Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rower na silnik elektryczny

Syntony 13 Sie 2007 20:09 173409 220
  • #151
    on4you
    Poziom 13  
    Dziękuję, dziękuję na bieżąco będę dawał fotki
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #153
    Tomek515
    Poziom 21  
    Nieźle to wygląda, kółka i rama aprilia ?
  • #154
    submariner
    Poziom 32  
    wyglada bardzo bojowo koniecznie powinienes wylaminowac jakas fajna oslone na akumulatory bo szkoda zeby byly na wierzchu to co zaprezentowalas jest za ladne aby nie moglo byc dopracowane.
  • #155
    on4you
    Poziom 13  
    Witam. koła i widełki są od aprili a rame robiłem sam. Akumulatory będe chyba malował.
  • #156
    Tomek515
    Poziom 21  
    Rama jak od skutera niezła robota...
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #157
    on4you
    Poziom 13  
    Hejo a to kolejne foty
    Rower na silnik elektryczny
    i boczek ;)
    Rower na silnik elektryczny
    Jak się podoba?
  • #158
    PEJO
    Poziom 21  
    jaki tam masz silnik?
    jaka V max?

    bardzo ciekawa konstrukcja!
    myślałeś może o ładowaniu podczas hamowania?
    może kondensatory do car audio?
    daj więcej fotek!

    tam masz pasek zębaty?
    i dwa silniki?
  • #159
    on4you
    Poziom 13  
    Tak PEJO to są dwa silniki po 450W, niestety paska nie mam ale jest to łańcuch od "pocket bike".
    Tak myślałem o odzysku energi z jazdy z górki ale przekaźniki są drogie. Wczoraj bawiłem się amperomierzem...... 100A leci czasem. Także przekaziory muszą być bycze. parowane od pompy paliwa z samochodu-40A.
    Prędkość po prostej waha sie przeważnie 40km/h. Dzisiaj byłem u siostry 6km w jedną strone to średnia prędkość to około 36km/h. Ale nie o to chodzi chcę jeszcze wolniej bo szkoda silników i aku (3x 12V/50A=36V, to jest 1800W) myśle o mocniejszym silniku.
    A to jest poprzednia wersja
    Rower na silnik elektryczny
  • #160
    PEJO
    Poziom 21  
    czemu odrazu przekażniki?
    bede miał troche czasu to rozrysuje Ci schemacik... elementami wykonawczymi beda mosfety sterowane impulsowo
    to znaczy imbardzie wcisniesz hamulez tym wieksze wypełnienie impulsu itd...

    a co silnika to polecam silniki bez szczotkowe, takie silniki są drogie...
    ale idzie samemu latwo i przyjemnie zrobić bardzo sprawny silnik dużej mocy...
    mam namyśli przeróbke takich silników jak np z pralek, musisz tylko daś wytoczyć z alu nowy wirnik przymocować do niego odpowiedniej wielkosci i ilosci magnecy neodymowe, po czym przewinąć silnik na 3fazy i na żądane napiecie i prąd
    wbre w pozorą nie jest to takie tródne:)

    a majac taki silnik (bez szczotkowy z magnesami trwałymi) odzyskiwanie energi z hamowania nie stanowi wiekszego problemu...:)
  • #161
    wilku_sc
    Poziom 21  
    on4you- jak je ładujesz- każdy z osobna czy łączysz je równolegle, ile trwa naładowanie 3 aku (i jakim prądem)Pozdr
  • #162
    daniel93
    Poziom 29  
    Mówicie o aku żelowych, a dlaczego nie można zastosować aku kwasowych z kontrolerem rozładowania?
  • #163
    Tomek515
    Poziom 21  
    ale te akumulatory w pojeździe on4you to chyba żelowe nie sa...
  • #164
    daniel93
    Poziom 29  
    A wie ktoś może czy rama roweru może być własnej konstrukcji?
    I z innej beczki jaki prąd może dawać alternator jadąc z górki przy np. 5000RPM?

    A może mogły alternatory mogły by też napędzać?
  • #165
    Tomek515
    Poziom 21  
    Rama pewnie że możę być własnej konstrukcji, kiedyś gość na allegro sprzedawał własnej roboty dziwne rowery, ale coś wzięcia nie miały.
    Romet to byli dwai goście na początku spawający sami ramy, można zrobić spoko :)
  • #166
    daniel93
    Poziom 29  
    Chce dojeżdżać do technikum takim elektrycznym pojazdem z owiewką ;)
    Tylko pedały są konieczne, żeby to było legalne?
    Bo wolałbym sam silnik...
  • #167
    PEJO
    Poziom 21  
    zalezy jaki alternator...

    a co do napedu to jasne że alternatorem da rade:)
    trzeba mu tylko dorobic komutator...
  • #169
    DNF
    Poziom 14  
    Witam.
    Czy ktos juz prubowal robic rowerek z silnikiem AC na 230V? Tak sobie mysle aby zalozyc do mojego rowerku silnik od wiertarki z jakims przelozeniem. Przetwornice z UPSa wziac, regulator zrobic samemu. Chcialbym aby to byl tlyko silnik wspomagajacy. Co o tym sadzicie? Czy lepiej dac juz jakis na 12V?
    Pozdrawiam
    DNF
  • #170
    PEJO
    Poziom 21  
    osobiście nie próbowałem (jeszcze) napędu na 230V
    ale testowałem silnik ze starej sokowirówki o mocy 750W
    zaskoczyło mnie to że silnik obracal sie już przy paru woltach i to napiecia stałego!! zbudowałem przetwornice na rdzeniu ferytowym z wzmacniacza samochodowego do tego prostownik na szybkich diodkach i kilka kondensatorów na 400V
    owy silnik przy 300V DC(!) wykrecał sie na ogromne obroty...
    po obciążeniu silnika napiecie (nieco) spadło do ok 240V
    najleprze jest to że moc w tym przypadku da sie regulować szerokością impulsu w przetwornicy;) wiec chyba nadawało by sie do rowerka z odpowiednio dobraną przekładnią...
    jest tylko jeden minus - straty energi na komutatorze...
  • #171
    DNF
    Poziom 14  
    Witam.
    Tak sobie wczoraj z pol nocy myslalem i doszedlem do wniosku ze te cale silniki AC sa o kant dup*. Po pierwsze, ciezka przetwornica, dwa ciezkie ako i do teog jakis wielki silnik. Do roweru za holere tego wszystkieo nie zaladuje bo rower bedzie wygladal jak choinka. Chyba ze ktos ma owiewki boczne do roweru tak jak w motorach sa to po zaslaniam sobie wszystko. Chyba zostane przy silnikach DC i jednym aku. W koncu to silnbik wspomagajacy wiec nie musi miec 1kW.
    Pozdrawiam
    DNF
    PS A mozna taka przetwornice zrobic na transformatorze impulsowym? Wtedy waga trafa spadnie do kilkuset gramow a nie kilkanascie kg. Zasilany tym silnik bedzie na 90% komutatorowy
  • #172
    PEJO
    Poziom 21  
    przeczytaj mój poprzedni post...
    może być przetwornica impulsowa
  • #173
    Tomek515
    Poziom 21  
    wiem ze temat o silnikach elektrycznych, ale nie myślicie coś o spalinowych, miałem w rowerze takie coś tylko starszy model z przed ok 13lat(był z obudowa fajną) do teraz śmiga jak nowy http://www.silnikirowerowe.pl/index.php?menu=2, w te wakacje z nim trochę jeździłem i naprawdę super sprawa, zero z tym problemu tylko lać paliwo i śmigać :) Ale jednak wole smigać na pedałach i silniczek leży.
  • #174
    on4you
    Poziom 13  
    Witam aku to 3 centry 50A/h kwasowe"samochodowe". Jeżeli chodzi o ładowanie to ładuje je szeregowo zrobiłem sobie zasilacz do ładowania 300VA z rezystorem regulowanym dużej mocy.
  • #175
    PEJO
    Poziom 21  
    co do silników spalinowych mają one oczywiscie jeden wielki plus, mianowicie nie kłopotliwe zasilanie, ale nają również szereg wad takich jak emisja spalin, mała sprawność czy chałas jaki wytwarzają
    jak by akumulatory miały wiekszą gestosć energi i byly lrzejsze, przy czym jeszcze czas ładowania był by zblizony do czasu tankowania auta...
    było by pieknie;)
  • #176
    emillo
    Poziom 14  
    Silnik spalinowy do roweru to jakieś nieporozumienie.
    Jeszcze ten napęd poprzez rolkę... Wybaczcie....
    Nie dość że bardzo drogo wychodzi (koszt silnika spalinowego wynosi 1000zł plus wysokie koszty eksploatacji),
    to jeszcze wytwarza ogromne wibracje, potwornie hałasuje i szkodzi środowisku, jak również i nam samym.

    Nie wyobrażam sobie jazdy tym czymś 100km bez przerwy z prędkością 25km/h... Wolę już pedałować, niż mieć za plecami smrodzącego spalinowca.

    Przerobienie zwykłego roweru na elektryczny kosztuje mniej, bo około 600zł, w dodatku przyjemność z używania napędu elektrycznego jest nieporównywalna z spalinowcem :).

    Dodam jeszcze, że obecnie energia elektryczna wychodzi znacznie taniej niż ciągle drożejąca benzyna.
  • #177
    PEJO
    Poziom 21  
    energia elektryczna tanieje tylko jak by były jakies skuteczne metody na jej przechowywanie...
    w przypadku benzyny idzie zatankować... a aku?
    ładowac przez 3...12...h
    może elektrolit tankować? (heh)
  • #178
    DNF
    Poziom 14  
    Witam.
    Moznaby zrobic ladowarke ktora aku zaladuje w ciagu hmm 1h, ale akumulatory dlugo tak nie pozyja. Uzywanie silnikow elektrycznych wciaz jest problemem ze wzgledu na problem z magazynowaniem energii. Nawet motory na ogniwa paliwowe (ktore tu wazy 20kg) maja zasieg 160km przy 40km/h. To narazie smiech na sali. Dobra strona tego wszystkiego jest szybki rozwoj ogniw paliwowych. Montuja juz systemy ogniw o mocy rzedu kilku, kilkunastu mega watow:) Za pare lat ogniwa beda dostepne wszedzie (pewnie z wyjatkiem Polski) i kazdy w rowerku bedzie mogl miec wysoko wydajne ogniwko:)
    Pozdrawiam
    DNF
  • #179
    Tomek515
    Poziom 21  
    emillo napisał:

    Nie wyobrażam sobie jazdy tym czymś 100km bez przerwy z prędkością 25km/h... Wolę już pedałować, niż mieć za plecami smrodzącego spalinowca


    Z tym 25kmh to nie jest tak, żeby ten silniczek dobrze pracował trzeba jechać tak 30-35, a max 45, dał by rade i więcej,ale ma blokadę. Jeżdżę dużo na rowerze i na dłuższe trasy super, bo dasz rade na trasie 25km jechać ciągle 30kmh? nie mówię już o dłuższych trasach, a śmierdzący spalinowiec nie taki zły, dwusuw brzmi super ;)

    Nie mówię że napęd elektryczny jest zły, ale jest z nim masa problemów, akumulatory są potwornie ciężkie, nie pojeździ się z nimi za długo z zadowalającą prędkością, a dobre silniki elektryczne tez są drogie;/
  • #180
    on4you
    Poziom 13  
    ....tylko że z silnikiem spalinowym ile by nie jechał nie wolno Ci jeździć po chodniku! a ja mogą nawet 40km/h bo tyle jeżdżę!