Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 b6 8e 2001. nie działa klimatyzacja

13 Kwi 2010 17:19 20965 6
  • Poziom 2  
    Posiadam A4 z klimatronikiem. Klimatyzacja działała do jesieni bez zarzutów. Na wiosnę jak chciałem ją włączyć juz nie działała. Poza tym wszystko jest sprawne. Wymieniłem freon i sprawdziłem szczelność w układzie. Jest dobrze. Pojechałem do fachowca i stwierdził nie zgodność win. Chociaż sterownik nie był wymieniany ani ruszany. Zaproponował zmianę kodu(cos takiego). Pojechałem do drugiego podłączył pod komputer i stwierdził, ze wszystko jest ok. Napięcie po włączeniu klimy do sprężarki dochodzi. Wziął sie za sprawdzenie sprzęgła klimatyzacji. tym sprężarki.(NIPPONDENSO7SEU16C). Po rozebraniu okazało się, ze jest wyrobione. Jest to sprzęgło sztywne. Chcąc zamówić, padło pytanie. Dlaczego ono sie uszkodziło? Musi być jeszcze inna przyczyna. Tak stwierdzili w sklepie. W tym momencie sam juz nie wiem co jest. Czy po wymianie sprzęgła będzie juz dobrze ? niżej jest opinia ze sklepu.
    Powodem uszkodzenia sprzęgła w kompresorze Nippondenso 7SEU16C najczęściej jest nieprawidłowa praca elektrycznego układu sterowania auto klimatyzacją lub wadliwe działanie zaworu sterującego. Serwis przed wymianą sprzęgła powinien zdiagnozować przyczyny uszkodzenia układu napędowego w kompresorze. Montaż nowego sprzęgła nie rozwiązuje problemu a może narazić klienta na ponowne wydatki związane z powtórzeniem się tej usterki.

    Na zdjęciu jest sprzęgiełko sprężarki do klimatyzacji (typ. 7SEU16C)
    Audi A4 b6 8e 2001. nie działa klimatyzacja
  • TermopastyTermopasty
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Cześć
    Kompresor w twoim samochodzie jest kompresorem którego wydajność jest sterowana zewnętrznie przy wykorzystaniu zaworu regulacyjnego . W tego typu kompresorach regulacja jest ciągła przez zmianę kąta wychylenia płytki ( swash plate) do której mocowane są tłoki . Im większy kąt pochylenia płytki tym większa wydajność kompresora . Dla płytki w pionie wydajność wynosi około 2%. I ta wiadomość może być tu kluczowa . W kompresorach starego typu było sprzęgło z cewką ( tzw elektromagnetyczne) włączenie klimatyzacji powodowało załączenie elektromagnesu i przyciągnięcie płytki sprzęgła do koła pasowego . Brak napięcia na cewce powodował że sprzęgło nie kręciło się wraz z kołem pasowym. W kompresorach "nowszych" takich jaki posiadasz ( wnioskując po zdjęciu jakie zamieściłeś) sprzęgło jest połączone na stałe z kołem pasowym tak wiec czy w układzie jest czynnik czy go nie ma kompresor i jego tłoki pracują z wydajnością 2% . Brak czynnika oznacza brak smarowania kompresora ( olej miesza się częściowo z czynnikiem i razem z nim opuszcza układ nieszczelnością) . Zerwanie sprzęgła ( gumowego elementu ) jest najprawdopodobniej wynikiem zatarcia kompresora i " zatrzymania tłoków" . Sprawdzić to można min. poprzez wkręcenie śruby trzymającej sprzęgło ( tej którą wykręciłeś aby je zdemontować) i próba przekręcenia wałka kompresora . Jeżeli będziesz czuł znaczny opór lub nie będziesz w stanie obrócić wałka to masz pewność że kompresor uległ zatarciu . Smutną prawdą jest to ze nikt nie informuje o tym ze jazda z nieszczelną klimatyzacją może w takich autach dużo kosztować w przypadku zatarcia kompresora ( płukanie klimatyzacji , wymiana zaworu rozprężnego , filtra osuszacza no i samej sprężarki ). VW zabezpieczył pasek wielorowkowy przy zatarciu kompresora a zapomniał chyba o samym kompresorze .

    PS podaj maila to wyśle ci materiały o klimatyzacji samochodowej gdzie jest pokazany taki kompresor .
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 21  
    Kolega dobrze opisał sposob uszkodzenia takich sprezarek ale najczesciej padaja w niej zawory regulacyjne i mimo ze napiecie dochodzi to klima nie działa.Poprostu sie zacinaja.
    Koszt nowego to ok 350 zł w Wawie
    Wyeliminuj zatarcie kompresora i wymien zawor na nowy(ewentualnie)
  • Poziom 2  
    Najprawdopodobniej jest to chyba racja. Nie idzie obrócić ręką sprężarki. Chyba, że trzeba ją wymontować i wtedy spróbować jeszcze raz. Nie wiem dlaczego to się stało. Układ jest szczelny. Napisz mi coś konkretniej na temat tego zaworu i gdzie można go kupić. Nie wiem czy nie będzie trzeba wymieniać całej sprężarki. Z pozdrowieniem i z góry dziękuje.
  • Poziom 21  
    Nowa sprezarka w Wawie to koszt 1500-2000 zł nie wiem jak w Szczecinie.
    Uzywek odradzam kupowac chyba ze z pewnego zrodła.
  • Poziom 25  
    Jeśli nie możesz obrócić ręką trzymając za metalową część sprzęgła (na zdjęciu po lewej stronie) to na 100% masz sprężarkę do wymiany. Nie zapomnij przy wymianie sprężarki o pozostałych czynnościach a zwłaszcza płukaniu układu i wymianie osuszacza.
  • Poziom 17  
    Bo wiórka metalowe poszły na pewno w układ.

    A mam pytanie czy klima chłodziłą do końca???
    W zimie też trzeba włączać klimę.