Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MAN TGA 410 spalanie,słaby

tomekoooo 18 Kwi 2010 14:37 21877 17
  • #1 18 Kwi 2010 14:37
    tomekoooo
    Poziom 11  

    Witam Panów może szukając odpowiedzi na pytanie które brzmi dlaczego TGA 410 2003r. przebieg 670tys.w AS-TRONICu silnik D2866 EURO3 ciągnik siodłowy wykazuje sie spalaniem 38-40...l/100km znajdę kogoś kto może będzie łaskaw podzielić się swoimi spostrzeżeniami i udzielić jakiś wskazówek...Dodając krótki opis powiem ze auto pochodzi z niemiec zakupione w polskim autoryzowanym serwisie MAN ,paliwo kupuje na "dobrych"stacjach bęzy.,sam jechałem kilka tras w różnych warunkach pogodowych ładunki o masie średnio 20ton (kierowca uczciwy proszę tego nie negować).W serwisie sprawdzałem historie pojazdu nie odbiega od jakiś norm eksploatacyjnych .Jako że w posiadaniu jest od 3 miesięcy i to dwa zimowe nie robiliśmy jakiegoś problemu (auta zima różnie pala)ale zima się skończyła a spalanie zostało.Many do oszczędnych nie należą ale 40na 100 to mi AE420 nie spalała po kraju.Wiec auto nie wyświetla żadnych błędów,do momentu zakupu z kompa pokładowego odczytałem że do tego czasu palił srednio 34l/100 co jest jak by realne....(niemieckie drogi)Auto ma powymieniane wszystkie filtry .Koła na jakich stoi to 315/80 standard.Zawory regulowane po zakupie.
    Wiec teraz pytania które sobie zadaje:
    1.Czy przy takim przebiegu wtryski mogą byc juz do wymiany (nie dymi ,jak zimny trochę jak by przebiera ale nie wiem jak powinno być bo nie mam odnośnika)?
    2.Czy przez wtryski będzie taki słaby (wydaje mi się ze auto powinno lepiej się zbierać)?
    3.Czy zmieniał ktoś z państwa koła na mniejsze (315/70) i czy to coś pomaga?
    4.Jaki ma wpływ wymiana kół na AS-TRONICa?
    5.Czy czujnik ciśnienia atmosferycznego może być uszkodzony i nie pokazywać usterki i czy ma wpływ na spalanie?
    6.Czy zawór recyrkulacji moze byc uszkodzony i nie pokazywac błędu ?
    7.Od czego zacząć żeby nie rozebrać całego auta i stwierdzić nic..?

    Ponieważ wiem że są tu ludzie którzy znają sie na tych autach i mają doświadczenie z tymi autami proszę o kilka wskazówek.Efektami podzielę się z panstwem..Pozdrawiam i dziękuje....

    2 17
  • #2 18 Kwi 2010 22:39
    lukasz530
    Poziom 13  

    1. Tak, mogą być do wymiany
    2. Będzie słaby bo nie dostaje optymalnej dawki
    3.Nic nie pomaga, wręcz pali więcej bo żeby jechać 90km/h potrzeba większych obrotów
    4.Zmienia szybciej biegi
    7. OD tego czy łapie temperaturę i od konkretnej diagnostyki układu paliwowego i wydechowego.

    0
  • #3 19 Kwi 2010 07:02
    tomekoooo
    Poziom 11  

    Witaj lukasz530 dzięki za odpowiedz temperatura wygląda ze jest w normie , co do wydechu to nie wiem jak sprawdzić ,jeśli juz to tłumik?Zacznę od wtrysków już kilku znajomych mi to sugeruje.Dzięki i pozdrawiam.

    0
  • #4 28 Kwi 2010 09:23
    krzysztof1125
    Poziom 2  

    Kolego proponuje zacząć od regulacji zaworów zanim zaczniesz wymieniać wtryskiwacze powiedz jeszcze czy MAN dymi ?? Zużycie paliwa na na takim poziomie na pewno spowodowane jest jakąś usterką ale bez prawidłowej diagnozy układu paliwowego nikt nie jest w stanie stwierdzić co to Myślę że mógł bym pomóc proponuje kontakt na priv Pozdrawiam

    Dodano po 7 [minuty]:

    A odnośnie usterek układu wydechowego to czasem obrywa się klapa hamulca górskiego i dostaje się do tłumika ale man dymił by strasznie i palił by 70 l 100km W twoim przypadku układ wydechowy odpada

    1
  • #5 03 Maj 2010 20:07
    macgyver.pl
    Poziom 10  

    Wtryskiwacze do sprawdzenia, w tym modelu są jeszcze tradycyjne, nie common rail, więc spawdzenie i ewentualna naprawa nie będą zbyt drogie. Wypadałoby zrobić również diagnostykę komputerową - może jakiś czujnik padł itp. Niewykluczone, że może też być to wina pompy wtryskowej, uszkodzenie lub przypchanie elementu odpowiedzialnego za wzbogacenie dawki przy przyspieszeniu) kolega miał taką sytuację- palił 40-45 i górki widział wcześniej niż kierowca....

    0
  • #6 24 Cze 2010 19:13
    tomekoooo
    Poziom 11  

    Witam wszystkich zainteresowanych.Wiec mecze sie cały czas z tym autem zrobiłem wtryski filtry orginały dziś zamieniłem koła na mniejsze jak by lepiej ale czas pokaże.Narazie głaszcząc pedał 38l/100km wszyscy mówią ze za dużo ......:cry: natomiast powstała a raczej ma taką dolegliwość ze w trakcie jazdy zapala sie na czerwono trójkąt i komunikat awaria hamulca silnikowego (wtedy nie załącza w pełni hamowania retardera) i po sekundzie góra po 10 sek. gaśnie i nic sie po tym generalnie nie dzieje nie wiem czy cos jest luzne czy cos z komunikacja miedzy kompem a reszta.Nie wiem......Dzięki wszystkim za podpowiedzi.....

    1
  • #7 13 Lip 2010 22:10
    tomekoooo
    Poziom 11  

    Wiec dalej....:D Ale sobie auto kupilem......Egr naprawiony.Powodem zapalania sie komumikatu bylo zle wyregulowane ciegno silownika.Mniejsze kola nie daja wyraznie wiekszej poprawy ale po gorkach lepiej sobie radzi ...Pojechalem na diagnoze (MAN CATS II.)Cisnienie doladowania na wolnych obrotach wskazuje 1bar?????Czy to ma wplyw na spalanie?????Caly czas zadnego bledu edc....A zeby sie nie nudzic padl modul sterowania szyb :D:D:D (przepraszam za pisownie ale mam uszkodzony ALT)Pozdr...

    3
  • #8 18 Lip 2010 15:04
    pitool
    Poziom 30  

    Ja dodam od siebie że swego czasu jeździłem 440 euro 4 na trasach międzynarodowych i też nie palił mniej jak 34l a jak do kraju wjechałem to i 42 pokazał. Man szczególnie w automacie ma to do siebie ze kierowca musi za niego "myśleć" na górkach. Wcześniej w moich rękach był DAF XF 380 Euro 3 i trzy razy tego Mana tym Dafem bym na górkach wyprzedził.Nie pomagała żadna wymiana filtrów i serwisy chyba wszystkie w południowej Polsce.

    0
  • #9 02 Sie 2010 02:19
    svavecone
    Poziom 24  

    Cisnienia doladowania nie mierzy sie podczas wolnych obrotow ani nawet na wysokich bez obciazenia .Sprawdza sie to podczas jazdy na max zapotzebowaniu na moc np pod gore . Cisnienie powinno smialo doturlac sie do 1.9 bar. W MANCAT cisnienie podane jest dwojako ,to ktore monitorujemy podczas jazdy pokazuje nadcisnienie czyli podczas biegu jalowego powinno byc okolo 0 bar.
    Nie ma to wplywu na spalanie ,jezeli nie ma problemu ze spalinami ( dymienie ).
    Wszelkie zmiany w dawce paliwa ( stosunek paliwa do powietrza ) sa skrzetnie monitorowane przez EDC i on na pewno sie odezwie jak cos mu nie pasuje .
    Jak nie masz zadnych bledow to sprawdzilbym na poczatek luzne toczenie kol i retarder . Potem fachowy monitoring danych podczas jazdy ( wazne sa dane z czujnikow temp ) . Jak nic nie znajda to lipa :( . Czasami pomaga zmiana parametrow skrzyni biegow poprzez programowanie ,ale to juz ostatecznosc i rzadkosc .Jak masz ciezka noge to mozna tez przeprogramowac krzywa momentu obrotowego , jest taka mozliwosc ,ale nigdy jeszcze tego nie zastosowalismy ;)

    0
  • #10 02 Sie 2010 21:22
    tomekoooo
    Poziom 11  

    Witam svavecone ciekawe to co napisałes ma to zwiazek z tym ze po wizycie w innym serwisie i podłaczeniu do innego kompa samochód zrobił sie bardziej elastyczny ale spalanie nadal wysokie.Jednak mysle ze to tez troche przez naczepe...A co do zmian w programie EDC jak to opisałes to gdzies czytałem ze wgrywaja nowy soft i auto ma z 410 km do 460 ale nie wiem ile w tym prawdy i jaki ma wpływ na eksploatacje....Nawiasem mówiąc znajomy kiedys mi opowiadał ze jezdzi takim autem po tuningu ecu ale zawsze dużo opowiadał i :D tak nie bardzo wiarygodnie :D:D

    1
  • #11 03 Sie 2010 01:30
    svavecone
    Poziom 24  

    Nie pisze o tuningu , moc pozostaje ta sama tylko jest mozliwosc limitowania momentu obrotowego przy roznych predkosciach obrotowych silnika .

    0
  • #12 24 Wrz 2010 10:50
    krzysztof1125
    Poziom 2  

    Jeśli chodzi o zwiększenie mocy poprzez zmianę softu w edc to polecam firmę ze Zgierza Trochę to kosztuje ale efekty ich pracy są więcej niż zadowalające:)
    Pozdrawiam szczęśliwych właścicieli MAN

    0
  • #13 09 Lis 2011 00:44
    tomekoooo
    Poziom 11  

    18 Kwi 2010 13:37. napisałem 1 posta w tym temacie. dziś sprawa wygląda tak auto nadal pali 37l/100 silnik rozebrałem sprawdziłem ciśnienie sprężania jest ok.naprawione wtryski (wymienione wszystko końcówki,podkładki itd.)wymiana pierścieni ,głowice ok. Czyli silnik jest dobry. wymieniłem czujnik ciśnienia doładowania (z innego auta które jest ok czyli pali 32,33na 100) i nadal to samo ........już nie mam sił......muł straszny i to spalanie .kolektory szczelne , temperatura ok,filtry nowe,smok czyszczony . Nawet świeca płomieniowa i zawór sprawdzony......nie wiem na EDC żadnych błędów ......recyrkulator ok żadnych błędów......I teraz pytam co to tłumik???:turbina????nie wiem czemu ale czuje czujnik ciśnienia atmoswerycznego ????jak to sprawdzić na man cat w servisie nic nie zdiagnozowali(może do d....serVis)ale to nie moja sprawa (man sam sie diagnozuje)a ja żadnych błedów nie mam.....co to jest?????????????????????

    0
  • #14 09 Lis 2011 14:41
    miszagrom
    Poziom 21  

    Jeśli nie ma błędów to przyczyny trzeba szukać tam, gdzie sterownik widzi wartość jako normalny parametr. I nie będzie wrzeszczał jeśli wartość nie będzie poza zakresem. Może trzeba by sprawdzić pompę wtryskową??

    0
  • #15 10 Lis 2011 11:08
    svavecone
    Poziom 24  

    Narobiles sie troche przy tym aucie :) .
    Nie sadze aby czujnik cisnienia atmosferycznego mial duzy wplyw na spalanie ,jedyna mozliwosc testu to tylko przez komputer diagnostyczny .
    Jezeli pojazd ma katalizator to przy jego przytkaniu ,wzrost spalania jest nieunikniony ,lecz tym samym kierowca powinien wyczuc wieksza "mulowatosc" silnika .
    Serwis wydaje sie do d.. jak wczesniej sprawdzali czujnik doladowania bez jazdy testowej /bez obciazenia . Jakiekolwiek testy diagnostyczne przeprowadza sie w trasie .W warsztacie na postoju to mozna bledy sobie wyczytac i nic wiecej .
    Dobry diagnosta powinien tez wydrukowac Ci ( na zyczenie ) zrzuty ekranu parametrow pracy silnika podczas testow jazdy. Poza tym mozesz ( sami powinni Ci zaoferowac) wyslac wszystkie parametry pojazdu i dane pracy silnika do technikow w Niemczech.
    Wiekszosc Manow ma tzw "trend data" , zapisuja wiekszosc ostatnich parametrow ,robi sie to wyczytujac te dane z komputera w samochodzie ( niestety nie mamy do nich wgladu ) i ManCat automatycznie wysyla je na serwer techniczny .
    Serwis w Polsce powiniejn wystapic z prosba o interpretacje do technikow i wyslac te dane ....koszt , nie mam pojecia . Lecz przy Twoich wiecznych rozterkach to chyba bedzie niewielki ;) .

    0
  • #16 10 Lis 2011 18:36
    Artur2910
    Poziom 16  

    Kolego a sprawdziłeś intercoler, przewody i opaski. Kolejnym mankamentem MANA jest zbierająca się woda w intercolerze. Proponuje zrobić dziurkę w najniższym miejscu intercolera spuścić to co w nim jest. Może być przytkany od środka.

    1
  • #17 11 Lis 2011 10:42
    svavecone
    Poziom 24  

    Jak nie odczuwasz ubytkow w mocy silnika to przychodzi mi tez na mysl wadliwy czujnik ALB , obciazenia osi . Jednakze wyczulbys wtedy zmiany w charakterystyce pracy skrzyni biegow .
    Jak czujnik pokazuje zbyt duza wage to i Astronic bedzie wydluzal biegi i redukowal duzo szybciej niz w rzeczywistosci jest to potrzebne ..

    0
  • #18 18 Sty 2014 10:17
    skipo1978
    Poziom 12  

    Wymiana kół na mniejsze wpływa na zwiększenie paliwa, w twoim przypadku o ok 2 -5%. To nie miało sensu. Silnik będzie sprawiał wrażenie żwawszego ale to tylko fikcja wynikająca z przełożeń i wielkości kół pojazdu. Komputer raczej pokazuje fikcyjne spalanie gdyż zaprogramowany jest to fabrycznych przełożeń i wielkości kół.

    0
  Szukaj w 5mln produktów