Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf 4 1,9 TDI z silnikiem ALH 90 km. wypala tłoki

14 Kwi 2010 22:07 9344 16
  • Poziom 23  
    Witam Pojazd jak w temacie silnik dostał [ podczas wyprzedzania ]dziwnych obrotów i po tym osłab ,przestał palić na jeden cylinder , po demontażu głowicy okazało się że został nadpalony tłok , na zawór nakleiło się trochę aluminium [ wymienione też końcówki ] . Po usunięciu usterki auto pracowało normalnie ale było słabe , dla próby został podmieniony sterownik do zmiany geometrii turbiny , auto po tym ożyło ale przy przyspieszaniu sytuacja sie powtórzyła , tylko teraz wypaliło dwa tłoki , końce świec żarowych , zostały uszkodzone wtryski na tych cylindrach no i naklejenie na zaworach . I tu pytanie czy ktoś miał już taki przypadek , co może być przyczyną . Jest wyczuwalny luz poosiowy w turbinie i może że olej dostał się do kolektora ssącego . Jeżeli ktoś ma pomysła proszę o pomoc . Pozdrawiam
  • Poziom 18  
    odczytac vagiem bloki pomiarowe ,to może bedziemy wstanie ci pomóc .......

    pozdro rox.......
  • Admin grupy Samochody
    Końcówki wtryskiwaczy rozrabiają lub gnojówka w baku
  • Poziom 23  
    Witam Jednak dochodzę do wniosku że został zaciągnięty olej z turbiny . Pozdrawiam
  • Poziom 39  
    Zły wniosek.
  • Poziom 34  
    Albo korekta softu zrobiona przez domorosłego tunera albo podpięty box lub opornik na wiązce z pompy wtryskowej albo dawka paliwa ustawiona na maxa albo podmieniona oryginalna pompa wtryskowa "dziesiątka" na "jedenastkę" bez korekty softu.
  • Poziom 23  
    Witam W tym aucie nie było nic grzebane przed awarią . Pozdrawiam
  • Poziom 31  
    Jeżeli denka tłoków są chłodzone olejem od dołu to jak nie ma wysokiego ciśnienia oleju to tłoki nie są chłodzone.
  • Moderator Samochody
    Megawe napisał:
    Jeżeli denka tłoków są chłodzone olejem od dołu to jak nie ma wysokiego ciśnienia oleju to tłoki nie są chłodzone.

    To i tak nic nie powinno im się stać. Pierwsze podejrzane wtryski, dalej, czy turbo nie jest poza kontrolą sterownika - czy nie przeładowuje ekstremalnie.
  • Poziom 13  
    Też się skłaniam ku temu że należy na 1 miejscu sprawdzić czy wtryski nie leją.
    Zawsze mnie uczono że lejący wtrysk potrafi nawet wypalić dziurę w tłoku.
  • Poziom 23  
    Witam Proszę czytajcie pierwszy post , końcówki wtrysku po pierwszym wypaleniu zostały wymienione , [ tak teraz na tych wypalonych tłokach nawet nie można ich przebić ] po tym remoncie auto zrobiło się słabe , zrobione około 1000 km.[ paliwo dolewane nowe ] , w celu ożywienia zamieniony sterownik geometrii turbiny [ z takiego samego auta , które jeździ ] , no i auto ożyło , i przy tej próbie , podczas przyspieszania sytuacja się powtórzyła . Pozdrawiam
  • Poziom 23  
    Witam Co to znaczy zły kąt , końcówki BOSCH typowe do tego silnika i pytanie dlaczego sytuacja przed wymianą końcówek i po się powtórzyła . Pozdrawiam
  • Poziom 31  
    chodziło mi o niewłaściwy początek wtrysku.
  • Poziom 23  
    Witam Tak i nad tym też się zastanawiałem . Pozdrawiam
  • Poziom 23  
    Witam To tylko w celu informacji , części które zostały uszkodzone przez nadpalenie -tłok , świece żarowe , dwie końcówki wtrysku [ i to wybrane z tych z pierwszej wymiany , w miarę dobre , chodziło o koszty ] , ponadto zostało wymienione jak wspomniałem wcześniej turbo . Po tej naprawie auto zachowuje się normalnie i jeździ bezawaryjnie [ a już jakiś czas jeździ ] Tak że turbo ma też wielki wpływ , na to co poda na tłok w cylindrze , a olej podany w dużych ilościach przy sprawnym układzie korbowo-tłokowym może zrobić duże spustoszenie . Pozdrawiam