Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jakiego Poloneza kupić--Polonez Plus czy caro ?

sirtel 20 Kwi 2010 14:58 18663 57
  • #1 20 Kwi 2010 14:58
    sirtel
    Poziom 14  

    Witam-proszę o porady,sugestie- czy Warto szukać Poloneza Plusa ,czy lepiej jednak ostatnie caro przed plusem? Mniej więcej wiem,w czym tkwią różnice, chciałbym wiedzieć,czy plus miał lepsze blachy,czy może utwardzone gniazda zaworowe-odnośnie blachy usłyszałem kasandryczne wieści,że dzięki daewoo ,plus otrzymał cieńsze podłużnice-czy ktoś ma jakieś doświadczenie?Wiem że poloneza robiono z nie odsiarczonej blachy, że gniją po prostu od środka,ale był spory rozrzut jakości-trafić można było na dobrego,albo szybko gnijącego-więc rozumuję w ten sposób,że te co miały gnić już dawno zgniły-pozostały tylko te udane egzemplarze- kwestia jednak dotyczy porywania się na Plusa-bo jednak wolałbym nie-Plusa ze względu na.....polonez-owski klimat,ale rozsądek może nakazywać skłaniać się w kierunku Plusa.Poza tym w plusie jest wtrysk Bosch (gli) w drugim plusie z klamkami koreanczykowymi jest wielopunkt Delphi(gsi)
    Raczej wolę jednopunkt-czy bosch byłny lepszy od Abimexa?

    0 29
  • #2 20 Kwi 2010 15:11
    DJTiesto
    Poziom 17  

    Weź plusa ze wspomaganiem, jak możesz to silniczek rovera.
    Raczej na kupno z klimą to nie ma co liczyć.

    Tylko jak chcesz wydać 2000zł to zastanów się czy na pewno poloneza chcesz.
    Czasami można wyrwać za 600zł dobrego i to się opłaca. Ale do 1000zł nic więcej.

    Sam mam roverka 96r i śmigam nim 20kkm rocznie, czasami z lawetą i daje radę.
    Po zimie zawsze naprawiam purchle i wypryski rdzy.

    Ale żadne autko mnie nie satysfakcjonuje tak jak to FSO.
    A jeżdże różnymi.
    No może A4 1,8T, opelek z silnikiem LET..

    0
  • #3 20 Kwi 2010 15:12
    jacekko0
    Poziom 31  

    Polecam Caro plusa lub Atu Plusa jest nowszy od Caro, co do wtrysku to wielopunkt jest mocniejszy i spełnia bardziej wyśrubowane normy ekologiczne.

    1
  • #4 20 Kwi 2010 15:14
    DJTiesto
    Poziom 17  

    ATU ma taki dziwny bagażnik.

    0
  • #5 20 Kwi 2010 16:23
    sirtel
    Poziom 14  

    Tak,jestem zdeterminowany na poloneza, wiem, że wielopunktowy w gsi może mocniejszy,jednak droższy w razie awarii-i gazownia musi być next generation-
    Chodzi mi o różnice w jakości wykonania i materiałów pomiędzy plusem a "nie-plusem"
    Silnik rover może i fajny,ale znów-w razie awarii kasa poleci.Więc trzymam się silnika pofiatowskiego.Tak krawiec kraje,jak mu materiału staje-a więc Polonez.

    Dodano po 2 [minuty]:

    "Tylko jak chcesz wydać 2000zł to zastanów się czy na pewno poloneza chcesz.
    Czasami można wyrwać za 600zł dobrego i to się opłaca. Ale do 1000zł nic więcej."
    Widzę jednak ,że za dobrego Poldka 2000 trzeba dać....Z gazem i opłatami.

    0
  • #6 20 Kwi 2010 16:31
    DJTiesto
    Poziom 17  

    Tak z gazem i opłatami 2kPLN.
    Ale plus ma ten sam silnik co MR93 więc co tu można sie spodziewac.
    Za to wnętrze + jest dużo ładniejsze i wygodniejsze w użytkowaniu niż - .
    W tej cenie i z 2000r to jedyny samochód.


    Pozatym wrogiem polonezów jest : Rdza, moda, niestworzone historie posiadaczy Golfów III.

    0
  • #7 20 Kwi 2010 16:41
    sirtel
    Poziom 14  

    Kolego DJTIESTO- co racja to racja-ale wiesz,plus i ta jego deska rozdzielcza -niby nowocześniejsza-jednak ta w zwykłym bardziej mi się podoba- i co najważniejsze-w plusie -przez takie a nie inne wyprofilowanie konsoli,nie przesunie się przedniego fotela do przodu na tyle,aby rozłożyć oparcie na siedząco,aby oparcie "weszło" pod siedzisko tylnej kanapy-potrzebne do spania w aucie-to wiem na pewno,=w plusie przednie siedzenie nie idzie maksymalnie do przodu.....np,w starym mercedesie w124 spokojnie można tak siedzenia rozłożyć że się śpi wygodnie.

    0
  • #8 20 Kwi 2010 16:56
    DJTiesto
    Poziom 17  

    W zwykłym też nie wsuniesz tak siedzeń zeby rozłożyć fotele w pozycje ''stosunkową''.
    Zawsze siedzenie przednie będzie na tylnim.

    Ale jak tam już chcesz.

    0
  • #9 20 Kwi 2010 22:33
    sirtel
    Poziom 14  

    Bardzo dziękuję za informacje-Panowi piszcie-czy polonez plus miał lepsze blachy czy gnił,rdzewiał tak samo jak Caro?Czy podłużnice miał trwałe?Jak z tym słynnym tylnim mostem? tez wyje most w polonez plus?

    0
  • #10 21 Kwi 2010 00:06
    bialy62
    Poziom 2  

    Temat raczej nie typowy, ale skoro pytasz to moim zdaniem Caro, a dlaczego? Bo- silnik poza układem zasilania jest w zasadzie ten sam a, wielopunkt jest droższy zarówno w naprawach jak i przy montażu gazu(benzynę żłopią prawie tak samo) do Caro blachy dostaniesz bez większych trudności,używki lub zamienniki, a w przypadku klapsa z tyłu w plusie już jest kłopot, bo jednak "Carusek" jest sztywniejszy, a zatem montując np. hak też zyskujesz. No i najważniejsze za tą samą kwotę znajdziesz Caro w dużo lepszym stanie technicznym, przeważnie trzymane przez starszych użytkowników jako swoiste perełki, oczywiście trzeba poszukać ale można znaleźć. Różnicę w cenie można zainwestować w" przeróbkę pod swoim kątem" reszta bez zmian . korozja je tak samo , a tylne mosty jeżeli dobrze zadbane potrafią wytrzymać cuda. Pozdrawiam.

    0
  • #11 03 Maj 2010 12:54
    mp79
    Poziom 12  

    sirtel napisał:
    Silnik rover może i fajny,ale znów-w razie awarii kasa poleci.Więc trzymam się silnika pofiatowskiego.

    To może zastanów się nad jeszcze wcześniejszym caro - gaźnikowcem (GLE), ale te były produkowane tylko do 1994 r.
    Jeśli chodzi o blachy, plusowskie były - jak na poloneza - fabrycznie bardzo dobrze zabezpieczone przed korozją (nie wiem, jak w późnych caro, ale raczej podobnie).

    1
  • #12 20 Cze 2010 16:55
    Atu_NOOB
    Poziom 9  

    Osobiście kupiłbym FSO Polonez MR'78 :) mocna konstrukcja, pięknie się prezentuje :)

    0
  • #13 20 Cze 2010 17:09
    Jarosx9
    Poziom 35  

    Wybierz lepiej inne lepsze auto i nie rób sobie wstydu. 2k za Poloneza to się trzeba z c..... na łby pozamieniać.
    Gówno jakich niewiele. Miałem jednego od nowości (93r., garażowany i dbany) i już więcej mi nie trzeba nigdy. Także nigdy nikomu nie polecę takiego samochodu z konstrukcją sto lat za murzynami.
    Auta są teraz tanie, weź sobie przewertuj allegro, do 2 - 2,5k coś fajnego znajdziesz, może nawet będzie ocynkowane, będzie paliło mniej i nie będzie wstydu.

    PS. Nie rozumiem też dlaczego chcesz w nim spać? Żeby ci nie ukradli na złom czy domu nie masz?

    -1
  • #14 21 Cze 2010 15:32
    rafus9
    Poziom 10  

    A ja Ci powiem przeciwnie ... bierz to "cudo"
    Miałem "przejsciówkę" '89 1,5SLE, progi i spody drzwi się wymieniało i jedziło dalej, "obsłuzył" trzy budowy, ciagnał przyczepy, holował inne "bez obciachu" fury, dopiero w zeszłym roku czołówka go zatrzymała ale w takim "czołgu" nic sie kierowcy i pasażerom nie stało.
    Obecnie jeżdże Caro '96 z silnikiem też gaźnikowym 1,6 i jest git, rdza jak zawsze wyjdzie ale za ten klimat można umrzeć :D

    1
  • #15 22 Cze 2010 22:25
    Jarosx9
    Poziom 35  

    No no, "czołg" to z niego jest, tak że blacha się wyrywa na zgrzewach a nie wygina. Wiem przeżyłem poważny wypadek - znalazłem drzwi na tylnym siedzeniu, a słupek razem z rozpiętym pasem (na szczęście) luzem pofrunął. To auto to tylko kupa żelastwa, odradzam.

    0
  • #16 22 Cze 2010 22:35
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Ale topic jest to pytanie czy kupić + czy - .
    A nie czy kupić poldka czy '' coś innego'' .
    Bierz dopuki będą na rynku będe nimi jezdził.

    0
  • #17 23 Cze 2010 15:53
    sirtel
    Poziom 14  

    Panowie ,ja bardzo cieszę się że piszecie:)- jeśli chodzi o inne auto niż polonez-to nie ma takiej opcji:)!!!!!
    A jeśli chodzi o spanie w aucie-to przecież zawsze lepiej niż w namiocie:)-i z dziewczyną na wycieczkę:)

    Dodano po 2 [minuty]:

    Oscyluję pomiędzy Polonezem Caro od 94 ze względu na szerszy zawias i Lucasy w 95 a Plusem 97-widzę że w Plusie jednak ta blacha lepsza,z tego co Panowie piszą....Gaźnik gle nie bardzo,bo kupa smrodu i pali więcej niż gli abimex ,czy bosch z plusa 97

    0
  • #18 23 Cze 2010 21:17
    rafus9
    Poziom 10  

    Co do blach to bym powiedział że te "starsze" sprzed fuzji z Deawoo miały chyba lepsze ... zobacz jak rdza zżera Plusy

    Jarosx9 w tych staruszkach z zeszłej epoki liczy się klimat ...

    0
  • #19 08 Gru 2010 23:40
    lanzul
    Poziom 26  

    Caro ... z ostatnich miesięcy produkcji 1995 ... może jeszcze z początku 1996, gęsta blacha - prawie bez rdzy. Można tu trafić na przeróżne fajne "składanki" z resztek linii produkcyjnych, np.: Caro przygotowane do nowej chłodnicy i wtrysku jednopunktowego, ale z chłodnicą FSO -korek i silnikiem CB z roku 1992 -gaźnik, mechaniczna pompa paliwa.
    ALE UWAGA ... części .... mają już prawie status części kolekcjonerskich.
    Np.: Na początku roku fabryka w Bielsku-Białej zaprzestała produkcji mechanicznych pompek paliwa, może jeszcze Łodź produkuje, no i Włosi - ale cena jak makaron włoski - długa bardzo.


    "Por ti siempre llorando mio CARO" ... trala la ...

    1
  • #20 09 Gru 2010 12:43
    PCcepuk
    Poziom 19  

    unikaj poldków 94-95 rok, strasznie słAba blacha była...

    0
  • #21 14 Gru 2010 23:58
    lanzul
    Poziom 26  

    PCcepuk napisał:
    unikaj poldków 94-95 rok, strasznie słAba blacha była...

    W takim razie mój jest wyjątkowym WYJĄTKIEM. Ani śladu rdzy na drzwiach, masce, błotnikach. Pojawiło się coś przy uszczelce na klapie bagażnika - zbezpieczone.
    Ale ... zaraz po wyjeździe z fabryki samochodzio pojechał do konserwacji nadwozia-podwozia.:D

    0
  • #22 09 Sty 2011 22:32
    degename
    Poziom 18  

    Ja mam Atu + i powiem że wtrysk wielopunktowy jest dobry tylko gdy chcemy montować gaz - możemy zainstalować instalacje sekwencyjną. Spadek mocy na gazie jest znaczny chyba że to wina mojego parownika - przejechał już 170 kkm.

    Blacha siada gdzie tylko może, pod wycieraczki wkładam gazety papierowe żeby wyciągały wilgoć - po jeździe po kałużach jest wszędzie mokro. W zwykłych Caro i Atu tego nie było. Atu ma jedną zaletę w porównaniu do Caro - lepsze tylne głośniki. Więcej nie znalazłem. Jedna wada - słabiej słychać subwoofer. Można przełożyć konsole, zegary, inne plastiki z plusa do starszego poldka a nawet dużego fiata choć tu jest trochę rzeczy które należy dopracować.

    0
  • #23 11 Sty 2011 00:54
    petarda0
    Poziom 18  

    Z pewnością Caro Plus GLI z mono wtryskiem Bosch
    Po przejeciu produkcji przez Koreańczyków zmieniono kilka rzeczy, deska rozdzielcza o wiele lepszy wygląd, wspomaganie kierownicy, zupełnie inny system nawiewu i ogrzewania, nawet taki drobiazg jak sygnalizacja przepalonej żarówki, niby nic ale się przydaje.
    Instalacja jest przystosowana do podłaczenia klimy
    Elektronice układu zapłonowego nie można nic zarzucić, komputer Bosch z jedną wspólna cewką, bez rozdzielacza, jedyny problem jaki miałem to kropla wody we wtryskiwaczu do zrobienia we własnym zakresie w ciągu 15 minut w każdym miejscu.
    W moim egzemplarzu nic się nie działo z blachami do czasu gdy nie wymieniłem uszkodzonego noska, ten nowy malowany u blacharza zaczął dziwnie szybko korodować.
    A co do spełniania norm mniej lub bardziej wyśrubowanych to chyba raczej mało kto o tym myśli kupując samochód bo jeśli to powinien zostać przy rowerze i komunikacji publicznej.

    0
  • #24 11 Sty 2011 21:12
    petarda0
    Poziom 18  

    degename napisał:
    Ja mam Atu + i powiem że wtrysk wielopunktowy jest dobry tylko gdy chcemy montować gaz - możemy zainstalować instalacje sekwencyjną. Spadek mocy na gazie jest znaczny

    Blacha siada gdzie tylko może, po jeździe po kałużach jest wszędzie mokro


    Dopiero dzisiaj to przeczytałem więc dorzucę to i owo,
    gazownicy nie potrafią poprawnie zainstalować i wyregulować instalacji na mono wtrysku a co dopiero na sekwencji, ich najlepsze rozwiązanie to odłaczyc sondę lambda, zwierać ją do masy albo po wyłaczeniu zapłonu resetować komputer przez chwilowe odłaczenie napięcia a to że producent ostrzega przed tym bo komputer traci mapę zapłonu to drobiazg.
    Jak komputer z emulacja sondy to nie wiedzą jak zworkę ustawić i notorycznie za mocno przykręcają zawór co skutkuje spadkiem mocy.
    Ta cała regulacja polega na kręceniu do skutku aż się uda trafić i klient nie wróci.
    W moim poldku jest oryginalne zabezpieczenie podwozia i nic nie cieknie, jak w poprzednich paprałem jakimiś biteksami to gnił na potęgę.

    0
  • #25 11 Sty 2011 22:05
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    petarda0 napisał:
    degename napisał:
    Ja mam Atu + i powiem że wtrysk wielopunktowy jest dobry tylko gdy chcemy montować gaz - możemy zainstalować instalacje sekwencyjną. Spadek mocy na gazie jest znaczny

    Blacha siada gdzie tylko może, po jeździe po kałużach jest wszędzie mokro


    .......
    gazownicy nie potrafią poprawnie zainstalować i wyregulować instalacji na mono wtrysku a co dopiero na sekwencji, ich najlepsze rozwiązanie to odłaczyc sondę lambda, zwierać ją do masy albo po wyłaczeniu zapłonu resetować komputer przez chwilowe odłaczenie napięcia a to że producent ostrzega przed tym bo komputer traci mapę zapłonu to drobiazg.
    .



    Kolego nie obrażaj mnie i innych znających się na tym.
    Pozatym do GLI I GSI jest instalacja mieszalnikowa podobnie jak do calibry 8V.
    Sekwencja przy tym systemie to głupota i nieznajomość tematu.

    0
  • #26 11 Sty 2011 22:24
    degename
    Poziom 18  

    Myślałem że można założyć sekwencje do poloneza która będzie działała poprawnie, takim polonezem dane mi było się przejechać, więc myślałem że wszystko jest ok. Dlaczego sekwencja jest głupotą w polonezie?

    0
  • #27 11 Sty 2011 22:33
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    degename napisał:
    Myślałem że można założyć sekwencje do poloneza która będzie działała poprawnie, takim polonezem dane mi było się przejechać, więc myślałem że wszystko jest ok. Dlaczego sekwencja jest głupotą w polonezie?


    Bez jaj mam silnik K16 Ciągnie do 170 km/h pali lacza jak i gdzie chcesz i to wszystko na mieszalnikowej bo i co może sie stać ? Braknąć gazu?

    0
  • #28 11 Sty 2011 22:36
    robokop
    Moderator Samochody

    degename napisał:
    Myślałem że można założyć sekwencje do poloneza która będzie działała poprawnie, takim polonezem dane mi było się przejechać, więc myślałem że wszystko jest ok. Dlaczego sekwencja jest głupotą w polonezie?
    Bo wartość instalacji przekracza dwukrotnie wartość samochodu - to chyba najważniejsza przesłanka ujemna. Z zastosowania wtrysku 4 gen. nie będziesz miał żadnych korzyści - ani w spalaniu, ani w obsłudze, a awaryjność dużo większa.

    0
  • #29 11 Sty 2011 22:49
    degename
    Poziom 18  

    Eh, po pierwsze mówimy o silniku 1.6 GSI (MPI) w którym sekwencja jest jak najbardziej do zamontowania, jednak spadek mocy jest odczuwalny bardziej niż w silnikach GLI (możliwe że to sprawa ustawienia gazu lub zupełnie innego kolektora dolotowego). W polonezie z instalacją sekwencyjną miałem wrażenie że jadę na benzynie - właściciel założył tą instalację w lato 2008 roku, właściwie nie założył ale zmienił ze zwykłej instalacji mieszalnikowej z jaką kupił poloneza. Ja jeżdżę swoim i nie narzekam na brak mocy - gdy chcę pojeździć szybciej w obieg idzie benzyna, na razie mnie stać, zobaczymy potem :)

    0
  • #30 11 Sty 2011 23:43
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    degname czy ty jestes klubowiczem i fanem FSO? Czy my sie znamy?
    Jeśli tak to inna strona służy temu samochodowi bardziej przejżyście.

    0