Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Fabia 1.4 MPI - silnik czeski. Zawory.

pawelek1265 15 Apr 2010 15:31 94061 5
  • #1
    pawelek1265
    Level 17  
    Witam, zmuszony byłem rozebrać rozrząd i na nowo ustawiać luz zaworów odpowiedzio 0.25 0.20 Przed tem luzu w ogóle nie było no to byłem w szkoku. Silnik trząsł drgał i co nie tylko. Teraz silnik ma mega siłę nie drży ale grają zawory. szperałem ile mają być luzy to wszscy mówią że się nie ustawie po jest hydraulicznie. A w tym silniku sa popychacze więc wątpie że to hydraulicznie. Jesli tak to prosze mi powiedziec gdzie jest urządzenie do oleju tam żeby hydraulicznie mi regulowało. Z tego co wiem to cinquecento 900 i 700 miały hydrauliczne. A w Skodzie mam te popychacze więc jak i na ile je ustawić???






    Ps. W rzeczywistości aż tak mocno nie słychać, ale jednak nie jest cicho.
  • #2
    maszan
    Level 25  
    Na zimnym silniku :
    1. poluzowac nakretki kontrujace srub regulacyjnych
    2. wykrecic sruby na tyle, zeby dzwigienki przestaly dotykac do zaworow
    3. dokrecic lekko sruby az do momentu, gdy dzwigienki dotkna do zaworow
    4. dokrecic sruby o 2 obroty i zakontrowac nakretkami

    Oczywiscie powyzsze robimy dla:
    - 1. cylindra gdy mijanka w 4.
    - 3. cylindra gdy mijanka w 2.
    - 4. cylindra gdy mijanka w 1.
    - 2. cylindra gdy mijanka w 3.
    Zrodlo :forum.skodovka.pl , kol.DDX.Link do tematu :
    http://www.forum.skodovka.pl/viewtopic.php?t=7466&highlight=regulacja+zaworow+fabia+1.4
  • #3
    pawelek1265
    Level 17  
    Czytałem ten sam temat, ale no nie rozumiem tego jak mogą być hydrauliczne. Przecież jak je tak ustawie to praktycznie nie ma przerwy i mogę je poupalać.

    Skoda Fabia 1.4 MPI - silnik czeski. Zawory.
  • #4
    trans-serwis
    Level 39  
    Czego nie rozumiesz, te popyczacze ustawia sie z wstępnym napięciem tak jak napisał kolega maszan. Przy twoim ustawieniu zniszczysz zawory i dzwigienki.
  • #5
    pawelek1265
    Level 17  
    Ok. Ustawiłem tak jak napisaliscie i silnik równiutka bez zająknięcia działa jak nigdy. Dziękuję za pomoc.
  • #6
    Grucha1982
    Level 17  
    Witam
    Dla potomnych szklanki w 1.4 są hydrauliczne w 1.3 były zwykłe. Można je wyciągnąć i zobaczyć o co chodzi. Jak wypróżnimy popychacze z oleju to powinny się dać wcisnąć i wrócić tak jak w każdym hydrauliku. Od max wciśniętej do nie wciśniętej są 3 pełne obroty śrubką regulacyjną. Regulacja tak jak kolega wcześniej napisał oczywiście pamiętać że dany cylinder który regulujemy musi być w odpowiedniej pozycji jak to kolega wyżej napisał. W Polonezie 1.6gsi było takie samo rozwiązanie (2 godziny kminiłem co mi ten luz kasuje za każdym razem).
    Pozdrawiam i powodzenia.