Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez - ta sama skrzynia biegów w 1,4 1,6 1,9?

13 Kwi 2010 11:53 12344 14
  • Poziom 11  
    Mam dylemat i może ktoś to wie - czy skrzynia biegów była ta sama w tych wersjach silnikowych? Czy może dla diesla zmienili skrzynie albo przełożenia? Może zna ktoś oznaczenia tych skrzyń i producenta?
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Inny kosz sprzęgła (mocowanie do silnika) inne przełożenia, także w tylnym moście
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Skrzynia bez zmian.Różne tylko napędy prędkościomierza i przełożenie mostu napędowego.Z trwałością w/w bez zmian.Montaż mocniejszego motoru=szybsze zużycie mostu,skrzyni,wału...Lepiej założyć cały napęd od jakiegoś innego dawcy.
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    Czyli kolego doctor81 jesteś pewny że skrzynie od 1.9D założysz do 1.4 bez żadnego problemu ,ponieważ jest cała taka sama? A widziałeś kiedyś te skrzynie zdemontowane? Pozdrawiam!
    Przełożenia skrzyni do silnika 1.5 : 1 bieg 3,778 ,2 bieg 1,944 ,3 bieg 1,307 ,4 bieg 1 ,5 bieg 0,803 ,wsteczny 3,526
    Przełożenia skrzyni do silnika 1.4 Rover : 1 bieg 3,830 ,2 bieg 1,971 ,3 bieg 1,321 ,4 bieg 1,000 ,5 bieg 0,806 ,wsteczny 3,574
    Obudowa sprzęgła skrzyni biegów do silnika 1.9 jest odmienna od obudowy od silnika 1.5 ,ponieważ jest dostosowana do punktów mocowania na silniku XUD.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Święte słowa kolego RobertLodz09.Sory za mój sarkazm,ale krew mnie zalewa jak sobie pomyśle,że pierwotnie ta skrzynia została zaprojektowana do poj.silnika 1300cm.Przez 10-cio lecia nikt jej nie wzmacniał.Nie wnikam w konstrukcje sprzęgła/wałka sprzęgłowego jeśli reszta skrzyni to to samo.No jak już zagłębiać się w szczegóły,to skrzynia pod szyldem Daewoo w Polonezie oczywiście miała wewnętrzny "lifting".Zmienili synchronizator 1-szego biegu,łożysko wałka sprzęgłowego,dali słabsze sprężyny w zatrzaskach i wybieraku włączającym biegi(w celu zmniejszenia oporności lewarka biegów).Polonez 2,0 z silnikiem Forda-ta skrzynia to już inna bajka.
  • Poziom 11  
    A kto był producentem tych skrzyń?
  • Poziom 17  
    Na forum fso na pewno wiedzą.O ile się nie mylę to fiat-nie ten Nasz :-)
  • Poziom 11  
    RobertLodz09 napisał:
    Przełożenia skrzyni do silnika 1.5 : 1 bieg 3,778 ,2 bieg 1,944 ,3 bieg 1,307 ,4 bieg 1 ,5 bieg 0,803 ,wsteczny 3,526
    Przełożenia skrzyni do silnika 1.4 Rover : 1 bieg 3,830 ,2 bieg 1,971 ,3 bieg 1,321 ,4 bieg 1,000 ,5 bieg 0,806 ,wsteczny 3,574
    różnica przełożeń wynikała ze zmiany modułu zębów w kołach zębatych - późniejsze 1.6 też miały przełożenia takie jak podałeś dla 1.4. Różnica była w moście - 1.6 - 3.9, rover - 4.3
  • Moderator Samochody
    doctor81 napisał:
    Święte słowa kolego RobertLodz09.Sory za mój sarkazm,ale krew mnie zalewa jak sobie pomyśle,że pierwotnie ta skrzynia została zaprojektowana do poj.silnika 1300cm.Przez 10-cio lecia nikt jej nie wzmacniał.Nie wnikam w konstrukcje sprzęgła/wałka sprzęgłowego jeśli reszta skrzyni to to samo.No jak już zagłębiać się w szczegóły,to skrzynia pod szyldem Daewoo w Polonezie oczywiście miała wewnętrzny "lifting".Zmienili synchronizator 1-szego biegu,łożysko wałka sprzęgłowego,dali słabsze sprężyny w zatrzaskach i wybieraku włączającym biegi(w celu zmniejszenia oporności lewarka biegów).Polonez 2,0 z silnikiem Forda-ta skrzynia to już inna bajka.

    Krótko kolega żyje i stąd niewiele wie na temat "ewolucji" tej skrzyni. Właśnie Daewoo najpoważniej ją zmodernizowało(wcześniejsze zmiany to tylko przeniesienie lewarka bezpośrednio na obudowę skrzyni biegów i zintegrowanie go zz wybierakiem, zmiana rodzaju łożyska wałka sprzęgłowego) - właśnie przez zmianę modułu zębów, co zmieniło przełożenia, a w założeniach miało skrzynię uczynić odporniejszą na zużycie i cichszą. W przypadku wariantów silnikowych, skrzynie te różniły się tzw. dzwonem i wałkiem sprzęgłowym - pozostałe elementy w pełni zamienne pomiędzy wersjami.
    doctor81 napisał:
    Zmienili synchronizator 1-szego biegu,łożysko wałka sprzęgłowego,dali słabsze sprężyny w zatrzaskach i wybieraku włączającym biegi(w celu zmniejszenia oporności lewarka biegów).
    Tutaj to się koledze z CC700 chyba pomyliło.
  • Poziom 10  
    Dzień dobry,
    Składam obecnie fiata 125p 1977
    Chciałbym tam wrzucić silnik z rovera 1,4 16v
    Problemem jest podobno wąski tunel przez co nie wchodzi skrzynia 5 biegowa.
    Co myślicie o spięciu tego silnika ze skrzynią 4 biegowa. Czy jest to możliwe ? Jak z przełożeniami czy przy tych przełożeniach samochód będzie na tyle elastyczny żeby dało się nim normalnie jezdzic. Polonez - ta sama skrzynia biegów w 1,4 1,6 1,9?
  • Moderator Samochody
    Post #9
    Cytat:
    późniejsze 1.6 też miały przełożenia takie jak podałeś dla 1.4. Różnica była w moście - 1.6 - 3.9, rover - 4.3

    Pytanie, czy da się założyć "dzwon", obudowę sprzęgła, pasującą do silnika Rovera do skrzyni 4
    No i kwestia dyfra
  • Poziom 28  
    Skrzynia od poloneza wchodzi w tunel 125p MR77, 20 lat temu to robiłem, tylko trzeba walczyć z otworem na inny lewarek i inną półkę na tunelu
  • Moderator Samochody
    web69 napisał:
    Skrzynia od poloneza wchodzi w tunel 125p MR77,
    Potwierdzam. Tylko ciasno się robi jak dochodzi jeszcze tzw. "ucho słonia" - wielka guma wyciszająca.
  • Poziom 29  
    Nie szkoda na taką przeróbkę Fiata z lat 70-tych ?
    Na takie przeróbki lepiej nadaje się już ten z ostatnich lat produkcji w nim już był poszerzony tunel i dziura na lewarek ponieważ montowali całe jednostki napędowe od Poloneza albo skrzynia Poloneza + silnik Fiata (FSO)
    Trochę swego czasu było takich poprzerabianych Fiatów na silnik Rovera jak pamiętam po zamieszczanych ogłoszeniach o sprzedaży ...
    ale teraz to trochę tak jak byś chciał przerobić klasyka Junaka M-10 na choppera ...
    każdy stara się zostawić w oryginale takiego staruszka