Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel astra1,7dt.1998 po zmianie rozrządu głośna praca.

bialy62 20 Kwi 2010 22:52 2434 8
  • #1 20 Kwi 2010 22:52
    bialy62
    Poziom 2  

    Witam wszystkich i jednocześnie proszę o poradę. Wczoraj zmieniałem rozrząd w oplu 1,7dt (silnik opla, nie isuzu) i pompę wtryskową po regeneracji. Silnik ustawiłem na czujnik mikrometryczny (wałek rozrządu) a resztę na znaki. Po odpowietrzeniu zapalił gładko, pracuje równo, ale jego praca jest "twarda". Ma odgłos stukoczący. Po założeniu paska sprawdzałem czy nie wchodzi w kolizje i przekręciłem silnik kilkakrotnie, było ok. Czy może ktoś z was spotkał się z takim problemem?
    Proszę o radę.

  • #2 20 Kwi 2010 23:35
    Usunięty
  • #3 21 Kwi 2010 00:28
    ramzes1410
    Poziom 10  

    Myślę,że to kwestia pompy wtryskowej...czasem po regeneracji pompa pracuje głośniej.Zlokalizuj miejsce hałasu np.przez kij.

  • #4 21 Kwi 2010 00:43
    Usunięty
  • #5 21 Kwi 2010 02:31
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Owik, nie nerwuj się, co po niektórzy tak mają. A do autora, pompę masz źle ustawioną.

  • #7 21 Kwi 2010 21:15
    robokop
    Moderator Samochody

    mechor napisał:
    Może podasz jeszcze rodzaj pompy? [Bosch lub lucas]


    A jakie to ma znaczenie? Może być równie dobrze źle zgrany wałek rozrządu jak i za wczesny kąt wtrysku.

  • #8 21 Kwi 2010 21:51
    mercedesik
    Poziom 25  

    Nie wiem dlaczego ale w mojej dotychczasowej praktyce co ustawiłem początek wtrysku na czujnik zegarowy wg. autodaty to ten silnik właśnie twardo mi pracował (grało w nim jak diabli) ale po małym opóźnieniu wszystko wracało do normy.
    Przerabiałem może z 5 takich tematów i w każdym to samo, może ktoś wie właśnie o co chodzi?
    Może te 0.90 mm to złe dane?
    I może kolega ma podobny problem?

  • #9 21 Kwi 2010 23:02
    bialy62
    Poziom 2  

    kolega Mercedesik trafił!!!. Dopadłem starego znajomego . który ma większe doświadczenie z oplami i jego rada była krótka, dane są złe. Ma być ustawienie wałka rozrządu na pierwszej krzywce pierwszego cylindra 0,60mm. Ustawiłem i gra. Kolego Owik pompa opla ma znaki na kole od paska rozrządu i tylnej obudowie rozrządu, natomiast zapłon regulujesz zmieniając położenie koła napędu pompy wtryskowej względem jego piasty obsadzonej na klinie osi pompy, przez poluzowanie trzech śrub 8 mm. Pozdrawiam i dziekuję.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo