Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ciężko chodzi skrzynia biegów - Fiat Uno 1.0 Fire

15 Kwi 2010 16:23 9554 10
  • Poziom 16  
    Witam, mam problem ze skrzynią w swoim Fiacie Uno (97 r.). Jadąc dzisiaj coś mi raptownie "zacharczało" i od tej pory ciężko chodzi mi wajcha od zmiany biegów.
    Nie znam się na tym zupełnie więc pojechałem do mechanika, potem do innego i do jeszcze jednego.
    Pierwszy powiedział - skrzynia do wymiany.
    Drugi - luzy mogły to spowodować (trzeba rozebrać).
    Trzeci - nie przejmować się tym bo biegi chodzą (każdy wskakuje) tylko ciężej.

Więc nie wiem co mam robić. Olej w skrzyni jest.

Pozdrawiam i proszę o pomoc.
  • Poziom 23  
    Tata ma fiata uno co prawda jemu nic nie zacharczało ale ciężko się zmieniało zbawiennym się okazało nasmarowanie przy pomocy strzykawki i igły sierzantów to te przeguby osłonięte gumą.
  • Poziom 16  
    No tak tyle tylko że takie coś jak u Ciebie nie stało się natychmiast. A u mnie był jakiś stuk i raptem wajcha zaczęła bardzo ciężko chodzić.

Nie wiem czy w takim wypadku mogę dalej jeździć samochodem? Czy nic więcej nie uszkodzę?
  • Poziom 13  
    Odłącz mechanizm wybierania biegów od skrzyni i zobacz czy lewarek lekko się rusza czy z oporem .
  • Poziom 25  
    Zdejmij mieszek przy dźwigni zmiany biegów. Zerknij do środka czy wszystko jest w porządku.

Sprecyzuj. Czy ciężko chodzi dźwignia zmiany biegów? Czy ciężko wchodzą biegi?
  • Poziom 39  
    Cytat:
    Sprecyzuj. Czy ciężko chodzi dźwignia zmiany biegów? Czy ciężko wchodzą biegi?

o to właśnie chodzi
    może wyprzedzając nieco następny post poradzę jak sprawdzić
    nie zapalaj silnika, wciśnij sprzęgło i zmieniaj biegi - dowiesz się czy ciężko chodzi dźwignia zmiany biegów
    jeśli ciężko jest wrzucać tylko podczas jazdy i na dodatek wsteczny wchodzi ze zgrzytem tzn że sprzęgło domaga się wymiany
  • Poziom 16