Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rower na silnik elektryczny

Syntony 22 Sty 2007 10:46 172524 220
  • #121
    Tomek515
    Poziom 21  
    Raczej nie ma przeszkód, ludzie jeżdżą tymi "płaskimi rowerami" lecz bez obudowy i wolno takowymi jeździć, z obudową czy bez raczej nie ma różnicy... Ale lepiej dowiedz się napewno bo jest tu potrzebna znajomość przepisów a nie domysły...
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #122
    atom1477
    Poziom 43  
    No wiem i dlatego pytam. Naprawde nikt nie wie?
  • #123
    marucha79
    Poziom 13  
    Też 100% pewności nie mam, ale przeglądałem przepisy dotyczące rowerów i jakichś specjalnych regulacji dotyczących budowy nie widziałem. Generalnie to pojazd poruszany siłą ludzkich mięśni, a jeśli jest wyposażony w silnik pomocniczy, to musi być zrobiony tak, żeby wspomaganie ustawało przy 25 km/h. Piszę z pamięci, ale szczegółowo kiedyś patrzyłem czy mnie jakaś drogówka nie zastopuje na moim elektryku (fakt że wyciągam bez pedałowania 40 km/h, więc i tak jestem przestępcą ;))
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #124
    conehead
    Poziom 12  
    Ja ze swoim "czołgowym rowerem na przęśle mostowym" nie miałem problemów z gliniarzami . Inna sprawa że nie trafiłam na nich jak jechałem na silniku . Znajomy diagnosta sprawę postawił tak , że skoro mam silnik spalinowy to w zasadzie powinienem mieć OC , jakoś legalizować konstrukcji żeby podciągnąć to pod motorower albo pod SAM'a nie ma sensu , bo to kosztuje zbyt wiele i za dużo trzeba się bawić w opinie rzeczoznawców .

    Agent z ubezpieczalni nawet by to ubezpieczył , ale co miałby wpisać ? rower? dziwadło? żadnych numerów ramy , żadnej rejestracji , nic , tylko numer silnika co najwyżej.


    Co do opinii że dopracowany rower osiągnie 60 km/h to ok , niski profil , sztywne zawieszenie , mała waga i kilka owiewek mogą załatwić sprawę . Konieczne będzie zrobienie tego na aluminium raczej a nie na stali a silnik 50 W to tyle ile ma silniczek wycieraczek do malucha. Uważam że gra nie jest warta świeczki. Za mały silnik , wagę roweru znacząco powiększy akumulator. W końcu będziesz miał tak jak ja że rower z silnikiem waży 60 kilo. Zapewniam że przeciętny rowerzysta o słabym wytrenowaniu nie pociągnie na tej i tak bardzo wygodnej maszynie dystansu większego niż 10 km z prędkością nie większą niż 20 km/h.
  • #125
    atom1477
    Poziom 43  
    To że legalizowanie tego dużo kosztuje to nie jest dla gliniarzy żaden powód. Jak bedziesz jeździł samochodem bez prawka i policja Cie złapie to co im powiesz: Że prawo jazdy dużo kosztuje i dlatego go nie masz?

    Dodano po 52 [sekundy]:

    W moim przypadku to bez znaczenia bo ja nie będę miał silnika spalinowego.
  • #126
    Tomek515
    Poziom 21  
    Ja mam silnik spalinowy w rowerze cisne nim nawet 45kmh, strożoki miejskie mnie raz zatrzymały ale dlatego że światełek nie miałem;]
    Można mieć silnik w rowerze, jest to wtedy rower z silnikiem pomocniczym. wystarczy karta motorowerowa bądzi ukończone 18 lat i jeździmy legalnie

    A co do owiewek, rzecz ważna raz w lasku wolskim(Kraków) rozbujałem sie do 75kmh łzy płyneły mi po twarzy :) wiatr był tak mocny że bez niego bym pojechał owiele szybciej, opór wiatru przy takiej szybkości jest ogromny
  • #127
    conehead
    Poziom 12  
    może i tej wersji się trzmać że to silnik pomocniczy .

    Cytat:
    To że legalizowanie tego dużo kosztuje to nie jest dla gliniarzy żaden powód. Jak bedziesz jeździł samochodem bez prawka i policja Cie złapie to co im powiesz: Że prawo jazdy dużo kosztuje i dlatego go nie masz?


    Racja , trudno nie przyznać racji że jazda autem bez prawka to nie za bardzo .
    Mój pojazd to jednak rower w dalszym ciągu. Próbowałem go zalegalizować kupując choćby OC , ale nie byli w stanie mi tego ubezpieczyć . Od pojemności 50cm 3 przecież nie jest duża stawka a ja mam już 60% zniżek za bezszkodowość to zapłaciłbym tyle co flaszka 0,5 napoju 40 oktanowego :).


    Diagnosta samochodowy też nie wiedział co powiedzieć po za tym że nadanie rejestracji temu urządzeniu ( zapraszam do zdięcia w załączniku kilka postów wcześniej) będzie kłopotliwe.


    Jeśli tak jak było pokazane na wcześniejszych zdjęciach rower nadal jest rowerem to do silnika sie nie przyczepią raczej , bo wersja że to wspomaganie wydaje się najzupełniej sensowna
  • #128
    Maciek_Gda
    Poziom 2  
    Witam,mój nowy rowerek elektryczny po kilku modyfikacjach względem fabryki; wymiana silnika w kole na mocniejszy,dorzucenie dodatkowego akku 12 V 12 Ah-teraz jest w sumie 48 V 12 Ah,zmiana kontrolera pwm z 36 woltowego na 48 V,i najwazniejsze-Turbo ,czyli izolowana przetwornica DC-DC(z miękkim startem na SG3525) z 48 V na 15 V ,które to 15 V po wciśnieciu przycisku TURBO sumuje sie z napieciem z akku 48 V i mamy wtedy koło 60-62 V bezpośrednio podawane na silnik-kontroler jest odłączany.prędkość na płaskiej drodze na poziomie 32-35 km/h-pobór prądu w okolicach 10-12 A,zasięg koło 25-30 km,waga 17 kg akumulatory,23 kg sam rower,jeździ się tym bardzo przyjemnie.
    Rower na silnik elektryczny
    Rower na silnik elektryczny
  • #129
    PEJO
    Poziom 21  
    witam!
    ma ktoś moze pomysł na sterownik do silnika BLDC (bezszczotkowego)?
    silnik ma 3halotrony, 36 zebow na sojanie...;) (średnica 15")
    pracuje przy 24V/30A na faze
    (silnik jest w budowie)
    ma ktos może jakiś podobny starownik? i podzieli sie fotkami wnetrza albo schematem:>
    myslalem o wykozystaniu ukladów scalonych z stacji dyskietek,CDromu, widea...itp...
    (nie lubie uP)
  • #130
    cysio22
    Poziom 11  
    Witam !
    Mam zamiar taki silnik MY106 250 W władować do samochodu zabawki mojego syna bo stary silniczek mu się zepsuł :( Stad mam parę pytań :

    1.Przy akumulatorach 2 x 12V 12AH ile godzin taki samochód pojeździ ??\
    Waga auto + dziecko = max 35 KG

    2.Podsumowuje koszty czyli co muszę kupić :

    -Silnik MY106 80 zł
    -akumulator 12V12AH ok 50 zł x2 =100 zł
    -ładowarka do aku 40 zł
    -zębatka na koło 30 zł ???
    -moduł elektroniczny sterowania silnikiem (nie mam pojęcia gdzie takie coś kupić , jak podłączyć ,i ile to może kosztować ?? )

    To wszystko co muszę kupić żeby auto /rower jeździł ?? jeżeli się w czymś mylę to proszę o poprawę :)

    Pozdrawiam .
  • #131
    PEJO
    Poziom 21  
    przy takim stosunku mocy do wagi polecam płynną regulacje mocy...
    rozumie że nie jesteś zainteresowany własnoręcznym wykonaniem układu regulacji, a szkoda bo na pewno wyszło by taniej;)
    jeśli coś znajde ciekawego np na allegro to dam znać;)

    co do zębatki to musisz znać nominalną prędkość obrotową i prędkość jaka ma osiągać ten pojazd, do tego średnica koła i zaniżyć całosc o ok10% (ja tak zawsze robie dla pewności:))
  • #132
    emillo
    Poziom 14  
    Zachęcam do oglądania mojego Dzieła :)

    Rower na silnik elektryczny

    Szczegółowy opis mojego pojazdu jest TUTAJ.
    Więcej pojazdów z napędem elektrycznym TUTAJ.

    Pozdrawiam.
  • #133
    waldekg
    Poziom 28  
    w młodości używałem rowerów z dodatkowymi silniczkami jeden dawał napęd na przenie koło i przekazywał napęd ciernie na oponę marki chyba Gnom pojemność 50ccm.Drugi niemiecki dawał napęd na tylne koło łańcuchem na zębatkę przykręconą do szprych tylnego koła.Na tychrowerach objechałem kawał Polski i sporo się nauczyłem mechaniki.
  • #134
    emillo
    Poziom 14  
    --> cysio22
    Polecam sklep internetowy, TUTAJ kupisz wszystko to, co Ci będzie potrzebne.
    Gotowy regulator obrotów silnika kosztuje 55zł.

    Do tego zestawu, który wypisałeś, musisz dołożyć:
    wolnobieg, aby było do czego przymocować zębatkę na koło,
    łańcuch,
    manetkę przyspieszenia,
    gniazdo ładowarki,
    stacyjkę lub zwykły wyłącznik.

    Pozdrawiam :)
  • #135
    cysio22
    Poziom 11  
    Wolnobieg nie będzie potrzebny ponieważ i tak będę musiał ta zębatkę przyspawać :)

    Czyli już wiem prawie wszystko ale teraz jest mały problem bo potrzebuje manetkę przyspieszenia gazu ale wszystkie co widziałem są do rowerów a ja potrzebuje do samochodu jako pedał gazu .Wie ktoś gdzie takie coś mogę znaleźć ??
  • #137
    emillo
    Poziom 14  
    Manetki przyspieszenia mają w sobie hallotron i magnes. Magnes, który po przekręceniu manetki zbliża się do czujnika hallotronowego, wywołuje napięcie na jego wyjściu, w zakresie od 0 do 5V. Odrobina wyobraźni wystarczy, aby można było samemu złożyć za grosze taki pedał przyspieszenia do dowolnego samochodziku :)
    Zasada konstrukcji jest bardzo prosta, i części są tanie. Z pewnością jest to bardziej niezawodne rozwiązanie niż potencjometr.
    Czujniki te są przeznaczone do współpracy z gotowymi kontrolerami do skuterów elektrycznych.

    Pozdrawiam :)
  • #138
    danlancher
    Poziom 27  
    WItam

    Sorry ,ze odkopuje temat ,ale zamiezam zrobic cos podobnego i chcialbym sie poradzic.
    MAm zamiar lekko zmodifikowac taka hulajnoge/skuter elektryczny. Chodzi mi o co takiego co jest powszechnie sprzedawane na allegro z silnikiem 200-250W.

    Zdjalbym obudowe,przerobil. Silnik wymienilbym na 400-600W i zasilil 3-4aku i zmienilbym moze przelozenie.

    MA to sens? Oplaca sie czy lepiej wziasc sie za przerobke roweru?
  • #139
    PEJO
    Poziom 21  
    jasne że ma sens... jak sie lubisz tym bawić i będziesz czuł satysfakcje z tego co zrobiłeś, to czemu nie?;)

    powodzenia;)
  • #140
    tomix000
    Poziom 11  
    mam takie pytanie czy silnik z wiertarki 710W da rade ?? z dobrym przełozeniem ?
  • #143
    danlancher
    Poziom 27  
    JAk chcesz zasilic silnik na 220V 36 voltami?
  • #146
    Tomek515
    Poziom 21  
    tomix000 skoro chcesz zasilać silnik od wiertarki na 230V zasilaniem 36V to niestety ale nic z tego nie bedzie...
  • #147
    on4you
    Poziom 13  
    Witam co powiecie na to?
    Rower na silnik elektryczny
    to moja konstrukcja
    Rower na silnik elektryczny
  • #150
    Tomek515
    Poziom 21  
    Zapowiada się nieźle :) ciekawa stylizacja heineken :>