Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak podłączyć silnik elektryczny 380\220V na 230V?

20 Kwi 2010 17:45 23862 7
  • Poziom 20  
    Witam. Znalazłem stary silnik, Były przy nim obcięte przewody, ale ja chcę go podłączyć pod 230V, na obudowie pisze 380\220v
    Oto foto, może ktoś mi pomóc :|
    Jak podłączyć silnik elektryczny 380\220V na 230V? Jak podłączyć silnik elektryczny 380\220V na 230V? Jak podłączyć silnik elektryczny 380\220V na 230V?
  • IGE-XAO
  • Poziom 20  
    Musisz przełożyć blaszki tak jak masz pokazane na drugim zdjęciu drugi rysunek.
    Będziesz miał teraz trzy razy po dwie śrubki zmostkowane blaszką(jest to tzw.połączenie w trójkąt).
    Teraz pod pierwszą blaszkę podłączasz jeden przewód od zasilania, pod drugą blaszkę podłączasz drugi przewód od zasilania+jeden przewód od kondensatora(około20-25uF) a pod trzecią blaszkę drugi przewód od kondensatora.
  • IGE-XAO
  • Poziom 21  
    Pamiętaj że to 230 V, ale trzy fazy (u nas takie napięcie nie występuje) jedynie falownik lub transformator lub specjalne przeznaczenie.
  • Poziom 20  
    A to czyli mam połączyć blaszki w dłuż. A ten falowniki potrzebny?
    Na jednym z forum jeden użytkowniki mi napisal że jak połącze blaszki w "trójkąt" foto 2 i cytat "Bierz kabel z wtyczka . podlacz 1 przewod np do X drugi do Y i wloz do gniazdka i powinno krecic, jak nie to X i Z i itd;P az zakreci:D"
    Czy to jest prawda?
  • Poziom 20  
    Zrób tak jak ci napisałem i żaden falownik do tego nie jest potrzebny chyba że chciałbyś mieć płynną regulację obrotów w pełnym zakresie prędkości.
    Oczywiście zasilanie będzie ze zwykłego gniazdka sieciowego.
    Do kolegi gsminfo nie da rady uzyskać przez transformator trzech faz z jednej.
  • Poziom 34  
    KACZOREK napisał:
    Cytat:
    Do kolegi gsminfo nie da rady uzyskać przez transformator trzech faz z jednej.

    A gdzie kolega gsminfo napisał że przez transformator można uzyskać 3 fazy z jednej?
    Kolego jump$, osobiście jestem zdania że silniki 3-fazowe należy zasilać trzema fazami, a do jednej fazy są silniki 1-fazowe które są fabrycznie dostosowane do takiej pracy. Wszelkie przeróbki i kombinacje bardzo często kończą się spaleniem takiego silnika.
    Sprężarka z silnikiem 200W? Tyle właśnie będzie miał mocy po takiej przeróbce, no może 250W w porywach, do tego dość mały moment rozruchowy. Szczerze mówiąc, cienko to widzę.