Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Clio I 1997 rok 1.2 / brak zasilania starcie

pleonazm 19 Apr 2010 20:03 5319 14
Wago
  • #1
    pleonazm
    Level 2  
    Witam mam pewien problem proszę o pomoc.

    W Zeszłym tygodniu przy przekręceniu kluczyka w stacyjce spotkałem się z zerem reakcji ze strony całej deski rozdzielczej (brak prądu) zero rozruchu nic tak jakby akumulatora w ogóle nie było, dodam do tego że światło nad głową kierowcy działa tak samo jak centralny zamek. Bezpieczniki sprawdzone wszystkie ok, poruszałem wszystkimi możliwymi przekaźnikami i bezpiecznikami auto odpaliło deska rozdzielcza również pojeździłem tak tydzień. Dzisiaj rano wsiadam do auta ten sam problem (dodam że w nocy było -1C) przychodzę do domu po pracy (+7C słońce) auto odpala bez problemu deska również świeci. Jak popróbuje zapalać i zgaszać stacyjkę czasem zdarza się tak że gdy kluczyk jest w położeniu 0 (na samym dole) kontrolki na desce nie gasną świecą się tak jakby kluczyk był w połowie. Dodam również że wycieraczki nie zatrzymują się na dole tak jak powinny tylko w różnym położeniu (prawdopodobnie zepsuty moduł sterujący) Ma ktoś pomysł co może być przyczyną "humorów" mojej elektryki.

    Pozdrawiam licząc na pomoc.
  • Wago
  • #2
    Directx1991
    Level 12  
    Ja nie mechanik, ale:
    -rozbierz stacyjke i zobacz czy nie ma sniedzi...
    -rozpinaj kostki i sprawdz czy wszystko ok
    -(to bedzie glupie) sprawdz napiecie na akumulatorze, sprawdz czy klemy sa odp dokrecone i czy nie sa brudne, a jezelu sa takie lekko zielonkawe wez drobny papier scierny i oczysc...
    -sprawdz elementy dzialajace bez stayjki (swiatla postoju alarmy inne pierdoly...

    Na moje gdzies na obwodzie zasilania jest zwarcie lub wilgoc... albo stacyjka Ci kolego poszla... chyba ze cos jest jeszcze o czym nie wiem :))
  • Wago
  • #3
    Andiv
    Level 32  
    Cały twój post jest głupi.
    Stacyjka !!
  • #4
    Directx1991
    Level 12  
    dlatego zaznaczylem w pierwszym wersie:PP

    choc ja mialem podobny przypadek... bo jakis de....bil zalozyl aluminiowy kabel i powstalo ogniwo galwaniczne... aluminiowy przewod sie utlenil i mialem juz stacyjke do wymiany wszystko sie bawie a tu zdziwienie...
  • #5
    pleonazm
    Level 2  
    Skoro stacyjka to niech mi ktoś wytłumaczy dlaczego przy dodatniej temperaturze albo gdy auto stoi w garażu nie ma problemu :P jak tylko w nocy jest mróz występuje w/w problem.
  • #6
    ryszard.b
    Level 11  
    Zastanawia mnie dlaczego niektórzy piszą bzdury ,a nie czytają postów ze zrozumieniem- pleonazm napisał wyraźnie,że problem występuje przy ujemnej temperaturze podejrzenie więc w pierwszej kolejności pada na akumulator należy sprawdzić czy nie jest zużyty,a po stwierdzeniu ,że jest sprawny szukać innych usterek. Najprostszym sposobem jest wyciągnięcie akumulatora z samochodu i "ogrzanie" go w domu przez około 40 minut i ponowne założenie i odpalenie samochodu .Jeżeli odpali to na pewno na 100% jest padnięty akumulator i należy go wymienić. Należy również sprawdzić ładowanie-powinno być około 14,7 V.
  • #7
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    ryszard.b wrote:
    Zastanawia mnie dlaczego niektórzy piszą bzdury ,a nie czytają postów ze zrozumieniem...

    Piszesz o sobie? A akumulator nagle sam się naładował? Pewnie zamienił energię cieplną w elektryczną? A kontrolki nie gasły po wyłączeniu stacyjki bo nadmiar tej energii się odłożył w żaróweczkach? Jak masz tak radzić to lepiej zamilcz.
  • #8
    ryszard.b
    Level 11  
    Miałeś kiedyś zużyty akumulator i użytkowałeś go w okresie zimy?. Przy ujemnej temperaturze tak się właśnie zachowuje taki akumulator (światełka na tablicy rozdzielczej będą świecić lampka nad głową również ,jednak prąd rozruchu jest tak mały ,że samochód nie zapali), a jak temperatura podwyższy się elektrolit zmieni swoją gęstość i samochód odpali. Inna kwestia świecenia światełek na tablicy w położeniu "0" kluczyka. Należałoby sprawdzić czy stacyjka nie jest zawilgocona i kluczyk mimo wyłączenia nie przewodzi prądu.Można spróbować "psiknąć" w stacyjkę trochę płynnej parafiny aby zlikwidować zawilgocenie .Taki przypadek miałem u siebie. Nie włączałem dmuchawy ze względu na słaby akumulator i jakimś sposobem dostała się wilgoć do stacyjki .Wymieniłem akumulator na nowy odwilgociłem stacyjkę i jak ręką odjął. Od tego momentu już 3 lata minęło i samochodzik śmiga aż milo. Tak więc kolego nie krytykuj innych jak dają dobre rady.
  • #9
    Andiv
    Level 32  
    I żyli długo i szczęśliwie...

    Panie mądraliński od kiedy kluczyk przewodzi cokolwiek ? Od samego początku mówie że rębnięta jest stacyjka. Brakuje piętnastki.
  • #10
    ryszard.b
    Level 11  
    a czy kluczyk jest z plasteliny czy z metalu? Więc odpowiedz sobie sam czy kluczyk przewodzi prąd czy nie
  • #11
    emeryt2
    Level 42  
    Ryszard , zapomniałeś napisać , że przewodzi prąd w jedną stronę / jak dioda/ i dlatego Andiv nie zrozumiał.
  • #12
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A czy karta w Lagunie i klucz elektroniczny np w passacie B6 też tak działają? A rybka w mercedesie? Jak zmierzyć ten klucz od clio? Gdzie podłączyć się z miernikiem, mam taki profesjonalny z al...ro za 30 zł z baterią. Ma tylko dwa druciki, czarny i czerwony ale ma trzy dziury na nie i teraz nie wiem....
  • #13
    Andiv
    Level 32  
    Paweł taki z Ciebie spec a nie wiesz, że żeby zmierzyć kluczyk należy kolejno:
    1) wepchąć kable w "adc" i "com"
    2) zacisnąć zęby
    3) włączyć miernik na pomiarze prądu
    4) Podłączyć końcówki do klem akumulatora

    :lol:

    Pozdrawiam :)
  • #14
    emeryt2
    Level 42  
    .... a potem kupić nowy miernika , też za 15 zł.
    Dajcie spokój , bo ktoś przyjmie to jako pewnik.
  • #15
    ryszard.b
    Level 11  
    Widzę . że niektórzy nabijają sobie punkty swoimi postami , a chyba nie o to tu chodzi. Posty nie są po to aby "cyrkować " ale po to aby pomóc innym . Dołączam się do prośby emeryta2 -dajcie spokój , bo ktoś zrobi sobie krzywdę przez głupie rady i żarty.Każdy elektryk czy elektronik wie doskonale ,że amperomierz podłącza się w szereg przez jakiś odbiornik , a nie bezpośrednio do akumulatora. Natomiast LAIK może tego nie wiedzieć i nieszczęście gotowe,a tacy również szukają tu pomocy nie zapominajcie o tym. Powracając do tematu . Aby wykluczyć stacyjkę można wypiąć przewody od stacyjki i zewrzeć je na krótko -(czyli połączyć je ze sobą), jeżeli lampki będą nadal świecić stacyjkę można wykluczyć i usterki należy szukać gdzie indziej być może jest gdzieś przebicie na instalacji elektrycznej.