Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Honda civic pali stukowo na gazie

18 Apr 2010 18:06 3038 6
  • Level 9  
    Jak w temacie. Problem pojawia się gdy samochód jedzie na LPG wówczas, tak przy 2500-3000 obrotów, słychać charakterystyczne dzwonienie. Wydaje się, że intensyfikuje się wraz ze wzrostem temperatury silnika. Przy samochodzie zrobiłem:
    -wymiana uszczelki pod głowicą ( pękła chyba przez to spalanie )
    -wczoraj założyłem nową instalacje gazową tj. sterownik, silniczek + regulacja, ale brak emulatora sondy więc świeci się check engine
    - nowa sonda lambda
    -nowe świece
    -olej syntetyk
    -nowy wydech
    -nowe filtry
    Tak na marginesie czy jest ktoś w stanie powiedzieć mi czy w silniku D15B2 jest czujnik spalania stukowego i czy działa on gdy ECU jest w trybie awaryjnym (brak emulatora)
    Jeśli ktoś jest w stanie mi pomóc to byłbym dozgonnie wdzięczny
    [30.03.2021, webinar elektroda] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 18  
    spalanie stukowe to pewnie w wydechu hehe.A tak powaznie benzyna ma około 95 oktanów zapłon masz ustawiony pod takie paliwo.Gaz ma 115 oktanów i spalania stukowego nie uzyskasz gdy masz zapłon ustawiony do PB95.Lepiej zerknij do zaworów bo tam chyba masz ręczną regulacje.
  • Level 9  
    W sumie masz racje jeśli chodzi o LO tylko powiedz mi czemu na benzynie nie dzwonią zawory? Może chodzi o temp. spalania, z drugiej jednak strony słyszałem że to zjawisko jest częste w przypadku ubogiej mieszanki gazu
  • Level 11  
    i masz rację, check sygnalizuje ubogą mieszankę i niedługo będziesz silnik nie uszczelkę wymieniał, w najprostszy sposób jakie prędkości max na benie jakie na lpg osiągasz?? i czy czuć różnice podczas jazdy?? najprostszy możliwy sposób
  • Level 9  
    Sprawa rozwiązana, to nie spalanie stukowe tylko alternator mi dzwoni:P
  • User removed account  
  • Level 26  
    Może też być Baaardzo uboga mieszanka i tak się rozgrzewa komora spalania/zawory, że następuje przedwczesny zapłon i jest spalanie stukowe pomimo wysokiej liczby oktanowej. Szczególnie jak brakuje nieco płynu chłodzącego czy też jest nieodpowietrzony.

    Nowy sterownik, silniczek i regulacja zdaje się niewiele dadzą przy niedziałającej lambdzie. To już lepiej załóż śrubę do regulacji, albo ustaw w programie stałe otwarcie, będzie wyglądało, że niby krokowy steruje - ale będzie na stałe.