Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda civic pali stukowo na gazie

lukaszz.w 18 Kwi 2010 18:06 2777 6
  • #1 18 Kwi 2010 18:06
    lukaszz.w
    Poziom 9  

    Jak w temacie. Problem pojawia się gdy samochód jedzie na LPG wówczas, tak przy 2500-3000 obrotów, słychać charakterystyczne dzwonienie. Wydaje się, że intensyfikuje się wraz ze wzrostem temperatury silnika. Przy samochodzie zrobiłem:
    -wymiana uszczelki pod głowicą ( pękła chyba przez to spalanie )
    -wczoraj założyłem nową instalacje gazową tj. sterownik, silniczek + regulacja, ale brak emulatora sondy więc świeci się check engine
    - nowa sonda lambda
    -nowe świece
    -olej syntetyk
    -nowy wydech
    -nowe filtry
    Tak na marginesie czy jest ktoś w stanie powiedzieć mi czy w silniku D15B2 jest czujnik spalania stukowego i czy działa on gdy ECU jest w trybie awaryjnym (brak emulatora)
    Jeśli ktoś jest w stanie mi pomóc to byłbym dozgonnie wdzięczny

    0 6
  • #2 18 Kwi 2010 21:21
    fisto
    Poziom 18  

    spalanie stukowe to pewnie w wydechu hehe.A tak powaznie benzyna ma około 95 oktanów zapłon masz ustawiony pod takie paliwo.Gaz ma 115 oktanów i spalania stukowego nie uzyskasz gdy masz zapłon ustawiony do PB95.Lepiej zerknij do zaworów bo tam chyba masz ręczną regulacje.

    0
  • #3 18 Kwi 2010 22:04
    lukaszz.w
    Poziom 9  

    W sumie masz racje jeśli chodzi o LO tylko powiedz mi czemu na benzynie nie dzwonią zawory? Może chodzi o temp. spalania, z drugiej jednak strony słyszałem że to zjawisko jest częste w przypadku ubogiej mieszanki gazu

    0
  • #4 23 Kwi 2010 21:08
    saszka09
    Poziom 10  

    i masz rację, check sygnalizuje ubogą mieszankę i niedługo będziesz silnik nie uszczelkę wymieniał, w najprostszy sposób jakie prędkości max na benie jakie na lpg osiągasz?? i czy czuć różnice podczas jazdy?? najprostszy możliwy sposób

    0
  • #5 07 Lip 2010 12:59
    lukaszz.w
    Poziom 9  

    Sprawa rozwiązana, to nie spalanie stukowe tylko alternator mi dzwoni:P

    0
  • #6 07 Lip 2010 13:02
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 21 Lip 2010 12:24
    pgoral
    Poziom 25  

    Może też być Baaardzo uboga mieszanka i tak się rozgrzewa komora spalania/zawory, że następuje przedwczesny zapłon i jest spalanie stukowe pomimo wysokiej liczby oktanowej. Szczególnie jak brakuje nieco płynu chłodzącego czy też jest nieodpowietrzony.

    Nowy sterownik, silniczek i regulacja zdaje się niewiele dadzą przy niedziałającej lambdzie. To już lepiej załóż śrubę do regulacji, albo ustaw w programie stałe otwarcie, będzie wyglądało, że niby krokowy steruje - ale będzie na stałe.

    0
  Szukaj w 5mln produktów