Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault clio 1.2 KAT rn 1991 r

patryklo 19 Kwi 2010 18:12 5530 12
  • #1 19 Kwi 2010 18:12
    patryklo
    Poziom 13  

    witam, przedwczoraj sobie kupiłem w/w samochód i mam kilka problemów i kilka pytań a mianowicie:

    1. czemu jak odpalam auto (zimny silnik) to chodzi gdzieś na ok 1500 obrotów i jak się rozgrzeje to normalnie?, automatyczne ssanie ma ?

    2. czemu jak zapale światła drogowe to zaczyna mi mrugać podświetlenie zegarów i świateł drogowych? akumulator mam 50Ah

    3. dlaczego jak żywo dam mu gazu to najpierw się tak jakby dławi
    dławi się jak na luzie dam mu gazu
    i jak ruszam i dam za dużo gazu to też się dławi zamiast zwiększać obroty (silnika i prędkość) muszę popuścić gaz i dopiero idzie

    4. czemu tak dużo wachy pali ?

    aha i co mi może stukać w lewym kole podczas hamowania i skręcania, auto samo skręca mi w lewo jak puszcze kierownice, i kierownica cała drży podczas jazdy

    czekam na odpowiedzi, pozdrawiam

    0 12
  • #2 19 Kwi 2010 18:38
    LXT
    Poziom 26  

    Na twoim miejscu najbardziej bym się przejął tym podpunktem "aha", czyli stukaniem w zawieszeniu i tendencją do jazdy "w kółko".Może to świadczyć o tym, że twój bolid był wcześniej zdrowo trzepnięty i od kontroli geometrii nadwozia , zbieżności a także hamulców trzeba chyba rozpocząć(wpływa to bezpośrednio na bezpieczeństwo twoje i innych).

    0
  • #3 19 Kwi 2010 19:10
    patryklo
    Poziom 13  

    Trzepnięty to nie był bo bym zobaczył od razu jak byłem na kanale,
    moi znajomi mówią ze to końcówka drążka kierowniczego inni ze to jakaś guma jest pęknięta a inni że jakiś wahacz, a jak byłem na kanale to na rurce od układu kierowniczego jest taka ok 15cm guma i jest na środku pęknięta może to o tę gumę chodzi ?

    0
  • #4 19 Kwi 2010 19:41
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Z twoją wiedzą to zalecam udanie się do mechanika. Ta guma to osłona maglownicy. Mogła być przyczyną usterki a nie skutkiem.

    0
  • #5 19 Kwi 2010 20:01
    patryklo
    Poziom 13  

    Tzn znam się trochę na samochodach lecz nie na układzie kierowniczym, a pomożesz mi w reszczie podpunktów ?

    0
  • #6 19 Kwi 2010 20:07
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Ssanie ma automatyczne,
    Mruganie świateł może świadczyć o uszkodzeniu alternatora a właściwie regulatora napięcia.
    Spalanie i dławienie wymaga sprawdzenia auta, na odległość ciężko orzec. Zobacz filtr powietrza czy czysty.
    Drżenie kierownicy może być spowodowane wadą felgi lub/i opony.

    0
  • #7 19 Kwi 2010 20:43
    Directx1991
    Poziom 11  

    ja nie mechanik, ale masz na postoju samochod zlap za kolo i szarpnij (tylko tak zebys nie urwal :)) mozesz miec niewywazone kolo, lozysko(ka) do wymiany, cisnienie... moze hamuec nie odbija bo sie zapiekl (przeedz sie jakis dystans i wez sprawdz czy tarcza w stodunku do 2 nie jest cielejsza no takie pare co do tego bica no i zobacz czy rowno zdziera opony

    Wez jakis miernik napiecia i sprawdz napiecie na akumulatorze (przypomne ze rownolege) ale musza byc 2 osoby jedna do sterowania odpalenia silnikiem i zabawy swiatami.... a druga do odczytania wartosci... niejestem pewny ale przed rozruchem powinno byc okolo 12V a chwile po rozruchu okolo 14-15 V i przy załaczanym odbiorniku powinno spasc i po chwili wrocic (jak miernik zdąży ,,zajarzyc" co sie dzieje

    dławienie: standart sprawdzenie swiec (po wykreceniu kolor kawy z mlekiem) kabli rozruchowch(przy czym nie tykaj podczas pracy silnika bo moze byc mie uczucie porazenia napieciem 16 000-20 000 V wiec przyjemna dyskoteka

    0
  • #8 19 Kwi 2010 21:03
    patryklo
    Poziom 13  

    hamulce odbijają na pewno bo felga się nie grzeje i nie piszczy nic przy ruszaniu a stuka, a co do zdzierania opon to muszę zobaczyć bo z przodu mam dwie różne opony: kleber i continental

    jutro wezmę miernik i posprawdzam napięcie

    co do świec to na pewno nie od tego bo by silnik nie równo pracował, a pracuje równo tylko tyle że jak zdrowo dam mu gazu to najpierw przymula a po chwili wchodzi na obroty, kiedyś jak w kadecie d ustawiałem zapłon z kolegą to chciałem zobaczyć czy jest iskra i przebiło przez przewód i dostałem aż mi puls podskoczył

    0
  • #9 19 Kwi 2010 22:32
    Directx1991
    Poziom 11  

    chlopie jak masz 2 rozne opony na 1 osi to ci dowod zabiora jak sie zczaja ze to nie zapas

    chyba ze moze grzes jakis paproch poszedl do dolotu paliwa i przytyka mialem cos takiego ze filter mi przepuscil

    0
  • #10 20 Kwi 2010 09:36
    patryklo
    Poziom 13  

    no właśnie że to jest zapas, a co do paprocha można przedmuchać jakoś gaźnik nie rozkręcając go ?

    0
  • #11 20 Kwi 2010 10:11
    carrot
    Moderator Samochody

    Przecież w tej renówce jest monowtrysk, a nie gaźnik, ale przy takim poziomie wiedzy nie pchaj tam rąk tylko zaprowadź auto do warsztatu

    0
  • #12 20 Kwi 2010 10:42
    patryklo
    Poziom 13  

    a to gorzej czy lepiej że jest monowtrysk, a nie gaźnik ?

    0
  • #13 20 Kwi 2010 11:43
    carrot
    Moderator Samochody

    To auto na wtrysku całkiem przyjemnie jeździ i mało pali, o ile układ jest sprawny

    0