Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Pralka Ariston AVSF 129 wymiana łożysk bębna.

22 Apr 2010 20:19 32803 19
  • Level 9  
    Witam,
    Czy ktoś może wie jak dalece skomplikowana jest wymiana łożysk(a) bębna w tralce Ariston AVSF 129? A jakby ktoś wiedział jeszcze jakie tam jest łożysko i ew. uszczelniacze, to już by było bajecznie.
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Level 17  
    Łożyska są w krzyżaku. Odkręcasz koło pasowe, krzyżak, wyciągasz go i wymieniasz łożyska.
  • Level 19  
    łożyska 6205zz,6204zz simering 30x52x65x7/10
  • Level 9  
    Dzięki Wam serdeczne. Biorę się do działania.

    Rzeczywiście wymiana nie nastręcza zbytnich problemów. Cały zestaw naprawczy można kupić tu : http://www.argedo.com.pl/
  • Level 2  
    To ja dopytam :)
    Czy tam występują oba te łożyska czy jedno z nich ?
    Także właśnie mi siadają i pralka przestała być silent.
  • Level 9  
    Łożyska są dwa (takie jak zostały wymienione powyżej)
    Pamiętaj, że śruby są na klucze typu Torx.
    Miłej zabawy.
  • Level 2  
    A więc tak.

    Potrzeba Torx 40 gdyby ktoś w przyszłości wymieniał.
    Cztery ramiona po dwie śruby na każde ramię.
  • Level 10  
    Jaki krzyżak? A może ja mam jakąś inną pralkę Ariston AVSF 129? W sobotę rozkręciłem całą pralkę na części pierwsze, ale nie wiem, jak się dobrać do bębna - jest plastikowy, z dwóch elementów razem sklejonych. Da się jedynie zdjąć koło od pasa napędowego (śruba na torx T40), a pod nim widać łożysko 6204zz (czyli to mniejsze). Czy jest jakiś sposób, by się dostać do wnętrza bębna, czy jednak czeka mnie wymiana całego modułu piorącego= ok. 500 zł?
  • Level 11  
    jak tam, kolego poradziłeś sobie?
    czeka mnie zaraz to samo i nie wiem co kupić zawczasu.
  • Level 10  
    deLux wrote:
    jak tam, kolego poradziłeś sobie?


    Do kogo to pytanie?
    U mnie nic z tego nie wyszło, bo się okazało, że mam plastikowy bęben (nierozbieralny)- niestety. Ten model pralki był produkowany w dwóch wersjach- takiej, o jakiej wszyscy tu piszą (można rozebrać) i takiej z plastikowym bębnem.
    Koszt nowego modułu piorącego to przynajmniej 700 zł, zatem nie ma co kombinować, tylko trzeba zbierać na nową pralkę, ale tym razem porządną, a nie Ariston (wytrzymała 3 lata).

    Jeśli byłby ktoś zainteresowany, to mam na sprzedaż oba łożyska i simering- nowe, nieużywane, prosto z pudełka, odstąpię za 20 zł plus koszt przesyłki.
  • Level 10  
    Bałbym się robić taki numer, bo jak coś pójdzie nie tak, to zostanę zupełnie bez pralki, a teraz nie jest odpowiedni moment na kupno nowej.

    Ale gdybym jednak miał ryzykować (albo ktoś inny), to mógłbyś trochę podpowiedzieć, jak to zrobić bezboleśnie?
    Ciąć starą spoinę, czy w innym miejscu?
    Normalny brzeszczot do metalu czy czymś innym?
    Da się nawiercić otwory nienaruszające szczelności bębna?
    Jakie dawałeś śruby?
    Ile śrub?
    Jaki silikon do uszczelnienia (wysoka temperatura)?
  • Home appliances specialist
    Ja tylko naciąłem trochę zaczynając od góry a potem rozchylałem i rozrywałem w miejscu sklejenia. Na początku jest bardzo ciężko, ale dalej już łatwo idzie, tylko trzeba cały czas pilnować, żeby pęknięcie nie poszło w bok. W miejscu złożenia zbiornika na całym obwodzie jest wystający brzeg i właśnie w nim wywierciłem otwory na blachowkręty co około 8-10cm. Silikon zwykły sanitarny ( jest przecież do 120°).
  • Level 10  
    Dzięki. Może jednak się skuszę na naprawę.
  • Level 2  
    Mam pytanie odnośnie wymiany łożysk. Rozciąłem bęben plastikowy ale nie moge wyjąć bębna metalowego, próbowałem go wybić z łożyska ale zaczęła się odkształcać śróba(ten kikut do któego mocuje się koło). łożysko jest ewidentnie do wymiany, odpadła osłonka od niego i widać kulki i pogięty wianek. Mam na hama walić w tą śróbę czy jest inny sposób, boje się, że pęknie mi ten plastikowy bęben tuż przy łożysku. help
  • Home appliances specialist
    Trzeba było najpierw wkręcić w czop krzyżaka obcą śrubę ,teraz po twoim pukaniu czop może być odkształcony.Ja podpieram rozcięty kocioł z bębnem na trzech równych pieńkach drewnianych , wkręcam w czop obcą śrubę i poprzez miedziany lub mosiężny wałek walę solidnym młotkiem w ten czop.Musi pójść. Potem po wymianie łożysk i uszczelniacza bardzo ładnie to się wszystko skręca na silikon i blachowkręty.W moim mieście jest gość który klei popękane zderzaki samochodowe i niektórzy moi koledzy dają do niego kotły do klejenia, robi to bardzo dobrze i na gorąco, może w twoim mieście też jest ktoś taki.
  • Level 10  
    gigi1 wrote:
    Mam pytanie odnośnie wymiany łożysk. Rozciąłem bęben plastikowy ale nie moge wyjąć bębna metalowego, próbowałem go wybić z łożyska ale zaczęła się odkształcać śróba(ten kikut do któego mocuje się koło). łożysko jest ewidentnie do wymiany, odpadła osłonka od niego i widać kulki i pogięty wianek. Mam na hama walić w tą śróbę czy jest inny sposób, boje się, że pęknie mi ten plastikowy bęben tuż przy łożysku. help


    Nic nie pęknie. Ja dzisiaj waliłem młotem w łożyska z jednej i z drugiej strony. Tym odkształceniem na osi się za bardzo nie przejmuj- spiłuje się. Dobrze jest oczywiście uderzać przez coś, a nie bezpośrednio młotkiem w oś (kładziesz jakiś wałek, czy drugi młotek na oś i w to walisz), bo w przeciwnym razie rozklepiesz oś, jak nit.
    Obecnie jestem już po wybiciu osi- też się lekko odkształciła, ale z wkręconą śrubą nie próbowałem, żeby mi śruba w środku nie została.
    Zewnętrzne łożysko łatwo wyszło, a kłopoty zaczęły się na łożysku wewnętrznym. Producent najwyraźniej zrobił zbyt małą średnicę pierścienia, w którym siedzi łożysko, przez co takie wciśnięte na chama łożysko szybciej się rozpadło (pralka ma 3 lata). Łożysko wewnętrzne się rozleciało doszczętnie przy wybijaniu i została zewnętrzna bieżnia, którą będę próbował wyciągnąć ściągaczem w przyszłym tygodniu. Przed włożeniem nowego łożyska na pewno trochę powiększę otwór.

    Do wybijania osi oczywiście musisz podłożyć coś pod plastikową część bębna, tak, żeby bęben metalowy wisiał w powietrzu (ja użyłem desek). Gdy już wybijesz oś (łącznie z bębnem), to odwracasz bęben plastikowy i wybijasz zewnętrzne łożysko (można np. oprzeć pierścień, który jest wklejony w plastik o lekko rozwarte imadło albo znowu coś podłożyć). Później znowu odwracasz bęben i wybijasz wewnętrzne łożysko. Stukaj śmiało- ten plastik jest naprawdę mocny.
  • Home appliances specialist
    Amarantowy wrote:
    Producent najwyraźniej zrobił zbyt małą średnicę pierścienia, w którym siedzi łożysko, przez co takie wciśnięte na chama łożysko szybciej się rozpadło (pralka ma 3 lata). Łożysko wewnętrzne się rozleciało doszczętnie przy wybijaniu i została zewnętrzna bieżnia, którą będę próbował wyciągnąć ściągaczem w przyszłym tygodniu. Przed włożeniem nowego łożyska na pewno trochę powiększę otwór.

    Nic nie trzeba powiększać. Producent zrobił dobrze. Łożysko się rozleciało z twojej winy, bo zwlekałeś z wymianą co najmniej od lipca.
  • Level 1  
    Koledzy jeśli możecie to napiszcie mi jak wyciągnąć te łożyska bo nie mogę sobie z nimi poradzić
  • Home appliances specialist
    Przecież Amarantowy ładnie to opisał
    Amarantowy wrote:


    Do wybijania osi oczywiście musisz podłożyć coś pod plastikową część bębna, tak, żeby bęben metalowy wisiał w powietrzu (ja użyłem desek). Gdy już wybijesz oś (łącznie z bębnem), to odwracasz bęben plastikowy i wybijasz zewnętrzne łożysko (można np. oprzeć pierścień, który jest wklejony w plastik o lekko rozwarte imadło albo znowu coś podłożyć). Później znowu odwracasz bęben i wybijasz wewnętrzne łożysko. Stukaj śmiało- ten plastik jest naprawdę mocny.

    Chyba że rozleciały Ci się łożyska i w gniazdach zostały tylko bieżnie zewnętrzne , wtedy trzeba trochę pogłówkować czym ruszyć te bieżnie ale i to da się zrobić :D .