Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda accord 2.0 16v 2000r Problem z komputerem i sondom o2

14 Kwi 2010 15:28 4507 4
  • Poziom 11  
    Witam
    Mam problem z Honda Accord 2.0 16V z 2000r. CH9
    od początku
    Wyciągnąłem katalizator oczywiscie zapalila sie kontrolka na która nie zwracalem uwagi stan licznika ok 120k km.
    Po ok 20k km później zaczęła wariować na niskich obrotach ale nie tak strasznie żebym się tym przejmować problemy zaczęły sie po wstawieniu gazu 10k km później.
    Silnik zaczol szwankować bardziej przy ujemnych temperaturach nawet gasł, gazownicy zdiagnozowali sondę lambda grzałka sprawdzana miernikiem nie ma przejścia.
    Kupiłem nową NGK uniwersalna nic nie dało dalej błąd P1167.
    Po podłączeniu pod kompa i skasowaniu błędu po ok 30 s zapala sie na nowo z tym samym błędem, sonda nie reagowała prawie wogule 0.6V do 0.75V.
    Kupiłem BOSCH niby do tego silnika, po skasowaniu błędu pokazuje od 0.3V nawet do 1V jak się bawię gazem. Po ok 30s zapala się kontrolka z błędem P1167 i nowy P1799
    Nie wiem co dalej pomocy
  • Poziom 35  
    wywal gaz, zamontuj katalizator, sprawdz zasilanie na grzalke sondy
  • Poziom 11  
    Zamiast kata jest strumienica a sonda z kata zastąpiona emulatorem
    Nie ma różnicy czy gaz czy benzyna ten sam błąd
    P1167 P1167
    Primary HO2S (No. 1) Heater System Podstawowej HO2S (nr 1) System ogrzewanie
    Emulator wysyła impulsy 0-0.6V po odłączeniu wyskakuje blond grzałki komp przypisuje jej 1,27V w trybie awaryjnym
    Pierwsza sonda działa wzorowo ok 30s na jałówce 0,7V dodam gazu spada ok 0,4 puszczam gaz ok 1V aż przechodzi w tryb awaryjny napięcie jest stałe ok 0,7V
    dodaje wykres jak pomorze to mogę ich dać więcej w różnych warunkach pracy

    Honda accord 2.0 16v 2000r Problem z komputerem i sondom o2

    Dodano po 2 [minuty]:

    a zasilanie grzałki 11-12V na nie odpalonym silniku
  • Poziom 35  
    niewiem jak dziala dokadnie ten emulator, ale podejzewam ze pracuje jak 1 sonda?
    jezeli tak to tutaj masz problem, poniewaz poprawnie dzialajaca pierwsza sonda ma oscylowac, a druga przy sprawnym katalizatorze ma stac na bogato.
    Druga sprawa to opornosc grzalek. czy sondy masz oryginalne? czy podruby? podaj te opornosci?
  • Poziom 11  
    Emulator mam z forum elektrody i on tez oscyluje wstawiony ma opornik 22 OHM
    Sondy jak pisałem wcześniej nie mam oryginalnej bo tam się spaliła głka w podobno do tego silnika sonda BOSCH ma 9,5 OHM
    Ale dzisiaj wyczyściłem kolektor ssący i przepustnice i wszystko sie pozmieniało teraz wariuje na obrotach 1000-1500-1000-1500... jak klimę włączę ładnie pracuje ale jak się wyłączy znowu wariuje. Sonda z wykresu wygląda ze pięknie pracuje ale dalej ten sam błąd i kontrolka się świeci.
    Dołączam wykres z pracą silnika:
    Honda accord 2.0 16v 2000r Problem z komputerem i sondom o2
    mogę jeszcze podesłać schemat emulatora jak coś pisać