Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Atmega 16 i licznik impulsów na Timer1 [Bascom]

15 Kwi 2010 13:03 4007 2
  • Poziom 15  
    Jestem początkujący w dziedzinie programowania Atmelków.
    Mam zamiar zrobić licznik impulsów , który w pierwszej linii wyświetlacza LCD 2*16 , będzie wyświetlał ilość impulsów , zaś w drugiej ma pokazywać ilość obrotów na minutę. Generalnie ma to rejestrować przebiegi wolnozmienne ok 1Hz nawet ciut mniej. Zaczerpnąłem kawałek kodu oczywiście z netu , standardowa obsługa Timer1 :
    Code:

Do

Timer1 = 0

Start Timer1                                         
       Wait  10

Stop Timer1                                           

Wynik = Timer1 * 6                                       'wynik zliczania w czasie 10s mnożymy przez 6 dla otrzymania wyniku w: obr/min

Cls                                                      'czyścimy LCD
       Lcd "Takty:  " ; Wynik 
    End

Oczywiście dochodzą do tego procedury obsługi wyświetlacza i konfiguracji Timer1 jako counter.