Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra B centralny zamek prawy tył

20 Kwi 2010 12:12 12626 16
  • Poziom 9  
    Witam,

    Zacznę od tego że przeglądałem tematy na forum odnośnie centralnego zamka w vectrze i nie znalazłem pasującego pod mój problem (jeżeli taki gdzieś jest to z góry przepraszam i proszę o linka).

    Od tygodnia jestem posiadaczem Vectry B z 97r w chwili zakupu wszystkie zamki działały, i jak to bywa po zakupie wychodzą "niedoróbki" zamek w prawych tylnych drzwiach przestał reagować na sygnał z pilota oraz na przekręcenie zamka w drzwiach. Pozostałe drzwi, klapa, wlew paliwa działają. Rygiel można otwierać od wewnątrz. Zastanawiam się nad kupieniem nowego siłownika, ale postanowiłem spróbować napisać na forum bo może padnie jakaś dobra rada i zaoszczędzi mi tego zakupu.

    Ps. Jestem "świeżym" właścicielem i nie orientuje się jeszcze gdzie co jest w tym samochodzie, prosiłbym o "łopatologiczne" tłumaczenie.

    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Kolego to zacznij od rozebrania drzwi bo może się okazać że silniczek jest dobry tylko przewód na zginaniu się ułamał .
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Witam po 1 sprawdz zlacze na slupku po prawej stronie tam gdzie wchodza kable od drzwi(lubia przygnic zlacza,2 sciagnij tapicerke z drzwi tylnych prawych i zasteruj manualnie zamek oczywiscie po rozlaczeniu kostki.Pozdrawiam i milej zabawy
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    bardzo często też mikrostyki w zamku.
  • Poziom 9  
    dziękuje za zainteresowanie i odpowiedzi

    jeszcze dziś pójdę sprawdzić, tylko dopytać się muszę:
    - z tym gniciem przewodów to chodzi o te które są w gumowym kołnierzu między drzwiami a słupkiem B?
    - "manualne za sterowanie" chodzi o wciśnięcie rygla ?? Bo tylko to mi się nasuwa, skoro miałbym odłączyć wiązkę z drzwi
    - a co do mikrostyków to gdzie one dokładnie są? (może jakieś zdjęcie?) oraz czy takie styki są do kupienia czy trzeba później kombinować?
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Generalnie szukaj przy przelotce między drzwiami a słupkiem... a może wystarczy parę razy "trzasnąć" drzwiami i samo zacznie działać (przynajmniej na jakiś czas).

    W tylnych drzwiach jest siłownik Slave - odłącz go od instalacji i zasil "na krótko" żeby zobaczyć czy działa - jeśli nie rozumiesz o co chodzi - nie zabieraj się za to sam.

    Styki jeśli są to są w zamku - tam gdzie się zatrzaskuje blokada na ryglu.
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    Przerabiałem to. W tym aucie przy takim problemie najczęściej pada mikroprzełącznik(zawęglają się styki ) w zamku zespolonym w konkretnych dzwiach. Proponuje wymontować zamek z drzwi rozebrać całość odnależć przełącznik(albo go wymienić albo rozkleić i przeczyścić) i musi działać. Oczywiście warunkiem jest sprawna przelotka w drzwiach.
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    na 100 % mikrowyłącznik w zamku
  • Poziom 23  
    Mikrowyłącznik jak to nazywasz jest odpowiedzialny za to że jak odkluczysz kluczykiem aby się otwarła reszta drzwi.
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Tutaj masz podobny post Link. A jak się upewnisz, że to mikro-przełącznik, to napisz na pw to wyślę Ci poradę w postaci zdjęć i opisów jak to naprawić.
  • Poziom 9  
    dziękuje bardzo za podpowiedzi, odpisuje dopiero teraz bo niestety nie miałem czasu w tygodniu.

    wedle porad sprawdziłem:
    - wiązka kabli przy drzwiach, gumowy wężyk odpina się od słupka (zatrzaski nie chcą na tyle trzymać.. zastanawiam się jak to naprawić i chwilowo nie mam pomysłu) ALE same przewody wyglądają bardzo "zdrowo"
    - ściągnąłem tapicerkę i próbowałem dostać się do siłownika żeby odpiąć wtyczkę i zmierzyć napięcie... tu znów problem bo nie miałem tak dużych torx'ów ;/ więc sprawdziłem jedynie przy owej wtyczce przy słupku B (część wtyczki od strony drzwi) NAPIĘCIE SIĘ POJAWIA PRZY ZAMYKANIU I OTWIERANIU

    więc według waszych porad zostaje jedynie jakaś przerwa w przewodach wewnątrz drzwi ALBO nieszczęsny mikroprzełącznik, klucze już zakupiłem i zamierzam się za to zabrać na dniach.
    1. najpierw napięcie na samej wtyczce przy siłowniku
    2. ewentualne spięcie na krótko siłownika jeżeli punkt 1 okaże się w 100% dobry

    Potem napiszę jaki rezultat

    Dziękuje i pozdrawiam
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Przecież to TYLNE drzwi, wiec gdzie tam przełącznik mastera?
    Skoro dostałeś się do przelotki, to rozłącz siłownik i próbuj go wysterować samemu. I będziesz mieć odpowiedź, czy problem w aucie, czy w drzwiach.
  • Poziom 9  
    Błażej napisał:
    Przecież to TYLNE drzwi, wiec gdzie tam przełącznik mastera?
    tak jak napisałem w pierwszym poście prosiłbym o "łopatologie", bo się gubię

    Błażej napisał:
    Skoro dostałeś się do przelotki, to rozłącz siłownik i próbuj go wysterować samemu.
    racja jakoś na to nie wpadłem.. spróbuję tak zrobić

    Pojawił się nowy objaw.. teraz klapa bagażnika nie zawsze działa..


    ZAPOMNIAŁEM DODAĆ!!
    Jak zakupiłem samochód to z alarmem który był i jest odłączony bo rzekomo syrena wyła i rzęziła sama.. jeszcze jej nie podłączałem żeby to sprawdzić (może to istotna informacja)
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Błażej napisał:
    Przecież to TYLNE drzwi, wiec gdzie tam przełącznik mastera?
    S
    jest tam krańcówka rozłączająca po dojechaniu plastikowego elementu,ale to nie jest master oczywiście.Proponuję odpiąć siłownik od instalacji i go sprawdzić:
    -podać + na styk gdzie wchodzi żółty kabelek
    -podać - na styk gdzie wchodzi czerwony kabelek-powinno skutkować zamknięciem
    następnie
    -podać +na styk gdzie wchodzi czerwony kabelek
    -podać - na styk gdzie wchodzi niebieski kabelek -powinno skutkować otwarciem.Jeśli wyjęty nie działa rozbebeszyć i wymienić krańcówkę itd.Jeśli działa to kable przy przelotce,któryś może być przełamany i wiadomo co z tym zrobić.
  • Poziom 9  
    Witam,
    Trochę czasu minęło od ostatniego posta, ale już nadrabiam..

    Sprawdziłem przewody przy słupku B i napięcie było podawane zgodnie z podpowiedzią "Z.B.", zakupiłem mikroprzełącznik (firmy Honeywell) przed demontażem zamka (żeby nie robić sobie 2 razy tej samej roboty). Po rozmontowaniu wszystkich elementów sprawdziłem jeszcze raz czy napięcie dochodzi do zamka podpinając miernik pod wypiętą kostkę - było. Po czym zająłem się demontażem mikroprzełącznika z mechanizmu zamka. PO WYMIANIE DZIAŁA tak że wasze przypuszczenia i rady okazały się trafne w 100% - DZIĘKUJE !!

    A po bliższych oględzinach klapy okazało się że zamek/przycisk do otwierania nie do końca wyskakiwał i dlatego też klapa nie zawsze się zamykała... można coś z tym zrobić - jakoś nasmarować?? Czy też to już jest urok Vectry i trzeba nauczyć się z tym żyć?
  • Poziom 10  
    jak się dobrać do tego cholernego siłownika ?...
  • Poziom 9  
    Temat z 2010 roku..... ale ok, który siłownik?