Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vw polo 91r brak katalizatora,ma on wpływ na sondę lambda.

marek2586 21 Kwi 2010 12:29 5335 19
  • #1 21 Kwi 2010 12:29
    marek2586
    Poziom 9  

    Witam. Jestem posiadaczem VW Polo z 1991 roku, ktoś wymontował w nim katalizator. Czy ma on wpływ na sondę lambda? Po jej odłączeniu, auto chodzi ale dużo pali.

    0 19
  • #2 21 Kwi 2010 13:32
    domellus
    Poziom 29  

    Nie pamietam jak tam jest ta sonda czy przed katalizatorem czy za. Jesli jest za katalizatorem to ma to wpływ a jesli przed to nieznaczny. Jak sada jest odłączona to auto bedzie wiecej palić, to normalny objaw, komputer silnika nie moze ustawić odpowiedniej dawki paliwowo-powietrznej bo nie ma sygnału z sondy. To samo dzieje sie gdy jest ona uszkodzona.

    0
  • #3 21 Kwi 2010 15:12
    whitewater
    Poziom 11  

    a jak jest podłączona to pali więcej?

    0
  • #4 21 Kwi 2010 15:26
    szeryf_bronxu
    Poziom 11  

    Kolego ktoś wymontował katalizator pewnie dla tego że był już zapchany a stało się tak gdyż wcześniej padła sonda. Najlepiej wstawić nową sonde i strumienice auto będzie mniej palić i lepiej przyśpieszać

    0
  • #5 22 Kwi 2010 20:20
    marek2586
    Poziom 9  

    jak jest podpięta sonda to pali dobrze, ale lekko falują obroty. a znowu jak odepnę czujnik z termostatu o niebieskim kolorze to idzie równo ale po pewnym czasie gaśnie.
    sonda jest dobra bo napięcie jest właściwe a znajduje się chyba przed katalizatorem

    0
  • #6 22 Kwi 2010 21:15
    domellus
    Poziom 29  

    To oznacza że sonda jest dobra nie inaczej. Co do katalizatora to niejednokrotnie spotykałem się z że tak powiem "tuningowcami" którzy demontują katalizatory lub wybijają wkład pomimo że są dobre bo gdzieś tam usłyszeli że auto będzie mocniejsze. Lecz niestety nie o to tutaj chodzi :) Ale to zupełnie odrębny temat:) Powracając do tematu to raczej wszystko masz ok w aucie poza brakiem katalizatora i jedyne co to może się przyczepić diagnosta przy przeglądzie jeśli stwierdzi jego brak i wskazania na analizatorze spalin nie będą spełniać norm :) ale wszyscy wiemy jak to u nas na stacjach wygląda:)

    0
  • #7 23 Kwi 2010 10:17
    szeryf_bronxu
    Poziom 11  

    Czujik o którym mówisz to czujnik temperatury płynu chłodzącego. Sprawny on jest co pokazuje ci na rozgrzanym silniku na tablicy rozdzielczej ze jaka masz temperature?.

    0
  • #8 23 Kwi 2010 19:33
    marek2586
    Poziom 9  

    od temperatury jest czujnik czarny a niebieski steruje automatycznym ssaniem, jeśli jest wszystko ok to czemu gaśnie po rozgrzaniu.
    zapomniałem dodać w aucie jest zamontowany gaz

    0
  • #9 23 Kwi 2010 21:40
    jurekk55
    Poziom 35  

    domellus napisał:
    Nie pamietam jak tam jest ta sonda czy przed katalizatorem czy za. Jesli jest za katalizatorem to ma to wpływ a jesli przed to nieznaczny.



    ZASTANOWIŁEŚ SIĘ CHOĆ 10 SEKUND ZANIM WCISNĄŁEŚ "wyślij"?

    0
  • #10 23 Kwi 2010 22:53
    domellus
    Poziom 29  

    A zastanowiłem. Powiedz mi co się stanie jak będzie uszkodzony katalizator lub go nie będzie gdy sonda będzie za katalizatorem i przed? Z tego co wiem a jest tak coraz częściej w samochodach że kontrola zawartości spalin jest za katalizatorem raczej nie dla tego że komuś się tak zachciało tylko aby jeszcze bardziej zadbać o środowisko. Przecież to po to stosuje się w końcu katalizatory? A tak na marginesie twój ton wypowiedzi zupełnie nie jest na miejscu szanowny kolego!

    0
  • #11 24 Kwi 2010 15:01
    jurekk55
    Poziom 35  

    Twoja wypowiedź pozostała na forum, więc bez komentarza.

    Kolegami nie jesteśmy i nie będziemy więc szukaj dalej.

    0
  • #12 24 Kwi 2010 19:25
    marek2586
    Poziom 9  

    panowie pomóżcie sprawdziłem niebieski czujnik i jest zepsuty może ktoś wie czemu on się psuje bo to już 3 czujnik który mi się popsuł

    0
  • #13 24 Kwi 2010 19:42
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 24 Kwi 2010 21:21
    autoas
    Poziom 42  

    marek2586 napisał:
    od temperatury jest czujnik czarny a niebieski steruje automatycznym ssaniem, jeśli jest wszystko ok to czemu gaśnie po rozgrzaniu.

    Tego też nie trzeba komentować........

    0
  • #15 25 Kwi 2010 14:26
    marek2586
    Poziom 9  

    sprawdziłem czujnik na mierniku elektrycznym na opór (Ω) jaki powinien mieć.
    w książce pisało że powinien mieć od 5Ω do 7,5Ω a mój pokazuje że ma 3,47Ω.
    na czujniku był znaczek vw i audi chyba że ma być innego koloru jak niebieski

    0
  • #16 25 Kwi 2010 15:07
    tzok
    Moderator Samochody

    Opór tego czujnika zależy od temperatury... im większa tym mniejszy opór.

    0
  • #17 25 Kwi 2010 15:25
    autoas
    Poziom 42  

    marek2586 napisał:
    sprawdziłem czujnik na mierniku elektrycznym na opór (Ω) jaki powinien mieć.
    w książce pisało że powinien mieć od 5Ω do 7,5Ω a mój pokazuje że ma 3,47Ω.
    na czujniku był znaczek vw i audi chyba że ma być innego koloru jak niebieski

    W książce źle przeczytałeś i prawdopodobnie źle zmierzyłeś, ale na pewno chodzi o ten niebieski

    0
  • #18 26 Kwi 2010 11:18
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #19 26 Kwi 2010 16:29
    marek2586
    Poziom 9  

    tak chodzi o niebieski czujnik na zimnym silniku pokazuje 3,47 Ω a na rozgrzanym do 80*C ma 0,29 Ω

    0
  • #20 26 Kwi 2010 20:40
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  Szukaj w 5mln produktów