Witam serdecznie, otóż posiadam vw vento rocznik 93 który ma zainstalowany centralny zamek wraz z alarmem. Problem mój polega na tym że nie wiem co to za alarm a chciałem go wymienić na inny model (np. cyklop) ale nie mogę dojść ze sterowaniem centralnego prze alarm. Centralny zamek to pneumatyk podejrzewam że założony fabrycznie, co do alarmu to jest dołożony (udało mi sie odczytać z naklejki na procesorze: UK9353919 ale w sieci na ten temat nic nie znalazłem), czytałem wiele postów o sterowaniu centralnym pneumatykiem ale nie mogę go rozgryźć w swoim aucie i tu moja prośba o pomoc w celu ustalenia sterowania go z alarmu. Wiem tylko że jak nacisnę pilota to przez chwilę działa pompka do centralnego gdzieś w bagażniku i zamek zamyka lub się otwiera ale gdzie znajduje się sterownik tego nie wiem i nie mogę go namierzyć
Udało mi się rozgryźć kolory przewodów alarmu i tak:
czerwony (+) zasilanie
czarny (-) zasilanie
żółty (+) na syrenę
biały (+) ze stacyjki
brązowy ? (na nim (+) w momencie za sterowania spada napięcie z 12V na ok 9-10 przez ok sekundę)
biały podwójny - styk odcięcia zapłonu
szary podwójny - styk odcięcia zapłonu
różowy masa krańcowych drzwi (uruchamia alarm po podaniu (-) otwarcie drzwi, klapy lub przekręcenie kluczyka w zamku)
dwa niebieskie wyjście na kierunkowskazy P i L
skrajne czarne czujki ultradźwiękowe
szary cienki (+) na diodę LED
bało-czarny wyłącznik awaryjny
zielony niewykorzystany
poniżej załączam fotki tego dziwactwa:
opis przekaźników w centralce:
żółty podaje (+) na syrenę
przezroczysty odcina zapłon
czarny z prawej impulsowo podaje (+) na kierunki
Pilot jedno przyciskowy (kanałowy), wciśnięcie raz go uzbraja i zamyka centralny, drugi raz rozbraja alarm i otwiera centralny i tak na zmianę. Praca częstotliwości pilota 280MHz - 320MHz (sprawdziłem skanerem) czyli brak zabezpieczenia przed skanowaniem, próbowałem go dostroić z centralką na inną częstotliwość ale nie wiele to pomaga, czasami jak go uzbroję nie reaguje na pilota przy otwarciu i muszę wyłączyć alarm awaryjnym przyciskiem lub wcale nie reaguje i tylko zamykam go i otwieram kluczykiem
czekam na odpowiedzi


Udało mi się rozgryźć kolory przewodów alarmu i tak:
czerwony (+) zasilanie
czarny (-) zasilanie
żółty (+) na syrenę
biały (+) ze stacyjki
brązowy ? (na nim (+) w momencie za sterowania spada napięcie z 12V na ok 9-10 przez ok sekundę)
biały podwójny - styk odcięcia zapłonu
szary podwójny - styk odcięcia zapłonu
różowy masa krańcowych drzwi (uruchamia alarm po podaniu (-) otwarcie drzwi, klapy lub przekręcenie kluczyka w zamku)
dwa niebieskie wyjście na kierunkowskazy P i L
skrajne czarne czujki ultradźwiękowe
szary cienki (+) na diodę LED
bało-czarny wyłącznik awaryjny
zielony niewykorzystany
poniżej załączam fotki tego dziwactwa:


opis przekaźników w centralce:
żółty podaje (+) na syrenę
przezroczysty odcina zapłon
czarny z prawej impulsowo podaje (+) na kierunki
Pilot jedno przyciskowy (kanałowy), wciśnięcie raz go uzbraja i zamyka centralny, drugi raz rozbraja alarm i otwiera centralny i tak na zmianę. Praca częstotliwości pilota 280MHz - 320MHz (sprawdziłem skanerem) czyli brak zabezpieczenia przed skanowaniem, próbowałem go dostroić z centralką na inną częstotliwość ale nie wiele to pomaga, czasami jak go uzbroję nie reaguje na pilota przy otwarciu i muszę wyłączyć alarm awaryjnym przyciskiem lub wcale nie reaguje i tylko zamykam go i otwieram kluczykiem

czekam na odpowiedzi