Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Różne czasy wtrysków na poszczególnych wtryskiwaczach

guta72 22 Kwi 2010 13:05 8299 26
  • #1 22 Kwi 2010 13:05
    guta72
    Poziom 9  

    Witam serdecznie wszystkich użytkowników. To mój pierwszy post choć z waszych rad korzystam już od dłuższego czasu.
    Moje pytanie dotyczy silnika V6 (opel monterey 3.5 V24 benzyna + lpg) a dokładnie różnic w czasach wtrysku poszczególnych wtryskiwaczy. Czasy odczytuje za pomocą interfejsu i oprogramowania do centralki lpg (Zenit). Sprawa wygląda następująco: przy średnich i maksymalnych obciążeniach wtryskiwacz nr 3 nie osiąga nigdy takich czasów jak pozostałe a wtr. nr 4 tylko czasami. Przykładowe czasy przy maksymalnym obciążeniu (but w podłodze): nr1 - 16.25ms, nr2 - 16.24ms, nr3 - 06.08ms, nr4 - 12.18ms, nr5 - 16.25ms, nr6 - 16.21ms. Wtryskiwacz nr 3 zatrzymuje się zawsze w granicach 6-8 ms. Co może być tego przyczyną - zanieczyszczony, zawieszający się wtryskiwacz czy sprawy elektryczne?
    Z góry dziękuję za pomoc

    Zapomniałem napisać: CAŁA HISTORIA DOTYCZY WTRYSKIWACZY BENZYNOWYCH. Nawet po resecie ECU i jazdy tylko na benzynie jest to samo.

    guta

    0 26
  • #2 24 Kwi 2010 18:00
    vipkwiecien
    Poziom 12  

    kolego podobny problem ja mam w bmw e39 2.8 + sekwecja stag 300-6 plus
    czasy wtrysku na wolnych obrotach
    1. 2,8ms
    2. 2,8ms
    3. 2.8 ms
    4. 3,3ms
    5.3.3ms
    6. 3.3ms
    takie czasyu wtrysku benzyny mam i nie mam pojecia czemy tak sie dzieje

    Dodano po 1 [minuty]:

    mysle ze moze ECU od gazu sie przestawia. gdzies czytalem opis na temat zdiecia klem z akumulatora i zmasowanie plusowej klemy z karoseria.
    W audi 80 B4 2.0 90KM na jednopunkcie cos szalały obroty, zarobiłem takie masowanie i pomogło

    1
  • #3 24 Kwi 2010 19:13
    DJTiesto
    Poziom 17  

    vipkwiecien napisał:
    gdzies czytalem opis na temat zdiecia klem z akumulatora i zmasowanie plusoweB4 2.0 90KM na jednopunkcie i pomogło

    Czy ty masz paska na jednopunkcie?

    W czym tkwi podobieństwo - czy w tym że ma to silnik i 4 kółka?

    Masz różne czasy dla różnych banków , sprawdz sondy.

    0
  • #4 24 Kwi 2010 19:18
    vipkwiecien
    Poziom 12  

    audi 80 B4 w woli wyjasnienia.
    Co do sondy to mysle ze to moze być dobra sciezka do szukania przyczyny. Moze zaczne na poczatek od zmienienia kolejnosci ich podłaczenia - zamienie lewa z prawa i zobacze czy mi sie zmienia czasy wtrysku na odwrót.
    Jeszcze tylko ciekawe ktrore czasy wtrysku sa prawidłowe...

    0
  • #5 24 Kwi 2010 19:29
    DJTiesto
    Poziom 17  

    Ale to jest rzędowy silnik więc dziwnie to sie dzieje.

    0
  • #6 24 Kwi 2010 19:40
    vipkwiecien
    Poziom 12  

    no ale lambdy mam 2 jedna od 1,2,3 cylindra a druga 4,5,6 wiec urzadzone tak jak V

    0
  • #7 24 Kwi 2010 19:54
    DJTiesto
    Poziom 17  

    Ale co by było za to odpowiedzialne ?
    Lewe powietrze, ubite wtryski, stan cylindrów?

    0
  • #8 24 Kwi 2010 19:58
    vipkwiecien
    Poziom 12  

    nie mam pojecia ale Lewe powietrze, ubite wtryski, stan cylindrów to wykluczam raczej

    0
  • #9 24 Kwi 2010 23:22
    guta72
    Poziom 9  

    problem który opisywałem jest inny (kosmetyczną różnicę między bankami też mam ale ona mnie nie przeraża). Wtryskiwacz nr3 ma max czas otwarcia ok 6ms gdy pozostałe przy tym samym obciążeniu ok 16ms, czyli daje za mało paliwa w stosunku do innych. Pracuje tylko w zakresie ok 2,5ms (bieg jałowy) do 6ms (but w podłodze) gdy pozostałe do ok 16mm.

    0
  • #10 25 Kwi 2010 00:28
    slowmot
    Poziom 18  

    Kolego vipkwiecien przeczytaj to co napisałeś i zastanów się.......

    0
  • #11 25 Kwi 2010 11:26
    rs07
    Poziom 20  

    Witaj wipkwiecien.

    guta72 napisał:
    problem który opisywałem jest inny (kosmetyczną różnicę między bankami też mam ale ona mnie nie przeraża). Wtryskiwacz nr3 ma max czas otwarcia ok 6ms gdy pozostałe przy tym samym obciążeniu ok 16ms, czyli daje za mało paliwa w stosunku do innych. Pracuje tylko w zakresie ok 2,5ms (bieg jałowy) do 6ms (but w podłodze) gdy pozostałe do ok 16mm.


    Z tego co piszesz wynika że masz prawdopodobnie złe połączenie od wtrysku benzyny do centralki gazowej. Porównaj czasy wtrysków benzyny odczytane programem diagnostycznym samochodu. Odczytywane przez komputer gazowy czasy wtrysków nie muszą być z godne z faktycznymi i nie mają nic wspólnego ze stanem technicznym wtrysków.

    0
  • #12 25 Kwi 2010 11:28
    vipkwiecien
    Poziom 12  

    czyli cos moze byc nie tak na centralce gazowej ewentualnie?
    Jak zakładałem gaz to tego problemu nie miałem

    0
  • #13 25 Kwi 2010 20:59
    guta72
    Poziom 9  

    Problem pojawił się po zmianie listew wtryskowych z valteków na magicjety. Wcześniej nie było problemów z czasami benzyny więc zakładam że podłączenie jest ok ale może coś jest nie tak z którymś wtryskiwaczem gazowym. Jak myślicie?
    Jutro odepnę listwy wtryskiwaczy gazowych i zobaczę czy coś się zmieni.

    0
  • #14 25 Kwi 2010 21:19
    rs07
    Poziom 20  

    Witaj guta72
    Nie piszesz właściwie czy odczytywane czasy wtrysku dotyczą benzyny czy gazu.
    Na pewno nie ma to nic wspólnego ze stanem wtryskiwaczy, bo komputer podaje czasy wysterowania (przepływu prądu) a nie rzeczywistego otwarcia wtryskiwaczy.
    Sprawdź połączenia i odczytaj techem czasy wtrysku benzyny z komputera samochodu.

    0
  • #15 26 Kwi 2010 09:33
    guta72
    Poziom 9  

    dzięki rs07 - tej odpowiedzi potrzebowałem i ..tego się spodziewałem ale nie byłem pewny. Profilaktycznie przeczyściłem wtryskiwacze benzyny ale nic to nie dało. Sprawa dotyczy tylko benzyny (wyraznie zaznaczyłem na końcu pierwszego postu). Czyli jest tak: podłączam soft od zenita, odpalam auto i przełączam na beznynę. Podczas jazdy obserwuję czasy wtrysku tylko benzyny. W miarę zwiększania obciążenia czasy rosną porównywalnie na wszystkich wtryskiwaczach aż w pewnym momencie na wtryskiwaczu nr3 stają na wartości ok 6ms a na innych rosną dalej do max 16ms. Trzymając nogę w podłodze mam taki stan: wszystkie wtryskiwacze mają czasy zbliżone do siebie - ok. 16ms a wtryskiwacz nr3 ok 6ms i 4 ok 10ms. Nie czuć żadnego szarpania, przerywania czy wypadających zapłonów. Teraz przełączam na gaz więć widzę dwa słupki obrazujące czasy wtrysków- jeden dla benzyny i drugi dla gazu. I tu niespodzianka - czasy wtrysku zaróno dla benzyny jak i dla gazu zwiększają się porównywalnie na wszystkich wtryskiwaczach aż do pełnego obciążenia.
    Wygląda to tak jakby podczas pracy na benzynie coś zakłócało same odczyty czasu wtrysków a nie faktycznie były one skracane. Co by to mogło być i jak sprawdzic podłączenia?

    0
  • #16 26 Kwi 2010 20:48
    rs07
    Poziom 20  

    Witaj guta72
    Po analizie tego co piszesz myślę że masz walnięty ECU lub Zenit.
    Zimne luty chyba nie spowodowały by takich objawów.
    Spróbuj podłączyć się do ECU i odczytać czasy wtrysków.
    Możesz też na próbę zamienić kable z 3 wtrysku z wtryskiem np 1.
    Ale taka operacja wiąże się z przelutowaniem kabli od wtrysków do zenita.
    Jeżeli błąd przejdzie na wtrysk 1 to uszkodzony ECU, jeżeli się nie zmieni to Zenit.

    0
  • #17 26 Kwi 2010 21:58
    guta72
    Poziom 9  

    No to chyba nie obędzie się bez podpięcia auta pod tester diagnostyczny. Dam znać jak coś wyniknie i ...oby to nie był ECU.

    0
  • #18 27 Kwi 2010 20:23
    grzegorz44
    Poziom 10  

    Cześć! Panowie moje auto BMW 728 gaz KME (wtyrski czerwone Valteki). U mnie problem z gazem. Kuleje na szóstym cylindrze. Przez to trochę nierówno pracuje. Zamieniałem wtryskiwacze, cewki, świecę, wymieniłem odmę i dalej coś nie tak. Na benzynie pracuje równo. Zastanawiam się nad kompem od gazu lub połączeniem z niego do wtryskiwacza. Na razie pomysły mi się skończyły. Może ktoś już to przerabiał. Soft mam w wersji 15c i niestety nie ma tu możliwości korekt za względu na wydajność wtryskiwaczy.:|

    0
  • #19 28 Kwi 2010 15:46
    guta72
    Poziom 9  

    grzegorz44 skąd wiesz, że to 6-ty cylinder sprawia kłopoty?

    1
  • #20 29 Kwi 2010 18:55
    grzegorz44
    Poziom 10  

    Mam interfejs do kompa od gazu - i pokazuje na benzynie na wszystkich równiutkie czasy a na gazie na szóstym czas jest taki sam jak od benzyny a pozostałe mają ok. 1 różnicy od benzynowych. Byłem u gazownika ale po krótkiej rozmowie postanowiłem jeszcze sprawdzić kompresję na cylindrach. Bo według niego wtryski od benzyny chodzą równo nawet jeśli ciśnienie jest słabsze na którymś cylindrze. Więc muszę to sprawdzić.

    Dodano po 3 [minuty]:

    grzegorz44 napisał:
    Mam interfejs do kompa od gazu - i pokazuje na benzynie na wszystkich równiutkie czasy a na gazie na szóstym czas jest taki sam jak od benzyny a pozostałe mają ok. 1 różnicy od benzynowych. Byłem u gazownika ale po krótkiej rozmowie postanowiłem jeszcze sprawdzić kompresję na cylindrach. Bo według niego wtryski od benzyny chodzą równo nawet jeśli ciśnienie jest słabsze na którymś cylindrze. Więc muszę to sprawdzić.

    A co do twojego problemu to ja zamieniłbym wtryskiwacze (chyba się da?) i sprawdził efekt.

    0
  • #21 30 Kwi 2010 14:29
    guta72
    Poziom 9  

    grzegorz44 stan mechaniczny silnika (słabe ciśnienie na jednym z cylindrów) nie powinien mieć wpływu na czasy wtrysku na danym cylindrze. Tak jak wyżej napisał kolega rs07 czasami wtrysku steruje ECU. Robi to na podstawie pomiaru różnych parametrów (ciśnienie i temp. powietrza, paliwa, obciążenie silnika, prędkość obrotowa, sygnały z sondy itd.) a ciśnienie sprężania do ich się nie zalicza. Ogólne zużycie całego silnika, szczególnie przedmuchy mogą mieć wpływ na zmianę czasów wtrysku w układach z samoadaptacją ale wtedy korekty dotyczą wszystkich wtryskiwaczy a nie jednego. Jeżeli sprężanie na jednym cylindrze znacznie odbiega od pozostałych to można to poznac po stanie świecy - nie będzie tak samo wypalona jak pozostałe.

    0
  • #22 30 Kwi 2010 18:26
    tzok
    Moderator Samochody

    W instalacja IV generacji wtryskami gazu steruje sterownik benzyny, za pośrednictwem sterownika LPG, który odpowiedni koryguje czas impulsu sterującego.

    Cała sztuka polega na tym by tak dobrać skok tłoczków wtryskiwaczy, dysze i mapy korekcyjne, by czasy impulsów sterujących wtryskiwaczami z oryginalnego ECU nie zmieniały bez względu na to czy silnik pracuje na benzynie czy na LPG (oczywiście w powtarzalnych warunkach testowych, najlepiej na hamowni).

    Zweryfikuj czasy wtrysku przy pomocy oscyloskopu bądź diagnostyki sterownika benzynowego.

    0
  • #23 30 Kwi 2010 20:33
    grzegorz44
    Poziom 10  

    To jak się podepnę pod komputer auta to zobaczę również czasy wtrysku na gazie? Ale ja czuję różnicę i jak przełączam w diagnostyce pojedynczo cylindry gaz/pb to wyraźnie szósty kuleje. Mam soft KME wersja 15C i niestety nie można wprowadzić korekt ze względu na wydajność wtryskiwaczy lub innych usterek. To jest fajna opcja ale jej nie mam.

    0
  • #24 01 Maj 2010 22:03
    tzok
    Moderator Samochody

    Tak zobaczysz, bo oryginalne ECU "nie wie" czy samochód pracuje na benzynie czy na LPG, a czasy impulsów sterujących wtryskami benzynowymi są podstawowymi danymi dla sterownika LPG IV generacji.

    0
  • #25 03 Maj 2010 22:57
    guta72
    Poziom 9  

    No i już wiem coś więcej. Zamiana wtryskiwaczy benzynowych nic nie pomogła więc przelutowałem odcięcia wtryskiwaczy benzynowych 2 i 3, zamieniłem podłączenie wtryskiwaczy gazowych drugiego z trzecim i ...błąd przeszdł na wtryskiwacz nr2. Wygląda na to że to cntralka zenita powoduje te problemy. Spróbuję jeszcze podłączyć u kogoś innego zenita żeby się upewnić. Jak myślicie da radę coś takiego naprawić czy tylko wymiana kompa?

    0
  • #26 05 Maj 2010 03:00
    grzegorz44
    Poziom 10  

    To dobrze, że już wiesz coś więcej. Ja muszę u siebie podmienić sterowanie wtryskami od gazu w takim układzie.

    0
  • #27 01 Lip 2010 12:07
    guta72
    Poziom 9  

    Witam po dłuższej przewrwie. Zamykam temat choć go nie rozwiązałem. Zdaniem konsultanta technicznego firmy AG to tylko zakłócenia w transmisji danych i nie ma co sie nimi przejmować. Podobne zjawisko widziałem też u kolegi w jeppie V8 i tak jak u mnie nie powoduje to żadnych problemów w pracy auta dlatego nie szukam dalej.
    Pozdrawiam

    0
  Szukaj w 5mln produktów