Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Gaśnie zaraz po odpaleniu - Suzuki Swift

19 Kwi 2010 00:03 5758 7
  • Poziom 10  
    Witam,

    Samochód Suzuki Swift GTi 1,3 16V 1989rok model MK2.
    Silnik dopiero złożony instalacja w trakcie zostało do podłączenia kilka czujników.
    Problem jest tego typu, że po próbie odpalenia auta załapuje na sekundę i gaśnie pompowanie pedałem gazu powoduje to ze przy minimalnych obrotach jeszcze jakby starał się zakasłać ale i tak padnie.
    Dziwną rzecz zauważyłem. Przy próbie odpalenia auta załapie zgaśnie i będąc na kontrolkach czyli w pozycji 2 na stacyjce przekręcam na rozruch silnik kręci ale nie ma już chęci załapać, natomiast jeśli wycofam kluczyk aż kontrolki gasną i ponownie przekręcę nie czekając już nawet na pompę i jej 5 sekund auto znów zapala i gaśnie.
    Co może być problemem.
    Sprawdziłem:

    -Iskra jest cały czas podczas kręcenia, (świece nowe)
    -wtryskiwacze podają paliwko, włożone w listwę wtryskową podczas kręcenia rozusznikiem widać chmurki z każdego z nich
    -czarny nagar na świecach
    -ciśnienie na przed wejściem w listwę wtryskową sprawdzone jest nawet za duże,
    - listwa wtryskowa zakładana inna i bez zmian,
    - TPS (czujnik położenia przepustnicy) odłączony czy podłączony bez zmian,
    -sprawdziłem kilka komputerów
    -nie mam w ogóle przepływomierza powietrza sondy lambdy i alternatora podłaczonego lecz bez tych elementów powinno się auto dać odpalić.
    - sprawdzona zgodność połączeń miedzy ECU a (zapłonem, cewką, noise suppresor, ignistion power unit, pompą paliwa, TPS i przekaźnikami odpowiedzialnymi za pracę pompy i innych dupereli)
    Proszę o pomoc,
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zobacz co gubi, wtrysk czy iskrę, chyba potrafisz podłączyć dwie diody? Zakładam, że gubi wtrysk.
  • Poziom 10  
    Lutownicę i trochę cyny mam, możesz rozwinąć jakie diody jak i gdzie?
    co do iskry np. to kręciłem kilka razy i dłużej po to właśnie żeby sprawdzić czy po chwili kręcenie one nie zanikają.
    A co do tych diod to chodzi ci i wrzucenie ich przed listwę i pod aparat zapłonowy po to aby sygnalizowały, że cały czas jest tam napięcie? Albo lepiej poczekam na twoją wypowiedź nie będę się błaźnił moimi domysłami :)

    Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    witam ja miałem podobny problem w mojej carismie jak ty i okazało się że rozkodował się immobilajzer sprawdz bezpiecznik od immo może jest przepalony
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Dokładnie tak, wrzuć je abyś mógł obserwować co zginie. W czasie kręcenia pewnie będzie i to i to, zginie jak odpali na sekundę.
  • Poziom 12  
    Twoje autko posiada immo?
  • Poziom 10  
    Autko nie posiada żadnych zabezpieczeń typu immo lub alarm.

    Problem rozwiązany popierdzielona była wiązka w miejscu gdzie wchodziły przewody do komputera ktoś podczas montowania SMT6 robił wcinki tak, że obcinał kable i skręcał bądź lutował je razem. Pomylony był przewód od przepływomierza powietrza był wpięty całkiem w inne gniazdo we wtyce komputera i przewód od tego ustrojstwa chyba przed cewką Noise suppresor oraz aparat zapłonowy nie miał podłączonego 3ciego przewodu masy która czy jest wpięta czy tez nie (bo sprawdziłem) nic nie zmienia.

    Dziękuję za zainteresowanie tematem.

    Auto jeszcze nie śmiga ale nie gaśnie zaraz po zapaleniu i czesciowo reaguje na gaz :) Po zamontowaniu przepływomierza powinno być OK.

    Ile się nauczyłem przez tą dłubaninę w przewodzikach :>

    Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Witam. Mam taki sam problem. Silnik GTi po SWAPie do innej budy. Instalacja przerobiona wg schematu. Wyświetla błąd 22 czyli TPSa ale czy podłączony TPS czy nie to nie ma wpływu. Silnik odpala na 1 sek i gaśnie. Nie odpali dopóki nie wyłączę zapłonu żeby spróbować ponownie. Iskra jest cały czas. Po 1 sek wyłączają się wtryski. "dawca" nie miał immo. W czym może być problem?