Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Passat 2007 r. - błąd 00194, gaśnie silnik

fil2006 19 Apr 2010 21:05 8038 16
IGE-XAO
  • #1
    fil2006
    Level 27  
    Jak w temacie. Błąd w 16 koło kierownicy ,w 02 skrzyni biegów .
    W 16 błedy 00194 -blokada kluczyka zapłonu usterka w obwodzie elektrycznym.
    00883 przełącznik zapłonu i rozrusznika ,usterka w obwodzie elektrycznym
    Samochód zapala i gasnie .Podejrzewam sterownik silnika blokady kolumny kier.
    Przerabiał to ktoś może vcds-em ?
    Wyświetlacz połozenia biegów skrzyni dsg mruga na liczniku .
    W sterowniku silnika bąd -005488 sterownik silnika zablokowany .
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • IGE-XAO
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • IGE-XAO
  • #3
    fil2006
    Level 27  
    w 16 koło kierownicy ,o ile pamiętam w kanale 5 w wartościach żeczywistych jest nie ok,jak wyciągne kluczyk i wkładam ponownie to w momęcie jak zaświeci się licznik jest na moment ok ale zaraz wraca na nie ok.
    Odpisze te wartości i co to za kanał bo nie pamiętam ,zostawiłem to auto bo szukam el.silnika blokady ,wiem że to się psuje bo wymieniałem ,tyle że w serwisie cała kolumna i przy sterowniku blokady z literką d trzeba immo + klucxze 0 .
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    fil2006
    Level 27  
    tak jest nie zapala ,taki sam objaw ,tyle że to auto jest rozbite z przodu ,nie mocno ,z moich dedukcji wynika że został celowo rozbity w austri z powodu zbyt dużych kosztów naprawy ,lub nie mogli sobie poradzić . Znalazłem 2 błędy .
    Brak zasilania na sterownik kolumny kierownicy -przewód z bezpiecznika pole 9 w skrzynce pod maską był przegnity ,na pewno nie z powodu kolizji ,w passatach się to zdarza . Przegnity w środku wiązki pomiędzy scianką grodziową a skrzynką :-}
    drugi problem to włśnie podejrzewam sterownik silnika blokady ,jest on podrzędną częścią imma ,lub włącznik klucza ,ta cała stacyjka el .
    Jutro przywiozę części ,zobaczymy .
  • #6
    fil2006
    Level 27  
    więc udało mi się uruchomić silnik ,znajomy przelutował sterownik blokady kolumny .
    Nie działa blokada ,jest cały czas w pozycji odblokowanej ,są tam dwa microswitche ,jeśi nie zostanie odblokowana to zostaje zwarty jeden switch i nie ma reakcji na kluczyk ,brak zasilania nie da się odpalić auta.
    Można więc po rozebraniu tego odblokować [ skręcić ręcznie kółkiem plastikowym} aby zwarty został drugi switch i auto pali .Zostaje jednak błąd w immo blokada nie spełnione warunki.
    Wydaje mi się że tam jest problem bardziej mechaniczny ,dlatego nie ma co tego zakręcać spowrotem do kolumny tylko zamocować gdzieś z boku aby nie było ryzyka zadziałania podczas jazdy .
    Totalne nieporozumienie ,silnik w środku jest podobny do silniczka sterowania reflektorami ,do tego kółko plastikowe .Wiadomo że obciążenie nie jest tam małe .Bawo inżynierowie vw :-} Auto ma 3 lata.
  • #7
    T5
    Admin of Cars group
    fil2006 wrote:
    .Bawo inżynierowie vw :-} Auto ma 3 lata.
    I oto dokładnie im chodziło.Dwa lata gwarancji-nie ma problemów a teraz zapraszamy do serwisu po nowe.Inżynierowie wywiązali się ze swojej roli znakomicie:D
  • #8
    autoas
    Level 42  
    Niemiecka Precyzja, Hiszpański Temperament, Chińska Robota......
  • #9
    fil2006
    Level 27  
    Nie wiem co będzie dalej jak zrobią blacharke ,akurat ma dsg i jest ten błąd w skrzyni 00194 co powoduje mruganie wyświetlacza pozycji wybieraka biegów .
    Zresztą auto pali ,reszte niech robi co chce ,szkoda się brać za tą robote ,kupa czasu ,nie ma jak skasować bo jak się nie będzie dało wykodować zew skrzyni tej blokady to będzie lampka świeciła od dsg ,kierownicy i silnika .
    Pali bo pali ale to nie fachowa robota ,jednak jak zalecają wymienić to chyba nie ma innej drogi naprawy tego .Jest tam eeprom ale problem nie polega w nim wydaje mi się ,po prostu są wybite te prowadnice gdzie chodzi zapadka i co się zablokuje kierownice to nie chodzi to prawidłowo.Jak taki silniczek ma to zwolnić jak ja to ledwo zrobiłem ręcznie na stole .

    Dodano po 8 [minuty]:

    Tam na pin 10 jest wysterowanie z imma , czerwono żółty ,immo jak widzi problem to wyłącza i załącza to napięcie coś to próbuje tym szarpnąć ale nie ma to siły się rozblokować ,na pewno nie jest to problem eeprom anie elektroniki tego bezsensownego użądzenia ,najgorsze to że nie kupimy samego nowego silnika ,cała kolumna ,a ten silnik z modułem jest częścią imma i jak by zakupić używke trzeba pewnie przelutować ten eeprom .
    Ale znając życie używka będzie taka sama albo się zepsuje za miesiąc .
    NIE polecam brać się za to ,albo z góry zaznaczać że będzie palić ale lampki na desce będą sygnalizować problem.
  • #10
    fil2006
    Level 27  
    --------------------------------------------------------------------------------
    --------------------------------------------------------------------------------





    --------------------------------------------------------------------------------
    --------------------------------------------------------------------------------



    Nie zakończyłem tematu błędy jakie zostały i powodują mruganie wyświetlacza skrzynki dsg
    Poniedziałek,19,Kwiecień,2010,15:44:06:23096
    Wersja VCDS: AKP 908.2
    Wersja danych: 20100401



    --------------------------------------------------------------------------------
    --------------------------------------------------------------------------------


    Adres 02: Skrzynia biegów Plik etykiet: 02E-300-0xx.lbl
    Oznaczenie elementu: 02E 300 043 E HW: 02E 927 770 AE
    Komponent i/lub wersja: GSG DSG 070 1156
    Kodowanie: 0000020
    Kod serwisu: WSC 44551 111 44551
    2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

    00194 - Blokada kluczyka zapłonu
    008 - Niezrozumiały sygnał
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 01101000
    Priorytet błędu: 0
    Wew.licznik błędów: 1
    Przebieg: 150339 km
    Wskaźnik czasu: 0

    18250 - Odczytać kody błędów zestawu wskaźników (licznika)
    P1842 - 000 - -
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 01100000
    Priorytet błędu: 0
    Wew.licznik błędów: 1
    Przebieg: 150339 km
    Wskaźnik czasu: 0


    --------------------------------------------------------------------------------
    --------------------------------------------------------------------------------


    Adres 02: błędy skasowanePoniedziałek,19,Kwiecień,2010,19:07:33:23096
    Wersja VCDS: AKP 908.2
    Wersja danych: 20100401



    --------------------------------------------------------------------------------
    --------------------------------------------------------------------------------


    Adres 16: Koło kierownicy Plik etykiet: 3C0-953-549-SW20.lbl
    Oznaczenie elementu: 3C0 953 549 A HW: 3C0 953 549 A
    Komponent i/lub wersja: Lenksäulenmodul 005 0010
    Kodowanie: 0001014
    Kod serwisu: WSC 05311 000 08193
    2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

    00194 - Blokada kluczyka zapłonu
    012 - Usterka w obwodzie elektrycznym
    00883 - Przełącznik zapłonu i rozrusznika (D); zacisk S
    012 - Usterka w obwodzie elektrycznym

    Dodano po 10 [sekundy]:

    Czwartek,22,Kwiecień,2010,15:51:04:23096
    Wersja VCDS: AKP 908.2
    Wersja danych: 20100401



    --------------------------------------------------------------------------------
    --------------------------------------------------------------------------------


    Adres 16: Koło kierownicy Plik etykiet: 3C0-953-549-SW20.lbl
    Adres 16: Koło kierownicy (3C0 953 549 A)

    14:43:20 Grupa 005
    rozpoznany Selector Lever P Lock Switch
    niezdefiniow. Selector Lever P Position (CAN)
    OFF CCS Soleniod
    nie OK Ignition Key Removal Lock
    Nie zakończyłem tematu błędy jakie zostały i powodują mruganie wyświetlacza skrzynki dsg
    Poniedziałek,19,Kwiecień,2010,15:44:06:23096
    Wersja VCDS: AKP 908.2
    Wersja danych: 20100401



    --------------------------------------------------------------------------------
    --------------------------------------------------------------------------------

    Dodano po 8 [minuty]:

    problem jest podejrzewam w ccs solenoid off .
    Sprawdze jeszcze to :
    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00194
    Bardzo prawdopodobne że uszkodzony jest selektor level,przemierze wiazke i dam znac.
  • #11
    fil2006
    Level 27  
    błąd 00 194 usunięty jak na razie .Jest to błąd el.stacyjki ,są dwa rodzaje do automatycznej skrzyni i do manuala .Automat ma dodatkową cewkę ,podejrzewam jest to blokada aby nie wyjąć klucza w innej pozycji niż d .
    Wiązki ok ,najprawdopodobniej jest uszkodzony moduł el.kierownicy .
    Zmieniłem kod na manuala ,o dziwo silnik blokady zaczął pracować normalnie ,wyświetlacz dsg nie mruga .
    Zobacze po testowej jezdzie co się będzie działo , raczej trzeba wymienić moduł kierownicy ,ale jak będzie ok pewnie facet nie będzie chciał .Teraz blacharke niech zrobią .
    Ps :mam info z serwisu że wkrótce będą dostępne same silniki blokady kierownicy o ile dopracują adaptacje w vasie .
  • #13
    xelite
    Level 2  
    Witam, odnowie temat, bo mam ten sam błąd i migające DSG na zegarach. Zacząłem grzebać przy wybieraku, bo nie odbijał mi przycisk przy gałce. Spryskałem dźwignię smarem i na drugi dzień oprócz nadal nieodbijającego mechanizmu od blokady zmiany biegów doszedł błąd i migające DSG. Auto jeżdzi normalnie zarówno na D, S jak i na łopatkach.

    Panowie, szukać drugiego wybieraka czy ten można naprawić?
  • #14
    mc5
    Level 10  
    Ja mam w touranie 2.0tdi dsg błąd 00194 (miga na wszystkich pozycjach oprócz P) , kolega mówił mi że to wina guzika w lewarku ( a fachowo jak się nie mylę czujnik zwolnienia blokady) , Jestem ciekaw czy jak ktoś ma autko w porządku, to czy jest reakcja na VAS po wciśnięciu guzika na lewarku bo u mnie same 0 i żadnej reakcji. Mechanicznie blokada oczywiście działa ale widocznie jest tam jakiś czujnik położenia czy coś takiego.
    Jak ktoś to rozbierał to proszę o podpowiedź.

    w specyfikacji Ross Tech piszą :
    Code:
    00194 - Ignition Key Removal Lock 
    
    00194 - Ignition Key Removal Lock: Implausible Signal
    Possible Causes

        Communication Failure with Gear Selector Module
        Selector Lever (E313) faulty
        Tiptronic Buttons (F189) in Selector Lever (E313) faulty 

    Possible Solutions

        Check Communication with Gear Selector Module
        Check Selector Lever (E313)
            Check Measuring Value Block (MVB) in Transmission Control Module
        Check Tiptronic Buttons (F189) in Selector Lever (E313)
            Check Measuring Value Block (MVB) in Transmission Control Module
    Special Notes

        May be stored in Combination with 28775/U0103/049411.
  • #15
    fred24
    Level 11  
    Witam kolegów , rozwiązaliście ten problem migającej informacji położenia lewarka na zegarach?
    u mnie było jeszcze dodatkowo klikanie przy stacyjce ale odłączyłem jeden pin ażeby nie klikała blokada kluczyka.
    Czekam na odpowiedź ;-)
  • #16
    xelite
    Level 2  
    Wymiana wybieraka rozwiązała problem.