Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Escort EFI 1.6 91 rok , nie działa pompa paliwa

13 Kwi 2010 21:33 3754 7
  • Poziom 14  
    Witam,
    Czytałem wiele postów, ale na mój problem nie znalazłem odpowiedzi.
    Po przekręceniu kluczykiem nie słychać pompy paliwa. Na bezpieczniku F5 nie ma napięcia. Skrzynkę bezpieczników przelutowałem bardzo dokładnie. Przekaźnik pompy podmieniony. Dalej nic. Po wyjęciu przekaźnika pompy okazuje się, że z jednej strony cewki jest 12V ( sprawdzone zarówą ). Powodem nie załączania przekaźnika mógłby być tylko wyłącznik uderzeniowy, ale jest sprawny. Masa do przekaźnika podawana jest przez komputerek EEC IV na pinie 22. Po zwarciu do masy tego pinu pompa odzywa się. Komputerek podmieniony i dalej nic. Po włączeniu zapłonu cisza. Coś blokuje działanie komputerka ? Co tu się dzieje ? Miał ktoś podobny przypadek ? Dodam, że zasilanie komputerka jest. Masa zmierzona multimetrem i też jest. Ręce opadają... Czy ktos potrafi mi pomóc ?

    Pozdrawiam i proszę o pomoc.
    Schemat jest tutaj : Link
  • Poziom 32  
    Witam!
    Nie piszesz nic na temat immobilizera?
    Cześć!
  • Poziom 14  
    Nie piszę bo nie mam tego w aucie :)
  • Poziom 32  
    Witam!
    Skoro tak, to będę się kierował książką "Wtrysk benzyny" z serii "Auto-poradnik" i sprawdź czy jest masa na zaciskach EEC IV : 16, 20, 40, 60.
    Cześć!
  • Poziom 14  
    Dzięki :) Jutro wieczorem sprawdzę.
    Dam znać.


    Pozdrawiam
  • Poziom 14  
    Witam,

    Szybki pomiar rano przed pracą wykazuje, że nie ma masy na pin 16,40,60 . Na pin 20 masa jest.
    Czy jest są to masy stałe niezależne od położenia kluczyka ? Mierzyłem bez włączania zapłonu.

    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    Witam!
    Zobacz to: Escort EFI 1.6 91 rok , nie działa pompa paliwa

    Z tego wynika, że masy są podane niezależnie od położenia stacyjki.

    Cześć!
  • Poziom 14  
    Dziękuję za pomoc i schemat. Zgubiło mnie przekonanie, że skoro jest masa na obudowie sterownika to wszystko jest OK. Będąc w pracy znalazłem interesującą stronkę na ten temat. Myślę, że przyda się i innym. http://www.auto-diagnostics.info/ford_eec_iv Zaraz po powrocie znalazłem właśnie ten brak masy. Teraz pompa gra i buczy, autko jeździ.

    Jeszcze raz dziękuję :)