Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermoPasty.pl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seicento 1.1 MPI 2003r nie uruchamia się po stłuczce

przysniciel 14 Kwi 2010 22:18 7129 18
  • #1 14 Kwi 2010 22:18
    przysniciel

    Poziom 19  

    Kupiłem Seicento, które miało lekką stłuczkę. W zasadzie nic szkodliwego, poszły lampy, zderzak, maska. Poprzedni właściciel mówi, że po wypadku wracał nim około 100km i nagle mu zgasł. Od tej pory nie uruchamia się. Pompa nabija ciśnienie i się wyłącza, wtryskiwacze tak jakby działały bo zalewa świece po kilku próbach uruchomienia. Iskra jest na wszystkich cylindrach. Wymieniłem czujnik położenia wału ale nic to nie dało. Immo gaśnie po paru sekundach więc wykluczam. Świeci się kontrolka od silnika. Fiat Ecu Scan pokazuje błędy widoczne w załączonym obrazku. Dodam, że poziom oleju jest dosyc wysoki a olej jest jakby zmieszany z benzyną. Woda jest w porządku. Ma ktoś jakiś pomysł?

    Seicento 1.1 MPI 2003r nie uruchamia się po stłuczce

    0 18
  • TermoPasty.pl
  • #2 14 Kwi 2010 22:26
    MLQDY
    Poziom 15  

    Skoro jest iskra to nie ma potrzeby ruszac czujnika polozenia wału.
    Pozatym jesli jest iskra i jest paliwo to moze brakowac juz tylko powietrza :D

    A tak na powaznie to zobacz czy czasem rozrząd sie nie rozpial, bo jesli masz paliwo, masz prad to muszi chodzic, chyba,ze zaplon jest nie w pore, albo nie ma sprezania...

    0
  • #3 14 Kwi 2010 22:31
    damdam

    Poziom 33  

    Brak sygnału z czujnika wałka rozrządu,pewnie dlatego nie pali.

    0
  • #4 15 Kwi 2010 00:35
    Marcin_ca1
    Poziom 22  

    Może taka błacha sprawa jak czujnik wstrząsowy, fiaty to miały, sprawdzone??

    0
  • TermoPasty.pl
  • #5 15 Kwi 2010 00:45
    MLQDY
    Poziom 15  

    Gdbyby wlacznik wstrzasowy rozlaczal to nie dostawałby paliwa, po to z grubsza on wlasnie jest

    0
  • #6 15 Kwi 2010 00:51
    Marcin_ca1
    Poziom 22  

    Aha faktycznie nie doczytałem, sprawdź testerem czy podczas kręcenia rozrusznikiem pokazuje obroty silnika, można by stwierdzić uszkodzenie czujnika.

    0
  • #8 15 Kwi 2010 10:50
    carrot
    Moderator Samochody

    Albo czujnik wałka, albo rozrząd w krzakach

    0
  • #9 15 Kwi 2010 11:01
    damdam

    Poziom 33  

    zdaje się koledzy mają inne teorie ;)

    0
  • #10 15 Kwi 2010 11:41
    enauto
    Poziom 29  

    damdam napisał:
    Brak sygnału z czujnika wałka rozrządu,pewnie dlatego nie pali.

    carrot napisał:
    Albo czujnik wałka, albo rozrząd w krzakach

    Na zrzucie ekranu ostatnia pozycja "P0340 Wałek rozrządu pozycja, błąd krytyczny" - zacznij od czujnika wałka rozrządu i przewodów do ECU

    0
  • #11 15 Kwi 2010 20:45
    przysniciel

    Poziom 19  

    jutro załatwię na podmianę czujnik,może coś się wyjaśni. Nie wiem czy to może mieć związek ale był tam też problem z masą na silniku, wymieniłem przewód.

    0
  • #12 15 Kwi 2010 22:40
    MLQDY
    Poziom 15  

    Gdyby brakowało mu masy to mało prawdopodopbne by w ogóle kręcił rozrusznikiem.

    0
  • #13 18 Kwi 2010 08:13
    przysniciel

    Poziom 19  

    wymieniłem ten czujnik i nic się nie zmieniło. :( strasznie podejrzana jest ta wiązka bo te czujniki i wtryski idą w jednym peszlu, z tym, że nie jest niggdzie uszkodzona ani zgniła, może komputer padł jak nie było masy? nie wiem jak to sprawdzić

    0
  • #14 18 Kwi 2010 09:11
    MLQDY
    Poziom 15  

    Sprawdziłeś czy pasek rozrzadu nie przeskoczyl?

    0
  • #15 18 Kwi 2010 19:56
    przysniciel

    Poziom 19  

    szczerze mówiąc nie sprawdzałem bo nie umiem, wiem, że mają się pokrywać znaczki ale tam nie ma jak palca wcisnać z boku a co mówic zobaczyć :/

    0
  • Pomocny post
    #16 18 Kwi 2010 20:21
    MLQDY
    Poziom 15  

    No trzeba zdjac osłone i zobaczyc czy jest w ogole pasek, pisałem to odrazu w pierwszym poscie przeciez, wiec myslalem,ze pierwsze co to wykluczyles te ewentualnośc.
    Pisałem,ze jesli jest iskra i jest paliwo to musi zapalic, chyba,ze jest nie w pore lub nie ma sprezania, wiec nalezy sprawdzic rozrzad pierwsze co, a nie wymieniac jakieś czujniki!

    0
  • #17 25 Cze 2010 22:38
    przysniciel

    Poziom 19  

    szacun dla MLQDEGO, przeskoczył rozrząd, ustawiłem go z sasiadem "na chłopski rozum" a znaczki w pdf-ach z internetu są o kant .... Dzięki wszystkim za zainteresowanie

    0
  • #18 26 Cze 2010 00:49
    MLQDY
    Poziom 15  

    No dzieki za podziekowania, nalezy sie cieszyc,ze silniczek bezkolizyjny jest, bo przestawienie paska mogłoby narobić wiele szkody w innym przypadku:)

    W tym silniku jedli nie wiesz jak ustawić i njie mozesz znależć znaków to mozesz ustawić nawet na tzw mijanke tzn pierwszy tłok u góry i zawory na nim powinny się mijać, czyli oba sa zamkniete i wtedy następuje zapłon.


    Pozdrawiam i ciesze sie,ze mogłem wspomóc.

    Swoją droga to czy tak długo trwało rozwiazanie problemu(ponad miesiac) ?

    Bo po takim czasie jest odpowiedź

    0
  • #19 27 Cze 2010 09:23
    przysniciel

    Poziom 19  

    mam takich samochodów więcej a czasu troche za mało, do tego dochodzi brak motywacji , zła pogoda i bunt dziewczyny :)

    0