Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Mondeo MKIII 12.2006 2.0 130 KM DPF Gaśnie po odpaleniu

adgor001 22 Kwi 2010 21:22 10203 16
  • #1 22 Kwi 2010 21:22
    adgor001
    Poziom 8  

    Witam,
    Szanowni Koledzy.
    Proszę Was o pomoc.
    Posiadam samochód Ford Mondeo MKIII rok produkcji 2006.12 z DPF 2.0 130KM GHIA. Mam taki problem, którego już kilku mechaników nie może zdiagnozować m.in ASO FORD.

    Samochód odpala po czym przez około 3 sekundy falują obroty i silnik gaśnie, dopiero po 3 lub 4 próbach wszystko jest OK, silnik chodzi jak zegarek, bardzo równo pracuje. Po ponownym zgaszeniu i odczekaniu np. kilku godzin pojawia się ten sam problem. Komputer nie wskazuje żadnych błędów, zero usterek !!!

    Dodatkowo zauważyłem, że podczas zmiany biegów z wyższego na niższy przy dość małej prędkości, samochód potrafi czasami szarpnąć.

    Serwis ASO twierdzi, że błędów nie ma. Proponują wymienić przepustnice i nie daja gwarancji że to pomoże. W innym warsztacie również stwierdzili, że pod wzgledem elektroniki wszystko jest OK i zaproponowali sprawdzenie i ewentualna wymiane wtryskiwaczy!!! Mieliście może podobny przypadek, jest ktoś kto może to sprawdzić?

    Pozdrawiam

    Pamiętam, że na początku przy odpalaniu i falowaniu obrotów dochodziły jakieś odgłosy z prawej strony komory silnika, po czym cichły.

    1 16
  • #2 22 Kwi 2010 21:31
    barbarian15
    Poziom 11  

    poproszę o podanie typu silnika

    0
  • #3 22 Kwi 2010 21:41
    adgor001
    Poziom 8  

    To jest chyba to:

    2.0L Duratorq DI HPCR

    1
  • #4 22 Kwi 2010 21:55
    barbarian15
    Poziom 11  

    Trudno jest,tak na odległość,stwierdzić przyczynę.Proponuję sprawdzić wspomniany w tytule postu DPF.Ten filtr często bywa przyczyną niedomagań silnika.

    0
  • #5 22 Kwi 2010 22:01
    adgor001
    Poziom 8  

    Nie pisałem o tym powyżej, ponieważ myślałem, że nie będzie to miało nic wspólnego ale w tym samym czasie pojawił mi sie problem z DPF tzn. w trakcie jazdy zapaliła mi sie kontrola świec żarowych i OBD, silnik stracił moc (podobno tryb awaryjny). Podjechałem do warsztatu i stwierdzili właśnie zanieczyszczony filtr cząstek stałych. Wykonali zgodnie z procedurą Forda regenerację statyczną, która po kilku próbach przebiegła pozytywnie i od tej pory nic sie nie zaświeca.
    Na pewno przed wystąpieniem tej usterki pojawił mi sie problem z odpalaniem. Ten DPF to podobno same problemy...

    0
  • #6 22 Kwi 2010 22:09
    barbarian15
    Poziom 11  

    i też niemałe koszty

    0
  • #7 22 Kwi 2010 22:14
    adgor001
    Poziom 8  

    Tak. Cena nowego zwala z nóg, regeneracja również nie jest najtańsza ale cóż...
    ... podobno wszystkie nowe samochody maja ten element.

    Czy sądzisz, że to przez ten DPF? Gdzieś na forum wyczytałem, że często psują się: czujnik wałka rozrządu, przekażnik na pompie wtryskowej. Czy da się to w łatwy sposób sprawdzić? Jest jakiś inny sposób na ustalenie usterki? Co robić? Przecież nie będę po kolei wymieniał podzespołów w silniku, bo koszty są horendalne :(

    Najlepsze w tym wszystkim jest to, że ja mam jesze ten stary model i w serwisie twierdzą, że się nie spotkali z takim silnikiem z DPF w tym modelu.

    0
  • #8 22 Kwi 2010 22:31
    barbarian15
    Poziom 11  

    szukanie usterki w trybie online jest trudne,podobnie jak lekarz nie zdiagnozuje choroby i nie udzieli porady, przez telefon,na podstawie przekazanych informacji.
    Radzę poszukać dobrego "dieslowca" w okolicach Twojego miejsca zamieszkania. Niekoniecznie musi to być ASO Ford.Diagnostyka komputerowa to jeszcze nie wszystko,a poza tym trzeba umieć czytać i wyciągać wnioski.Usługi ASO też są nie tanie a jakże często nietrafne.

    0
  • #9 22 Kwi 2010 22:35
    cordoba_2004
    Poziom 27  

    nie nie wymieniaj
    a) sprawdzić rozrząd ustawienie
    b) pomierzyć ciśnienie paliwa i przyrost ciśnienia
    Po prostu zamiast bezmyślnie wymieniać i to i owo najpierw pomierzyć parametry żeby wiedzieć co wymienić Kumatego mechanika trzeba a nie wymieniaczy

    0
  • #10 22 Kwi 2010 22:37
    adgor001
    Poziom 8  

    Tak. Masz rację. Najlepsze jest w tym wszystkim to, że zanim podjechałem do ASO, usterka była diagnozowana przez polecoy warsztat w Czeladzi, który podobno ma specjalizację Forda? Już nie wiem co dalej. W okolicy nie znam innego "dobrego" warsztatu. Czy byłbyś w stanie polecić jakiś warsztat, może być Częstochowa, ważne aby zdiagnozować problem...

    Dodano po 1 [minuty]:

    Cordoba_2004: Podobno to wszystko już sprawdzali i wszystko jest OK :(

    0
  • #11 22 Kwi 2010 22:48
    cordoba_2004
    Poziom 27  

    nie wierzę ----wszystko tzn zapytaj dokładnie .....cooo.....często się tak mówi co...ale ciśnienia paliwa pewnie nie sprawdzali albo sprawdzali źle. .....a pompowtryskiwacze ładnie widać na oscyloskopie ale to mało kto umie....

    0
  • #12 22 Kwi 2010 22:51
    adgor001
    Poziom 8  

    OK. Jutro mam go odebrać z ASO więc zapytam... POdejrzewam, że to co piszesz rzeczywiście nie było sprawdzane ale ja tego nie jestem w stanie sprawdzić i muszę zakładać, że mówią prawdę.

    0
  • #13 22 Kwi 2010 22:53
    barbarian15
    Poziom 11  

    mamy u nas taki warsztat,może usługi nie są tanie,ale za to rewelacyjnie trafne.Dwa lata temu miałem problem z silnikiem,konkretnie z mocą.Wizyty u kilku mechaników -
    bez rezultatu.A tu "trafiony,zatopiony".Nie chciałbym być posądzony o kryptoreklamę
    jeśli moderator pozwoli,mogę podać Tobie namiary.

    0
  • #14 22 Kwi 2010 22:55
    adgor001
    Poziom 8  

    adgor(malpa)o2.pl - podaj prosze na e`maila wraz z telefonem.

    0
  • #15 22 Kwi 2010 23:04
    barbarian15
    Poziom 11  

    Adres: Bugajska 18, 42-200 Częstochowa
    Telefon: (34) 363-69-24
    Fax: (34) 363-69-24
    E-mail: gora(malpa)bosch-service.pl
    Strona www: www.gora.bosch-service.pl
    a lokalizacji możesz znaleźć przez Zumi

    0
  • #16 11 Paź 2011 22:44
    kolombo150
    Poziom 1  

    Ja mam bardzo podobne objawy jak kolega zakładający temat.

    Zanim włączy się turbo na wolnych obrotach auto jest bardzo słabe. NP. przy ruszania na niskich obrotach auto gaśnie podobnie jest przy parkowaniu i najechaniu na krawężnik przy niskich obrotach. Dodatkowo dochodzą lekkie szarpnięcia i utrata płynności.

    Mam auto od marca i wysłałem już DPF do wypalenia w komorze bo wypalenia komputerowe nie pomagały, żeby było śmiesznej po 2 tys km musiałem wysłać DPF na gwarancyjną naprawę bo znowu się zapchał. Auto traciło moc i prędkość aż w końcu się zatrzymało i nie było szansy na odpalenie.

    W międzyczasie wymieniłem wtryski w polecanym serwisie Gladysek w Krakowie i dalej mam problemy.

    Podobno jeśli DPF się zapycha to musi być znana tego przyczyna.

    Ostatnia diagnoza jaka jest postawiona to zawór EGR. Auto stoi w serwisie i czekam na czyszczenie EGR. Zobaczymy co z tego wyjdzie...? Jak macie jakieś pomysły nt diagnozy to chętnie wysłucham.

    0
  • #17 12 Paź 2011 18:22
    adgor001
    Poziom 8  

    Witam,
    Proponuję podmienić na sprawdzenie (oczywiście jak masz gdzie) przepustnice.
    Miałem u siebie czyszczony DPF, EGR, sprawdzane wtryskiwacze i .... okazało sie, że przepustnica się blokowała (elektrozawór). Podobno częsta usterka. Wymieniłem i od tej pory jest wszystko OK.

    1