora, czyli wartość rosła to silnik pracował głośniej, opadała to silnik pracował ciszej.
  • Poziom 36  
    Były w sprzedaży niewielkie moduły (chyba P-400),wymuszony reset adaptacji.Jest jednak jeden problem wymaga odpowiedniego montażu aby łatwo go było zdemontować,ponieważ każdorazowo po wyłączeniu zapłonu kasuje również błędy ECU.
    Jaki masz zawór przeciw wybuchowy i gdzie zamontowany?