Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 306, 2.0Hdi, Problem z odpalaniem, uszkodzony wtrysk

21 Kwi 2010 22:13 4563 2
  • Poziom 2  
    Witam wszystkich.

    Mam spory problem ze swoim Peugeocikiem 306. Na początku jednak krótki wstęp: Jest to model z roku 2000, silnik 2,0HDi. Mam go od roku. Przejechałem ok. 25000km.
    W zeszłym roku odkąd go kupiłem naprawiłem już sporo rzeczy, w tym między innymi wymiana chłodnicy (musiał jakiś kamień walnąć, bo leciało aż miło), wiatraki wentylatorów się nie załączały- również wymienione, problem z nadmuchem (uszkodzony silniczek), wymiana tylnego silniczka wycieraczki.
    Przy zakupie wymieniłem rozrząd, filtry, oleje itp. Zaznaczam, że staram się dbać o autko. Po zimie wymieniłem wszystkie filtry (paliwa, powetrza, oleju), olej, końcówki stabilizatora (coś stuka w zawieszeniu - po wymianie również, pewnie trzeba będzie zainwestować w remont zawieszenia).
    Po zimie zaczął się problem z odpalaniem mojej maszynki. Miałem go również w zeszłym roku, ale po wykasowaniu błędu (synchronizacja wałka rozrządu do wału korbowego) - nic się nie działo, niestety tylko do marca. Problem znów się powtarza. Przy kręceniu rozrusznika nie zapala się kontrolka autodiagnostyki silnika, wydaje się, że pompa się nie załącza i autko nie odpala. Po kilku razach (zazwyczaj nie trwa to więcej niż kilka minut) bryczka normalnie łapie, pompa się załącza i wszystko gra. Problem może nie pojawiać się później przez jakiś czas, po czym znów się powtarza z mniejszym lub większym natężeniem (w ciągu 2-3 tygodni jakieś 4 razy). Póki auto jeździ nie ma żadnego kłopotu, ale boję się, że przyjdzie taki czas, że go po prostu nie odpalę.

    Byłem na diagnostyce komputerowej. Oto co wykazało: bład nr 0603: EEPROM lub wadliwe kodowanie SG, Komunikacja EEPROM, 0340 Synchronizacja wałka rozrządu do wału korbowego. Sygnał niezrozumiały; 0101 Przepływomierz pow.masowy. Sygnał niezrozumiały; 1519 Sterowanie wentylatorem chłodnicy. Zakłócenia działania. Ponadto podczas kontroli wtryskiwaczy wyszło, iż jeden z nich - cyl.2 pokazał wartość -0,8, reszta pokazuje 1,3.

    Mój mechanik twierdzi, iż pojawił się problem z komputerem - może to być immobilizer albo generalnie problem z samym komputerem.

    Serdecznie proszę o pomoc w tym temacie, gdyż nie wiem co robić, czy zmieniać autko na coś nowszego (oczywiście bez gwarancji, że nic się nie będzie działo) a boję się, że naprawa pochłonie tysiące złotych.

    W razie jakichś dodatkowych pytań chętnie udzielę dalszych informacji zaznaczam jednak, że na samochodach znam się tyle, co umiem odpalić i.. to chyba by było wszystko
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 9  
    Daj znac jak sie tto skonczylo. Moge miec podobny problem.
  • Poziom 2  
    Witam,

    Jak na razie autko śmiga. Wykasowałem błędy u mechanika i odpukać nic się nie dzieje. Raz mi nie chciał zapalić, wyjąłem kluczyk ze stacyjki, włączyłem i wyłączyłem centralny, poczekałem chwilę i normalnie odpalił. Tak naprawdę nie mam żadnej odpowiedzi do tej pory co to jest itd. Może to być immobilizer, może być położenie wałka rozrządu, który miałem źle ustawiony przy wymianie rozrządu.... Generalnie ciężko określić co jest tego przyczyną. Druga strona, że póki auto jeździ na razie nic z nim nie wojuję.