Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Corsa B wysoka temp. silnika ponad 100*C

klesiu24 19 Apr 2010 22:24 15638 17
  • #1
    klesiu24
    Level 11  
    Witam

    Mam corse B, 1.4 8V. Ostatnio mialem wymieniana uszczelke pod głowicą, gdyz uciekał mi olej. Teraz mam pewien problem, podczas jazdy w miescie silnik osiaga temp. powyzej 100*C tak wskazuje wskaznik. Wentylator załącza sie dopiero po przekroczeniu 100*C, wiec chyba jest cos nie tak.... bo optymalna temp pracy silnika to 92-94 *C. Moze ktos mial taki problem i wie jak zaradzic, bo kolejna naprawa nie usmiecha mi sie..
  • #2
    ociz
    Moderator of Cars
    Wskaźnik kłamie, naprawdę jest jeszcze więcej :D, możliwe że wentylator ma 2 biegi i pierwszy nie działa.
  • #3
    stopi
    Level 28  
    Zmierz tę temperaturę najlepiej termometrem, ostrożnie wkładając go do zbiornika z płynem. Oczywiście termometr musi mieć odpowiednią skalę. Wskazanie będzie trochę niższe niż rzeczywiste, ale wiarygodne.
    Trzeba też sprawdzić termostat (bo może się w ogóle nie otwiera i masz cały czas mały obieg, bez chłodnicy) no i oczywiście wentylator. W tym samochodzie jest termowłącznik w chłodnicy bodajże.

    Termostat jest pod rozrządem. Masz silnik C14NZ?

    Temperatura powinna wynosić 90st. Trochę poniżej też nie zaszkodzi. Powyżej 90 to już trochę za dużo, ale od tego właśnie są wentyle, żeby ją zbiły w razie potrzeby.
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    fuelinyourblood
    Level 35  
    uszkodzony opornik wentylatora i chodzi tylko z jedna predkoscia

    jedz po kablu od silnika wentylatora a znajdziesz opornik
  • #6
    ele5
    Conditionally unlocked
    Fakt jest taki że opel "lubi trzymac" latem 100 stopni na zegarze i w niczym to nie przeszkadza. No ale ponad 100 to juz nie bardzo.
  • #7
    Meteor80
    Level 15  
    Opel załącza wentylator około 96 stopni, więc jest gdzieś usterka, sprawdź opornik i termostat.
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    stopi
    Level 28  
    Quote:
    ten pomiar jest do luftu.


    W moim samochodzie bynajmniej ten pomiar różnił się zaledwie 2 czy 3 stopnie od tego, co pokazywały zegary, a więc uważam, że przy rozgrzanym silniku jak najbardziej może być wiarygodny.
  • #10
    klesiu24
    Level 11  
    termostat u mnie jest ok, byl wymieniany zaledwie 2-3 miesiace temu bo silnik nie chcial sie dogrzac, bede musial sprawdzic ten rezystor od wiatraka. Podejrzewam jeszcze, ze jak wymienialem uszczelke to wykrecalem czujnik ktory jest w kolektorze dolotowym byl bardzo brudny i ogolnie wyleciala z tego taka gęsta maź, moze jak go przeczyscilem to teraz lepiej pokazuje i pokazuje wieksza temperature niz wczesniej. Ogolnie to dziekuje za takie zainteresowanie tym tematem:)
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    klesiu24
    Level 11  
    silnik to X14SZ, co do tego przelacznika term. to nie wiem za bardzo o co chodzi, jest jedynie czujnik temp. on ma 2 przewody
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    ociz
    Moderator of Cars
    Wypłucz cały układ chłodzenia z tego syfu to może i wentylator będzie się wcześniej włączał, ale może się też okazać że masz wycieki.
  • #15
    bialy62
    Level 2  
    Kolega Owik ma racje opel lubi wysokie temperatury pomiędzy 95 a 98 stopni, ale napisałeś też , że na czujniku miałeś jakąś maż. Przypuszczam że w chłodnicy może być to samo , zwłaszcza jeżeli nie wymieniałeś płynu przez parę sezonów , jeździłeś na wodzie w lecie albo pomieszałeś różne płyny na zasadzie "dolewek".przez co wyłącznik termiczny może mieć zakłócony odbiór temperatury rzeczywistej w chłodnicy. Proponuję wymontować chłodnicę, położyć na płask , otworami do góry i zalać wrzącą wodą z octem w proporcji 1/1 na 1 godz. potem wypłucz pod bieżącą wodą. Przy okazji płukania wypłucz z zewnątrz chłodnicę tak aby patrząc "pod światło" widzieć prześwit pomiędzy lamelkami. Zapchana kurzem i brudem nie będzie dobrze odprowadzała temperatury. Pozdrawiam.
  • Helpful post
    #16
    User removed account
    User removed account  
  • #17
    sputnik1
    Level 16  
    Miałem corse z x14sz, początkowo myślałem że mam padnięty czujnik w chłodnicy bo załączał się wiatrak około 100stopni, więc wymieniłem czujnik w chłodnicy i dalej załączał się w takiej temperaturze więc wniosek taki że załącza się w granicach 100stopni, wydawało mi się to troche za dużo ale pewnie tak ma być skoro na obydwu czujnikach było prawie tak samo. Jeszcze jedna kwestia to taka że to nie apteka i trzeba pamiętać o tolerancji kilku % co daje kilka stopni (zarówno wskaźnik jak i wartości z czujników). Najlepiej wymień na nowy ten czujnik który jest na górze silnika i podaje inf. na wskaźnik i sterownik (przynajmniej będziesz miał pewność że jest ok. koszt niewielki a może się okazać że stary coś troszeczke przekłamuje).
  • #18
    denzel88
    Level 11  
    Witam
    Ja mam Corse 1.5D i wentylator na wolnych obrotach włącza się przy 101 C, ale od kamieniałem chłodnice a teraz wezmę się za cały układ(wleje 0.5L octu i pojeżdżę trochę).
    A dla nadgorliwych w mieście OPEL może mieć do 105 C spokojnie(sugerując się wskaźnikiem).