Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat Cordoba 6k2 2000r 1.9TDI - problem z climatronicem

mdcs 18 Apr 2010 18:40 10282 17
  • #1
    mdcs
    VIP Meritorious for electroda.pl
    witam...
    Mam problem z climatronicem w swojej Cordobie 1.9TDI ASV.
    Na LCD pojawia się znaczek AC, ale sprężarka i wiatrak nie startuje.
    Po podpięciu VAGa nie ma błędów w module klimatyzacji. Wszystkie pozostałe funkcje działają (regulacje nawiewów, grzanie, itd.)
    Jak wywołam VAGiem test sprzęgła sprężarki klimatyzacji też się ono nie załącza.
    Stało się to z dnia na dzień.
    Z góry wielkie dzięki za sugestie i pomoc.
  • #2
    ele5
    Conditionally unlocked
    Prawdopodobnie jest za niskie cisnienie czynnika i nie zezwala na załączenie sprężarki. A z tym testem to różnie bywa,nie raz nie zapina.
  • #3
    mdcs
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jakby było za małe ciśnienie czynnika to VAG wskazałby odpowiedni błąd. Poza tym po włączeniu zapłonu kontur auta na wyświetlaczu climatronica migałby przez kilka sekund. U mnie nic takiego nie występuje.
  • #4
    autoas
    Level 42  
    No to trza szukać "na piechotę"...sprawność samego sprzęgła, instalacja, bezpiecznik itp.
  • #5
    mdcs
    VIP Meritorious for electroda.pl
    No...pytam, bo może już ktoś to przerabiał, albo to jakaś typowa usterka (jak np. usunięta ostatnio przeze mnie awaria słynnego przekaźnika 109).
    Do szukania na piechotę przydałby się schemat instalacji...a znaleźć takowego nie mogę.
  • #6
    popo73
    Level 17  
    Jaki masz model "climatronic" (osobno czy ze sterowaniem radia)?
  • #7
    mdcs
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Climatronic jest na dużym LCD razem ze sterowaniem radia i komputerem pokładowym. Klimatyzacją steruje się za pomocą panelu przedniego, który podłączony jest do radia (High BC), a radyjko po magistrali CAN steruje modułem climatronic, który jest głębiej.
    Odczyty wszystkich 4 czujników temp. skontrolowałem na VAGu - są OK. Nie mażadnych błędów. Mi to wygląda na usterkę w części wykonawczej - na drodze moduł climatronic - elektryka pojazdu (bezpieczniki, przekaźniki, elementy wykonawcze) - kompresor/wiatrak.
  • #9
    mdcs
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Dziękuję. Schemat z pewnością będzie pomocny. Z angielskim nie ma problemu...w moim zawodzie to podstawa :D
    Poinformuję co było przyczyną usterki. Może komuś się przyda.
  • #10
    mdcs
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Przyczyną niedziałania klimatyzacji były zaśniedziałe kontakty bezpiecznika 30A w skrzynce bezpieczników na akumulatorze Jest tam 5 bezpieczników po 50-60A i 3 wtykane bezpieczniki 30A. Skrajny prawy nie miał przejścia - zasila on "FAN Control Module", który steruje sprzęgłem elektromagnetycznym sprężarki klimatyzacji i wiatrakami chłodnic.
    Dziękuję za pomoc.
    Temat wyczerpany.
  • #11
    Mario_plf
    Level 11  
    Witam.
    Który przekaźnik w Cordzi odpowiada za klimatyzację ? 109 ?
    Czynnik jest. Sprężarka "na krótko" działa.
    Normalnie włączyć się nie chce...

    Na VAG`u wyskoczył błąd czujnika temperatury zewnętrznej (w lusterku).
    Mozliwe, że nie załączy klimatyzacji przez to, że ten czujnik jest walnięty ?
    I wystarczy tylko wymiana ?

    Co doradzicie ?
  • #12
    mdcs
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Bezpośrednio za załączenie sprzęgła sprężarki klimatyzacji odpowiedzialny jest moduł sterowania wentylatorami (J293 - Control Unit for Radiator Fan).
    Klima powinna się załączyć przy uszkodzonym czujniku temp. zewnętrznej.
    Czy zapala Ci się symbol AC? Czy startują wentylatory?
  • #13
    Mario_plf
    Level 11  
    Symbol AC miga. Wentylatory się uruchamiają.
  • #14
    mdcs
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Symbol AC miga, a VAG pokazuje w module autoclima tylko błąd czujnika zew. temperatury? Jakie są odczyty pozostałych czujników (powinny być jeszcze poprawne odczyty z 3 czujników układu klimatronika). Jaki jest odczyt z uszkodzonego czujnika w lusterku?
  • #15
    Mario_plf
    Level 11  
    Tak. Pojawia sie ciagle ten blad nawet po skasowaniu. Jutro bede mial chwile czasu to wymienie ten czujnik.
    A na VAG`u pokazuje on temperaturkę: -40`C (minus czterdzieści stopni).
    Jutro powiem coś więcej.

    ----------edit----------
    Czujnik wymienilem, na dobicie podjade w przyszlym tygodniu.
  • #16
    roman2202
    Level 2  
    Witam, mam podobny problem z climatronicem. Wentylatory ani sprężarka nie startują. Napis AC nie mruga. Natomiast Gdy w komorze silnika dam na chwile na piecie na kość (dokładnie na zielony przewód ) która prowadzi do sprężarki, wszystko zaczyna normalnie działać. Niestety tylko przez chwile, najczęściej zabieg trzeba powtarzać po kilkukrotnym zgaszeniu silnika. Gdy wszystko działa można na panelu włączać i wyłączać clime bez żadnego problemu za każdym razem wszystko działa, aż do wcześniej wspomnianego zgaszenia auta. ale nie zawsze pierwszego. Nie znam się na elektronice i nie mam możliwości podpięcia pod komputera. Może ktoś wie co go boli?? możliwe ze padł przekaźnik nr 100, lub jakiś czujnik? Awaria wystąpiła nagle z dnia na dzień nie było wcześniej żadnych problemów. Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam.
  • #17
    colgen
    Level 1  
    mdcs wrote:
    Przyczyną niedziałania klimatyzacji były zaśniedziałe kontakty bezpiecznika 30A w skrzynce bezpieczników na akumulatorze Jest tam 5 bezpieczników po 50-60A i 3 wtykane bezpieczniki 30A. Skrajny prawy nie miał przejścia - zasila on "FAN Control Module", który steruje sprzęgłem elektromagnetycznym sprężarki klimatyzacji i wiatrakami chłodnic.
    Dziękuję za pomoc.
    Temat wyczerpany.

    I ja dziękuję, mimo prawie północy poleciałem sprawdzić te bezpieczniki, wcześniej sprawdzałem ale czy nie mają przerwy. no i przeczyszczenie pomogło, klima odżyła, wcześniej w warsztacie prócz dobicia czynnika, nie dali rady.
    Dzięki wszystkim
    Roman
  • #18
    roman2202
    Level 2  
    U mnie okazało się że nie łączyła kość na module wentylatorów. Znajduje się pod lewa lampa kolo chłodnicy. Wystarczyło po czyścić styki i wszystko działa jak należy. Pozdrawiam.