Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Co to za część? Kondensator? Prosze o pomoc w określeniu

17 Apr 2010 18:16 5053 21
  • Level 15  
    Witam
    Jestem elektromechanikiem i na codzień zajmuje sie naprawami aut i grzebie zazwyczaj przy napięciu stałym 12v lub 24v. Dziś jednak zostałem zmuszony naprawić odkurzacz piorący.
    Otóż po załączeniu pompy strzela bezpiecznik, Wyjalem pompe z odkurzacza i bezpośrednio podpiołem pod 230 i chodziła.
    Okazało się,ze zwarcie robi element, w bakielitowej obudowie zalany w środku gumą, który jest wpięty w szeregu wiązki elektrycznej do wyżej wspomnianej pompy wody.
    Postanowiłem rozbebeszyc to urzżdzenie i oto co w środku odkryłem:
    na wejsciu 3 przewody, L, N i PE
    I teraz tak, L i N przekształcają się w cewki nawinięte wokół małych okrągłych rdzeni, a potem wychodzą dalej jako zasilanie pompy.
    Do wszystkiego dopięty jest kondensator z 3 przewodami(rozumiem,ze pewnie jest on przeciwzakłoceniowy)
    Na jednym przewodzie zanim przeształci się w cewkę zamontowana jest mała czarna kosteczna, ale jestem pewien na 99% , ze to jest wylacznik termiczny.
    No i ten uklad na wyjsciu ma kostke elektryczna, w która wpina sie 3 przewody z pompy.
    Rozumiem,ze kondensator jest przeciw zakłóceniom, ale jakie zadanie pełnia opisane ceweczki?

Dodam,ze pompa jest na normalne napięcie 220volt
    50/60HZ
    24A

Jezeli mój opis byłby niezrozumiały to mogę zrobić zdjęcie "resztki" układu aby to troche zobrazować.
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Helpful post
    Level 13  
    Witam!
    Sądząc z opisu - filtr przeciwzakłóceniowy.
    Fotka przyda się zawsze, "jeden obraz jest warty 100 słów"
    Pozdrawiam - Waldek
  • Level 15