Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podłączenie dwóch różnicówek

21 Kwi 2010 22:42 20918 8
  • Poziom 2  
    Witam
    Mam pytanie, jak podłączyć dwie różnicówki. Wiem że temat był wielokrotnie poruszany, ale nigdzie nie znalazłem takiego problemu. Mam różnicówke jednofazową na obwody oświetlenia, a trójfazową na gniazda jedno i trójfazową. Przy zwarciu obwodu PE i N wybija je prawidłowo, przy naciśnięciu przycisku test również, ale jak ktoś dotknie przewodu fazowego to aparaty nie działają. Dodam, że układ sieci mam TT, uziom 16 ohm, a różnicówki podłączone są równolegle. Pomóżcie proszę bo ja nie mam doświadczenia w instalatorstwie, a to chyba jakiś kruczek.
    Pozdrawiam
  • Specjalista elektryk
    waldofiemme napisał:
    ... ale jak ktoś dotknie przewodu fazowego to aparaty nie działają. ... a to chyba jakiś kruczek....

Faktycznie kruczek! Na litość, czy RCD ma chronić przed dotykiem bezpośrednim?
  • Poziom 2  
    Przepraszam, ale nie mam doświadczenia w instalacjach. Myslałem, że tak jest - ba w hurtowni tak mi wyjaśnili - tzn że wszystko jest prawidłowo?
  • Poziom 2  
    Tzn, że każda jest zasilana bezpośrednio z licznika, i nie jest tak że np różnicówka jednofazowa jest wpięta w obwód już chroniony przez trójfazową
  • Specjalista - Instalacje Elektryczne