Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kilka pytan o FreeRTOSa...

15 Kwi 2010 12:46 2809 16
  • Poziom 12  
    Witam,
    po dłuższych analizach zdecydowałem się na freertos'a ...
    Jednakże jestem jeszcze zielony w temacie rtosów przeszukałem trochę polskich zasobów na jego temat. Jednak stwierdzam, że w większości przypadków są to jakieś akademickie regułki których pewnie nie rozumie ten kto je wymyślił :(
    Na stronie FreeRtos'a jedyny przejrzysty manual to pewnie ten za który trzeba zapłacic 35$.
    Czy może mi ktoś na chłopski rozum wytłumaczyć czym sie róznią taski od Co-routines.
    Na jakiej zasadzie działa semafor.
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 33  
    Jeśli chcesz dobrze poznać tego rtos, kup sobie manuala, ja kupiłem j jestem bardzo zadowolony z niego. Na razie co routines się nie zajmuj, działają podobnie jak taski, tylko jest różnica w przydzielanej pamięci, z tego co pamiętam;) Jak zrozumiesz działanie tasków to z co routines nie będziesz miał problemów. Semafor, jest to zmienna określająca czy wydarzyło się jakieś przerwanie, potem w tasku wykonujesz kod.
  • Poziom 12  
    Chce zrealizować poniższe zagadnienie:
    układ RTC generuje przerwanie co 1 sek, w przerwaniu dokonam odczytu czasu/daty.
    Problem jest w tym, że dane te mogą być akurat używane w timerach.
    Jak realizować takie coś, ze system nie skoczy do przerwania dopóki timer korzystający z tych danych nie skończy pracy.
    Jak wogóle realizować takie coś, że np. dane; struktura jest modyfikowana przez kilka timerów.
  • Moderator Mikrokontrolery Projektowanie
    To skorzystaj z mutexów, ten RTOS je ma? Albo blokuj przerwania na czas odczytu zmiennej zawierającej datę i czas. Czyli blokujesz przerwania, przepisujesz datę i czas do zmiennej tymczasowej na której dalej działasz, odblokowywujesz przerwania.