Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kupno Passat B5FL- Pomóżcie

DarkMonster 20 Kwi 2010 22:47 11566 25
  • #1 20 Kwi 2010 22:47
    DarkMonster
    Poziom 8  

    Witam wszystkich forumowiczów elektroda.pl
    Mam zamiar kupić Passata z 2002-2004 roku po Liftingu, pisze tutaj choć nie wiem czy w dobrym miejscu.Pisze ponieważ mam klika pytań do Was mianowicie
    na co mam zwracać uwagę przy kupnie tego auta?
    Już troche się tych wózków naoglądałem i jeszcze żaden nie wpadł mi w oko aby go zakupić. Irytuje mnie to że na budziku pisze przebieg,że niby ma najechane 180tysi na 2002 rok a jest tak złachany że szok. Czy da sie sprawdzić w ASO,że ma on cofnięty licznik i o ile? Czy zawsze jeśli auto to jest z tyłu nie oznakowane to może być bite? I jeśli jest oznakowane TDI Tsrebrne DIczerwone to ma on 130 kucyków bo na aukcjach piszą że ma 130 kucyków a na fotce na klapie tylnej Tjest srebrne D też jest srebrne a I czerwone. Czy to ma w ogóle jakieś znaczenie?
    Za wszelkie porady co i na co mam zwracać szczególną uwage będe bardzo wdzieczny. Pomóżcie

    0 25
  • #2 20 Kwi 2010 23:11
    slowmot
    Poziom 18  

    Aby pomóc ci w tej kwestii wypadałoby napisać ci cały elaborat na temat tego co może w takim passacie być kombinowane. Musisz zdawać sobie sprawę z tego że szukasz wersji silnikowej która aż tak często nie występowała. Z całym szacunkiem ale poproś kogoś aby wylał kubeł zimnej wody, albowiem twój zamiar może zaowocować kłopotami. Będzie ci ciężko znaleźć egzemplarz przy którym nie będziesz zmuszony do kompromisów.Passat to kultowe auto w Polsce,tak więc musisz przyjąć pewne założenie-szukam passata albo szukam auta w przyzwoitym stanie.Jeśli chcesz mieć pewność,to tylko egzemplarz z pełną historią w serwisie.pozdrawiam

    0
  • #3 20 Kwi 2010 23:13
    tzok
    Moderator Samochody

    Kupujesz auto tej klasy z silnikiem Diesla z Niemiec, licz przebieg co najmniej 50 000 km na rok.

    Z tymi kolorkami znaczka to różnie w różnych rocznikach bywało (zwłaszcza w momentach przejściowych z pompy na pompowtryski i z pompowtrysków na CR)... patrz raczej by kolory logo TDI zgadzały się na klapie i pokrywie silnika.

    1
  • #4 20 Kwi 2010 23:22
    T5
    Admin grupy Samochody

    Krótko wszystkie passaty w polsce (prawie)mają 180 tys.Powiem tak pracując na zachodzie widziałem paski z takim przebiegiem zużycie w środku prawie zerowe.Szukaj igły lub z udokumentowanym przebiegiem w serwisie.

    0
  • #6 21 Kwi 2010 18:48
    DarkMonster
    Poziom 8  

    A jeszcze mam takie pytanie jeśli pojade do ASO z numerem vin to on muszą mi udostępnić historie pojazdu? Jeśli był on serwisowany na bieżąco.

    0
  • #7 21 Kwi 2010 18:54
    Karolo MPower
    Poziom 30  

    Jak szukasz dieslowskiego passata to nie znajdziesz w dobrych pieniądzach takowego w Niemczech ( w dobrym stanie ). Taniochy mają nabite minimum 350 tyś km a i widziałem na ogłoszeniach w Berlinie takie wozy, które po 650 tyś miały. Praktycznie duza większość to 1.9 TDI 130 koni bo ta wersja była najbardziej optymalna z dieslów ( pomijam potężnego 2.5 TDi ). Z 80% to kombi.

    Ja szukałbym auta w Polsce, z PL salonu i od pierwszego właściciela. Po VINie od ręki masz na talerzu CAŁĄ historie auta i nikt niczego Ci nie ściemni. Zazwyczaj takie auta maja realne przebiegi.

    0
  • #8 22 Kwi 2010 22:37
    DarkMonster
    Poziom 8  

    Aha dzięki wszystkim za chęć pomocy.
    Jeszcze jedno nurtujące pytanie z czystej ciekawości czy jeśli jakiś kolo cofał licznik w Passku to czy jest to tak zamazane, wyczyszczone,że nie da się tego odczytać za pomocą jakiś interfejsów czy też w jakiś sposób można odczytać czy był cofany?

    0
  • #9 22 Kwi 2010 22:56
    slowmot
    Poziom 18  

    Manewry z licznikiem zdemaskujesz tylko w serwisie,pod warunkiem że auto do końca lub prawie do końca jeździło do serwisu.Teraz zadaj sobie pytanie -ilu właścicieli aut z całej populacji to robi...No może tylko ci u których to auto służy w firmie.

    0
  • #10 22 Kwi 2010 23:27
    Karolo MPower
    Poziom 30  

    Szanse na to, że poznasz prawdziwy przebieg są raczej małe, jedynie taka mozliwosc istnieje jak auto było kupione w Polskim salonie. Wtedy po VINie mozesz ubiegać się o historie serwisu do momentu ostatniego pojawienia sie auta w ASO.

    W przypadku sprowadzanego auta zostaje tylko wizualne obejrzenie srodka, takich elementów jak kierownica, pedały, gałka zmiany biegów, boczki foteli, boczki w drzwiach. W passacie te elementy zaczynają być widocznie zużyte po jakiś 230 tyś km.

    1
  • #11 10 Maj 2010 20:35
    DarkMonster
    Poziom 8  

    Drodzy użytkownicy powracam do Was z jeszcze jednym pytaniem mianowicie chodzi mi o oznakowanie Passata z tyłu? (VW Passat i rodzaj silnika) czy Passki powinny mieć a jak nie mają to są bite czy po prostu nie zawsze z fabryki wypuszczają oznakowane na prośbe klienta...

    0
  • #12 10 Maj 2010 22:05
    T5
    Admin grupy Samochody

    Każdy musi mieć.Nie ma prośby klienta w fabryce.Wyklejke w fabryce dostał KAŻDY passat.Niekoniecznie bity-może być kradziony.

    0
  • #13 11 Maj 2010 12:19
    kamil907
    Poziom 28  

    Piszecie, że aby być pewnym przebiegu trzeba szukać auta z udokumentowanym serwisem, a to nie jest tak do końca. Szczególnie jeśli chodzi o te sprowadzane auta. Od razu mają cofane liczniki o kilkadziesiąt do kilkuset tys km, książki serwisowe pisze sie na miejscu i dopasowuje wszystko do zmienionego przebiegu. To jeszcze nie jest problem bo wystarczy trochę rozsądku przy zakupie i dokładne obejrzenie auta zamiast patrzenia w papierki i przebiegi. Gorzej jeśli sprawa wygląda tak: http://www.youtube.com/watch?v=S5-8GfpOsIg a założę się, że spora część sprzedawanych w Polsce niebitych ideałów z niewielkimi przebiegami tak właśnie powstawało.

    0
  • #14 11 Maj 2010 20:51
    DJTiesto
    Poziom 17  

    Tak to jest a im młodsze tym więcej szczepów i kiły.

    0
  • #15 11 Maj 2010 21:25
    eltron
    Poziom 26  

    Cytat:
    W passacie te elementy zaczynają być widocznie zużyte po jakiś 230 tyś km.


    Ja myślę że dopiero od 234670 dopiero zaczyna być widoczny w jakimś stopniu stan zużycia.

    0
  • #16 13 Maj 2010 20:40
    DarkMonster
    Poziom 8  

    To chyba zależy od właściciela... Jak dba to nie widać zużycia.

    0
  • #17 23 Maj 2010 22:21
    PiccoloPiki
    Poziom 14  

    Witam
    Kolega wyżej napisał, że znaczek musi być na klapie,a to nie prawda. Można sobie życzyć nowe auto bez znaczka na tylnej klapie. Aby to sprawdzić proponuję wejść na stronkę salonu VW i włączyć konfigurator. Jest tam opcja "bez oznaczenia silnika na tylnej klapie". W cenniku taka opcja kosztuje 0zł. :D
    Pozdrawiam

    0
  • #18 24 Maj 2010 01:25
    bixmixer
    Poziom 14  

    Silniki Diesel (90 i 110 koni z pompą wtryskową,-105,115,130koni to pompowtryskiwacze)
    Literki TDI (3-srebrne do100 koni, 1 czerwona 101-110 koni, 2 czerwone111-120 koni, 3 czerwone powyżej 120 koni )
    Oryginalny przebieg można sprawdzić w sterowniku silnika jeżeli licznik był cofany.
    Ogólnie zwróć uwagę na lampy jeśli któraś się różni lub była zmieniana może to świadczyć o klepaniu tej okolicy, oraz na szyby mają numer wszystkie taki sam zasada podobna jak z lampami. Jeżeli były blachy naprawiane to zewnętrzne się wymienia więc zajrzyj pod spód od wewnątrz są przeważnie klepane

    0
  • #19 24 Maj 2010 11:29
    rustin
    Poziom 15  

    Sprawdź hamulce bo serwo lubi padać,wilgoć się dostaje.Krańcówki w drzwiach bo to droga impreza,zawieszenie jest tragicznie mało wytrzymałe i drogie,wiskoze czy się nie grzeje i nie bije na boki wiatrak,koło dwumasowe i czy to nie anglik bo dużo ich jest

    0
  • #20 16 Paź 2010 19:37
    ryniu-ry
    Poziom 10  

    A jak sprawdzić czy to nie anglik?

    0
  • #21 16 Paź 2010 22:05
    T5
    Admin grupy Samochody

    PiccoloPiki napisał:
    Witam
    Kolega wyżej napisał, że znaczek musi być na klapie,a to nie prawda. Można sobie życzyć nowe auto bez znaczka na tylnej klapie. Aby to sprawdzić proponuję wejść na stronkę salonu VW i włączyć konfigurator. Jest tam opcja "bez oznaczenia silnika na tylnej klapie". W cenniku taka opcja kosztuje 0zł. :D
    Pozdrawiam
    Chodziło mi o wyklejkę w bagażniku-zle zrozumiałem:D

    Dodano po 1 [minuty]:

    Obejrzeć ściane grodziową.

    0
  • #22 19 Paź 2010 14:34
    ryniu-ry
    Poziom 10  

    To co tam ma być w tej ścianie grodziowej abym to rozpoznał?

    0
  • #23 19 Paź 2010 16:05
    cefaloid
    Poziom 30  

    Karolo MPower napisał:
    Szanse na to, że poznasz prawdziwy przebieg są raczej małe, jedynie taka mozliwosc istnieje jak auto było kupione w Polskim salonie. Wtedy po VINie mozesz ubiegać się o historie serwisu do momentu ostatniego pojawienia sie auta w ASO.


    Jeśli przyjechał z Niemiec też możesz sprawdzić historię, o ile auto było serwisowane w ASO. Daaaaawno temu sprawdzałem i mieli dostęp do takich danych. Chyba że w międzyczasie się coś zmieniło i już nie mają.

    A... no i próby poszukiwania auta z 2002 tej klasy z takim silnikiem i przebiegiem tylko np. 180 tysi czy mniej to bym sobie odpuścił. Chyba że ograniczysz się wyłącznie do ofert pierwszego właściciela, z polskiego salonu i do końca serwisowanego w ASO. U nas z braku autostrad może taki przebieg mieć.

    Inaczej tracisz tylko czas i nerwy. Policz sobie ile taki ogłoszeniowy przebieg 140-180tys oznacza miesięcznie, a zrozumiesz dlaczego tak piszę.

    0
  • #24 19 Paź 2010 20:06
    T5
    Admin grupy Samochody

    ryniu-ry napisał:
    To co tam ma być w tej ścianie grodziowej abym to rozpoznał?
    Przeróbka wiąże się ze zmianą ściany grodziowej.Spawy-silikon-wszystko co brzydko wygląda.

    0
  • #25 23 Paź 2010 13:38
    ryniu-ry
    Poziom 10  

    No jak rzeźbiarz to przekłada to tak wygląda a jak ściana wygląda tak jak z fabryki a jest anglikiem to czego szukać?? bo są zakłady które przerabiają tak profesjonalnie że nie poznasz auta po przekładce

    0
  • #26 24 Paź 2010 18:48
    czajkagor
    Poziom 13  

    Jeżeli Anglik i dobrze zrobiony to nie poznasz.

    0