Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rower na silnik elektryczny

Syntony 30 Sie 2007 19:53 168606 220
  • #181 30 Sie 2007 19:53
    DNF
    Poziom 14  

    Witam.
    Dla mnie sam silnik elektryczny jako naped w rowerze narazie jest nie trafiony. Narazie ze wzgledu na magazynowanie energii. Ja sobie wyobrazam taki silnik jedynie jako wspomaganie. Juz nie dlugo dam foty mojego sprzetu jak tylko dorwe sasiada:)
    Pozdrawiam
    DNF

  • #182 30 Sie 2007 22:56
    Tomek515
    Poziom 21  

    on4you napisał:
    ....tylko że z silnikiem spalinowym ile by nie jechał nie wolno Ci jeździć po chodniku! a ja mogą nawet 40km/h bo tyle jeżdżę!


    No tak ale kto wogłóle jeździ po chodniku :)

  • #183 30 Sie 2007 23:59
    PEJO
    Poziom 21  

    co do ogniw paliwowych to nie są one takie idealne!
    te na metanol są mało sprawne i szkodliwe dla środowiska (drogie)
    a te na wodór drogie (platyna) i ich zasilanie czyli wodór jak wiadomo jest pierwiastkiem o najmniejszej cząsteczce a wiec ucieknie ze wszystkiego...
    z kazdego baku, mało tego... wodór potrafi zrobić niezłe BUM!
    szkoda że elektronów nie idzie do wiaderka nabrac i poprostu nalać;)
    http://www.um.warszawa.pl/konferencje_bk/plik...2_3_nowe_paliwa_w_transporcie_autobusowym.pdf

    http://www.edw.com.pl/pdf/k03/66_021.pdf

  • #184 31 Sie 2007 08:54
    DNF
    Poziom 14  

    Witam.
    Sam wodor BUM Ci nie zrobi:) Potrzebny jest tlen i cos co zapoczatkuje reakcje. Nie wiadomo jak ale jesli by jakos doszlo do stezenia piorunujacego to nawet wyladowanie elektrostatyczne (np takie ze swetra) wystarczy zeby narobic balaganu:)
    Temat chyba zaczyna odbiegac od roweru z silnikiem elektrycznym:)
    Pozdrawiam
    DNF

  • #185 31 Sie 2007 10:44
    PEJO
    Poziom 21  

    temat nie odbiega od rowru... czymś go trzeba zasilać nie?

  • #186 15 Wrz 2007 16:50
    DNF
    Poziom 14  

    Witam.
    By rower mial dobry start i nie tyral za bardzo silnika, lepiej zrobic kilkustopniowa przekladnie lancuchowa (cos ala przerzutki) czy zastosowac sprzeglo odsrodkowe? Czy moze przy sprzeglach potrzeba duzo wiekszych obrotow niz 3-4tys/min?
    Pozdrawiam
    DNF

  • #187 16 Wrz 2007 11:55
    PEJO
    Poziom 21  

    sprzegło odpada! lepiej jest zastosować przekładnie... wszystko zalezy jaki silnik, jakie ma obroty nominalne...

  • #188 17 Wrz 2007 15:49
    DNF
    Poziom 14  

    Tak sobie mysle, im wieksza moc i obroty male, tym wiekszy wymiar silnika. Ale male rozmiary mozna zrekompensowac obrotami. czyli jakbym dorwal silnik np 2kW i obroty ok 10 000obr/min to sprzeglo odsrodkowe bedzie jak znalazl. Wiadomo ze przy silnikach o obrotach np 3000obr/m to nie ma co w ogole myslec o sprzegle tylko przekladnie. Tylko czy ja dobrze rozumuje?
    Pozdrawiam
    DNF

  • #189 17 Wrz 2007 21:14
    submariner
    Poziom 32  

    dnf chyba silniki bezszczotkowe maja wieksza moc niz komutatorowe przy tej samej masie (wraz z przekladnia) na pewno tak jest w modelarstwie i wynika prawdopodobnie ze sposobu sterowania pola magnetycznego w silniku.
    Teraz poruszany jest prawdziwy problem - magazynowanie energii :)
    ciekawym moga byc ogniwa cynkowo powietrzne , maja najwieksza energie zmagazynowana w jednostce masy , moze jakis sopsob na regeneracje lub domowa produkcje takich ogniw - cynk jest tanszy od benzyny... :)

  • #192 19 Mar 2008 19:49
    conehead
    Poziom 12  

    no , rozrusznik jest dobry , znaczna moc , przyzwoite obroty , elektromagnes i bendliks które mogą robić za sprzęgiełko , ALE !!! rozrusznik jest przewidziany do pracy dorywczej , kilka chwil i koniec , bo się przegrzeje. No i pobierana moc też jest znaczna.

    Wróbelki ćwierkają że te rozruszniki co mają przekładnię planetarną spisują sie lepiej , ale to są tylko wieści słyszane przeze mnie

  • #193 12 Wrz 2008 19:09
    rcmaniak
    Poziom 2  

    czy wiecie gdzie można kupic zębatkę na do łańcucha rowerowego ok 10 zębów. całą resztę już mam.

  • #194 15 Wrz 2008 22:40
    conehead
    Poziom 12  

    najprościej chyba pozyskasz z jakiegoś starego wielozębu rozwalonej przerzutki. To jest rozbieralne , ale będzie w środku spory otwór i materiał licho spawający się. Zwykle przy najmniejszym zębie jest coś na kształt kontry , ale nie to do kulek , ale ranck dalej , zaraz na zębach , trochę pracy śrubokrętem ślusarskim i młotkiem na imadle i będziesz miał jakieś 6 zębatek do wyboru. Kierunek odkręcania chyba przeciwny do kierunku obrotów zębatki

  • #195 28 Wrz 2008 21:48
    Michaelo4Ever
    Poziom 10  

    mam pytanie a do regulacji obrotów dobry by był potencjometr??

  • #196 28 Wrz 2008 21:58
    elek555
    Poziom 37  

    byłby, ale do regulacji sterownika a nie samego silnika bo musiałby mieć wagę, wymiary i cenę silnika. Przeczytaj 6 poprzednich stron.

  • #197 28 Wrz 2008 22:01
    Michaelo4Ever
    Poziom 10  

    silnik od pralki sobie wymontuje i pokombinuje
    a propo można wykorzystać podzespoły z pralki ??

  • #198 28 Wrz 2008 23:23
    conehead
    Poziom 12  

    Silnik pralki automatycznej typu polar jest 2 biegowy i ma możliwość zmiany kierunku obrotów jak pamiętam , ale mocy to on nie ma za dużej , oj , poniżej 100 W może być na uzwojenie. Tam jest duża przekładnia pasowa i dla tego taki silnik można było włożyć, ale do roweru? Oj chyba za mało.

    Masz przetwornice 12 ( 24V) --> 230V ~ ?
    Możesz w niej regulować częstotliwość ?

    Spróbuj z silnikiem od frani . Tam jest motorek około 150W z bardzo fajnym rozrusznikiem odśrodkowym , przynajmniej w tych starszych urządzeniach) Gabarytowo też znośnie i wagowo. Z tym że jak nie nabierze obrotów to będzie ciągnąć na 2 uzwojeniach a rozruchowe możne tylko dorywczo pracować a nie ciągle!!

  • #199 03 Paź 2008 22:07
    emillo
    Poziom 14  

    Silniki na 230V od pralek, jakichkolwiek elektronarzędzi, rozruszników samochodowych, wycieraczek itd. absolutnie nie nadają się do napędu roweru z różnych względów.

    Proponuję nie tracić czasu i od razu pójść w kierunku sprawdzonych i w 100% bezpiecznych rozwiązań.

    Warto zajrzeć m.in. tu: http://ev.arbiter.pl/
    Przedstawiono konstrukcje od najtańszych aż po najbardziej niezawodne.

    A oto moja konstrukcja: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=1036723

    Pozdrawiam :).

  • #200 06 Paź 2008 19:47
    doomboy
    Poziom 9  

    ja proponuję wsadzić silnik od pocketa gaz od quada w rowerze wlasnej konstrukcji !!

    niedluga zaczynam budowe czegos takiego powiem o co mi chodzi !!


    Buduje rower typu chopper montujesz w ramie silnik od pocketa(130zl nowy) i przed tylnim kolem dajesz jeszcze jedna piaste i z jednej strony lancuch od silnika a z drugiej od pedalow zbiornik wielki byc nie musi :D i zastosowac jakas amortyzacje przy silniku aby drgania ci nie przeszkadaly :D i masz rower lzejszy o polowe ze wzgledu na brak aku ktore waza pewno z 40 kg :D czyli prawie mnie :D i zycze milej zabawy :D

  • #201 06 Paź 2008 21:21
    mosfet
    Poziom 25  

    Post nie na temat. Zakładamy, że pojazd ma mieć napęd elektryczny.

  • #202 12 Paź 2008 16:57
    ~CichY~
    Poziom 2  

    Witam,
    Czytałem wszystkie posty w tym wątku... Na pewno są one bardzo pomocne. Jednak dość duży tutaj chaos panuje...Sądzę, iż trzeba by było pomyśleć o zrobieniu jakiś kategorii bo jak tu porównywać rowery np. napędzane w piaście przedniego koła z tymi napędzanymi łańcuchem/paskiem na tylne koło, albo tymi w których jest możliwość pedałowania z tymi gdzie jedyny napęd to napęd elektryczny.
    Co o tym sądzicie?

    Ps. Widzieliście ten wynalazek-> ErockIT -> http://www.erockit.net/
    a tutaj filmik-> http://mtbikes.info/news/erokit-rower-przyszlosci.html

    Pozdrawiam

  • #203 03 Lis 2008 21:42
    danio1_9_9_4
    Poziom 1  

    mam pytanko :)
    a ja mam taki silnik od pralki i czy jak podłącze go do akumulatora od cinpuczento to czy będzie działał???

  • #204 03 Lis 2008 22:08
    marucha79
    Poziom 13  

    Kiedyś na forum.arbiter.pl ktoś opisywał, że wykorzystał właśnie silnik od pralki i jakiś samochodowy akumulator. Za falownik robiła jakaś chińska przetwornica, nie było więc żadnej regulacji prędkości, ale sprzęt jeździł. Podobno nawet nie kopał ;)

  • #205 27 Lis 2008 09:14
    PO.
    Poziom 20  

    Wiecie, tak sobie czytam i czytam jak się wszyscy zachwycają jaka to energia elektryczna tania... Więc przypominam, że koszt uzyskania tego samego kilowata z energii elektrycznej jest wyższy od uzyskanego z paliwa :) (poprzez przeciętny silnik tłokowy, przy jego znanej mizernej sprawności i koszmarnej sprawności cyklu jazdy). Przepompujmy to dwa razy przez sprawność akumulatorów (naładować i rozładować) i koszty dalej rosną...

    W związku z tym budowanie "pędzidełka" akumulatorowego jest eksploatacyjnie nieopłacalne. Ale nie przekreślajmy wszystkiego ;) .
    Proponuję wszystkim rozważenie napędu hybrydowego - ale nie w rozumieniu elektryczno-nożnym tylko w szeregowym układzie z silnikiem spalinowym. Przeróbka niewielka bo silnik ze sterowaniem zostaje, dokładamy gererator i zmieniamy akumulator na mały buforowy, który może dużo przyjąć i dużo odda - jest gdzie odzyskać energię z hamowania.
    Oczywiście sprawność całości też pozostawia trochę do życzenia bo pompujemy energię krętą ścieżką ale przynajmniej kasujemy sprawność cyklu jazdy spalinówki, w miarę stałe obroty i stałe obciążenie w punkcie pracy najwyższej sprawności.
    Przy realizacji w postaci "power packa" łatwo wymienić w przyszłości na dobre akumulatory jak energia elektryczna stanieje (utopia), albo na ogniwo paliwowe jak będą wreszcie dostępne :P ...

  • #206 28 Lis 2008 01:25
    rudzik6
    Poziom 14  

    No ale jest jeszcze ten argument, ze jedziemy sobie np. przez las cichutko i bez męczenia się...:)

    Pozdrawiam

    Wiesiek

  • #207 15 Sty 2009 13:51
    iskierk
    Poziom 8  

    Czy moznaby np.dac silnik z wkretarki akumulatorowej(tanio mozna miec silnik,reg. obrotow,2akumulatorki,ladowarke),czy nawet taka na 24v bylaby za slaba?Moze szczotki trzeba by zmieniac co kilometr?Albo akumulatorki sa za małe?

  • #208 20 Lut 2009 00:30
    Krzysiake
    Poziom 9  

    Silnik od wkrętarki nie nadaje się do napędzania jakiego kolwiek pojazdu, ponieważ przekładnia planetarna nie jest wykonana z odpowiednio odpornego materiału. Do mojego EV zakupiłem silnik MY 1016Z3.

  • #209 27 Mar 2009 17:35
    max178
    Poziom 9  

    Czy silnik od dmuchawy z volkswagena będzie dobry do małego rowerka mojego małego brata??

    Zdania rozpoczynamy wielką literą.
    Proszę to poprawić.
    Nie kasować wpisów moderacyjnych!
    [_P_]

  • #210 29 Mar 2009 23:37
    mosfet
    Poziom 25  

    Zdecydowałem się na silnik w przedniej piaście. Niestety spowodowało to nieprzewidywalny problem:

    Widelec amortyzowany RST Neon nie wytrzymał nowych warunków pracy i odkruszył się (!) fragment haka mocującego koło. Na 'ekonapędach' znalazłem wzmiankę, że nie powinno się stosować silnika wraz z widelcem innym niż stalowy z uwagi na niezbędny duży moment dokręcania nakrętek, oraz duże momenty przekazywane przez oś.

    Czy ktoś z kolegów wie, gdzie można kupić widelec amortyzowany STALOWY? Wszędzie aluminium albo magnez.które pomimo swoich rozlicznych zalet, do tego konkretnego zastosowania się nie nadają.