Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sharan AUY.Dudnienie w filtrze powietrza.

13 Kwi 2010 14:05 15323 5
  • Poziom 12  
    Witam.
    Niedawno dotknęła moje autko przypadłość. Po uruchomieniu silnika słychać wyraźne dudnienie w okolicach filtra powietrza, zresztą czuć na nim jak się rękę przyłoży drgania w rytm dudnienia. Częstotliwość wzrasta wraz z obrotami silnika.Z czasem jednak słabnie aż do całkowitego zniknięcia.Niestety nie jest to powtarzalne, czasami zadudni na rozgrzanym silniku, czasami na zimnym. Mechanik stwierdził, że może to być EGR, więc w weekend wyczyściłem go i zaślepiłem.Przy okazji wymieniłem olej z filtrami, bo był już na to czas. Po dwóch dniach przypadłość powróciła. Proszę o sugestie, w poprzednim miesiącu zwydatkowałem się na sprzęgło, a jazda po mechanikach i płacenie za każdą wizytę, bo może być to lub tamto nie jest zabawne.
  • Poziom 34  
    Sprawdź położenie klapy gaszącej wewnątrz obudowy zaworu EGR - musi się całkowicie otwierać czyli ustawiać w pozycji poziomej, wszelkie jej zacięcia przy lekkim tylko uchyleniu powodują m.in. taki objaw.
  • Poziom 12  
    Nieprawidłowe działanie EGR -a mogę wykluczyć, w niedzielę odłączyłem od niego przewód podciśnienia, więc w tej chwili zaślepiony i odłączony nie działa wogóle. Choć fakt, jak ręcznie przymykałem go to dudnienie cichło, a nawet przy dużym domknięciu ustawało, no ale z tak przymkniętą przepustnicą to nigdzie bym nie pojechał. Przymierzałem się do odkręcenia pokrywy zaworów, by sprawdzić stan wałka rozrządu, a to po przeczytaniu na forum passata, że podobne efekty są jak się wytrze krzywka wałka i współpracująca z nim szklanka. Spostrzegłem wtedy, że korek od płynu chłodzącego jest niedokręcony, więc go dokręciłem. Czeka mnie więc kolejny tydzień jazdy i wsłuchiwania się w efekty. W przeciągu minionego tygodnia trzy razy zadudniło o 5.30 rano jak jadę do pracy, po przejechaniu 4 km przycichło, innym razem dudnienie ustawało. Jedyna zmiana jaką dostrzegłem teraz to głośne wygaszanie silnika, ale nie mam pewności, czy to odłączeniem EGR -a, czy dokręceniem korka zbiornika wyrównawczego.
    A tak z ciekawości, jakie mogą być skutki jazdy z odkręconym korkiem zbiornika wyrównawczego? Sam go nie odkręcałem, więc wychodzi na to, że mechanik zapomniał dokręcić jak wymieniał sprzęgło, o ile miał potrzebę spuszczać płyn. Jesli tak było, to przejeździłem 1,5 tys. km. do pierwszego dudnienia, potem jeszcze 300 km. szukając przyczyn.
  • Poziom 12  
    No niestety to co pisali na forum passata potwierdziło się u mnie. Wytarty wałek rozrządu i popychacze. Z pomiarów wyszło, że w skrajnych przypadkach 4mm niższy wałek i tyleż samo niektóre popychacze. Aż dziw, że otwierało zawory. Trzy popychacze dziurawe, ale w jednym to dziura, że aż przykro.
    Sharan AUY.Dudnienie w filtrze powietrza. Sharan AUY.Dudnienie w filtrze powietrza.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    No właśnie mechanik też się dziwił, dlatego pisałem ten temat, bo dudnienie wystepowało sporadycznie, a jak nie dudniło to silnik elegancko pracował, więc łudziłem się, że coś innego padło, może mniej kosztownego. Jedyna zauważalna różnica to to, że płynniej się "rozbiega". Wcześniej była spora różnica zanim osiągnął 1500rpm i po jej osiągnięciu. Efekt był taki jak w mojej temprze. Zanim uruchomi się turbo to muł, a jak włączy się turbo to odjazd. Teraz już nie ma tak wyraźnie odczuwalnej różnicy.