Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vw wento alarm a centralny zamek

20 Kwi 2010 13:02 4301 8
  • Poziom 10  
    Witam serdecznie, otóż posiadam vw vento rocznik 93 który ma zainstalowany centralny zamek wraz z alarmem. Problem mój polega na tym że nie wiem co to za alarm a chciałem go wymienić na inny model (np. cyklop) ale nie mogę dojść ze sterowaniem centralnego prze alarm. Centralny zamek to pneumatyk podejrzewam że założony fabrycznie, co do alarmu to jest dołożony (udało mi sie odczytać z naklejki na procesorze: UK9353919 ale w sieci na ten temat nic nie znalazłem), czytałem wiele postów o sterowaniu centralnym pneumatykiem ale nie mogę go rozgryźć w swoim aucie i tu moja prośba o pomoc w celu ustalenia sterowania go z alarmu. Wiem tylko że jak nacisnę pilota to przez chwilę działa pompka do centralnego gdzieś w bagażniku i zamek zamyka lub się otwiera ale gdzie znajduje się sterownik tego nie wiem i nie mogę go namierzyć :-(

    vw wento alarm a centralny zamek

    Udało mi się rozgryźć kolory przewodów alarmu i tak:
    czerwony (+) zasilanie
    czarny (-) zasilanie
    żółty (+) na syrenę
    biały (+) ze stacyjki
    brązowy ? (na nim (+) w momencie za sterowania spada napięcie z 12V na ok 9-10 przez ok sekundę)
    biały podwójny - styk odcięcia zapłonu
    szary podwójny - styk odcięcia zapłonu
    różowy masa krańcowych drzwi (uruchamia alarm po podaniu (-) otwarcie drzwi, klapy lub przekręcenie kluczyka w zamku)
    dwa niebieskie wyjście na kierunkowskazy P i L
    skrajne czarne czujki ultradźwiękowe
    szary cienki (+) na diodę LED
    bało-czarny wyłącznik awaryjny
    zielony niewykorzystany

    poniżej załączam fotki tego dziwactwa:

    vw wento alarm a centralny zamek

    vw wento alarm a centralny zamek

    opis przekaźników w centralce:
    żółty podaje (+) na syrenę
    przezroczysty odcina zapłon
    czarny z prawej impulsowo podaje (+) na kierunki

    Pilot jedno przyciskowy (kanałowy), wciśnięcie raz go uzbraja i zamyka centralny, drugi raz rozbraja alarm i otwiera centralny i tak na zmianę. Praca częstotliwości pilota 280MHz - 320MHz (sprawdziłem skanerem) czyli brak zabezpieczenia przed skanowaniem, próbowałem go dostroić z centralką na inną częstotliwość ale nie wiele to pomaga, czasami jak go uzbroję nie reaguje na pilota przy otwarciu i muszę wyłączyć alarm awaryjnym przyciskiem lub wcale nie reaguje i tylko zamykam go i otwieram kluczykiem :(

    czekam na odpowiedzi
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 14  
    Witam ja bym zaczął od tego brązowego, bo z tego co opisujesz to dla mnie on będzie odpowiedzialny za sterowanie pompką od centralnego.Tylko ten czas wydaje mi się trochę za krótki jak na układ powietrzny.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Na Twoim miejscu wypiął bym go z kostki i sprawdził czy pojawia się na centralce plus czy minus po załączeniu i wyłączeniu alarmu.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 10  
    jaru po mojej obserwacji i wcześniejszych próbach wydaje mi się że gdzieś musi być dodatkowy sterownik który jak dostanie impuls to steruje pompką bo ona pracuje kilka sekund a na brązowym jest jakby impuls, tylko mi ciężko go namierzyć bo jak pisałem na brązowym jest 12V (+) sprawdzałem żarówką i miernikiem które spada do ok 9-10V a jak podałem tam na chwile (-) to robi się zwarcie (oczywiście przy wpiętym w centralkę)
  • Poziom 14  
    Bo są centralne sterowane impulsem minusowym i plusowym.Dlatego jak byś go wypiął i sprawdził czym jest sterowany to by było wiadomo.

    Dodano po 9 [minuty]:

    O ile dobrze pamiętam to u Ciebie przewody wychodzące z drzwi kierowcy,przewód popielaty(zamykanie),przewód zielony (otwieranie) sterowany plusem.Musisz to sprawdzić.
  • Poziom 10  
    przepraszam że tak długo nie odpisywałem ale samochód obecnie jest w naprawie i nie mogę nic sprawdzić, jak tylko go odbiorę (początek maja) to zaraz sprawdzę i napisze dalej co ustaliłem

    - proszę na razie nie zamykać tematu (nieskończony)
  • Poziom 35  
    W moim VW "Pasku" jest również centralny zamek pneumatyczny. Alarm mam "dorabiany", który ma możliwość podania sygnału na 1 lub 3 sekundy tj. w zależności, czy ma się zamek pneumatyczny, czy elektryczny. Z instrukcji alarmu wynika, że zamek pneumatyczny wymaga sygnału dłuższego -3 sek.
  • Poziom 27  
    przewód zamknij/otwórz to zielony i popielaty jak VW golf 3,sygnał zamkniecia 3sek.dla pneumatycznych zamków dla elektrycznych 1sek.

    Dodano po 1 [minuty]:

    sterowanie oczywiscie na 100% plusem.
  • Poziom 10  
    witam kolegów po przerwie,na razie nie udało mi się jeszcze wymienić tego alarmu (kilka spraw rodzinnych i brak czasu) ale mam do was jeszcze jedno pytanie, mianowicie w alarmie CYKLOP sterowanie zamkiem jest (-), co polecacie skoro w vento jest sterowanie (+), może dodatkowy sterownik który dostaje (-) z centralki a na wyjściu sterowania pojawia się (+) ?? proszę o odpowiedzi i poradę.
    za kilka tygodni idę na urlop więc będę miał czas pogrzebać i wymienić ten alarm...
  • Poziom 10  
    Alarm wymieniony, założony przez fachowca "barakuda" koszt 130zł z montażem, okazało sie że za dużo było przeróbek z dodatkowym sterownikiem centralnego zamka jaki tam był zamontowany (sterowany +/- na przemian). Na razie wszystko ok. Temat do zamknięcia.