Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Polonez 1.4 16v gotuje wodę

23 Apr 2010 00:41 4137 15
  • #1
    User removed account
    User removed account  
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    Piotr Pajkert
    Level 31  
    Witam!
    Chłodnica zatkana pozostałościami po starym płynie chłodzącym. Sprawdź, czy na całej powierzchni jest ciepła.
    Cześć!
  • #3
    Dioda52
    Level 27  
    Jesli gotowanie wody nastepuje po pieciu minutach, to prawdopodobnie sa zatkane kanaly wodne w silniku, lub w czasie wymieniania uszczelki pod glowica nie bylo wszystkich otworow wodnych. Przyczyna wczesniejsza bylo raczej na pewno uszkodzenie uszczelki pod glowica. Czy nie zwieksza sie ilosc oleju w silniku, lub w zbiorniku wyrownawczym przed zaczeciem gotowania.
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    doctor81
    Level 17  
    Pożycz od kogoś (ew.ze szrotu) korek zbiornika wyrównawczego i napisz,czy jest jakaś zmiana?
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    Piotr Pajkert
    Level 31  
    Witam!
    cornic wrote:
    a może by coś dolać do wody,żeby ten syf się oderwał z tych kanalików rurek przewodów itp.:?:

    Można, jednak wtedy może powstać przeciek (np. w słabym miejscu chłodnicy). Jeżeli jesteś pewien, że pozostała część układu - jak wspomniano wcześniej - jest sprawna, to pozostaje chłodnica. Ja wyrwałem taką ze szrotu. Ewentualnie do naprawy, tylko te koszty. :cry:
    Cześć!
  • #8
    syczylyjczyk
    Level 15  
    Więc nie jesteś pewien czy czy nie ma nic między cylindrami,dawno zmieniałem uszczelkę i przy okazji wyciągnąłem duże kawałki gumy ,z rozwarstwionego przewodu.Skoro nie masz termostatu,mam wątpliwości co do sprawności pompy płynu.
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    Dioda52
    Level 27  
    Jesli nie ma termostatu to odlacz chlodnice i podlacz bezposrednio weza do silnika z kranu. Jesli nie bedzie zatkanych otworow woda bedzie plynela swobodnie, a jesli bedzie zatkany blok to bedzie utrudniony wyplyw wody. Podawales wczesniej, ze wyjmowales kawalki weza starego, moze on tam dalej zostal i blokuje kanaly. Podlanczasz raz od gory, a potem od dolu.
  • #12
    --grzesiek--
    Level 10  
    Kolego sprawdź poprawność zapłonu, czy oby zapłon nie jest za wczesny albo za późny, inną przyczyną może być uszczelka pod głowicą, ale jak ja wymieniałeś to raczej uszkodzona głowica i to mi wygląda na najbardziej prawdopodobną przyczynę.
  • #13
    zbigniew125
    Level 23  
    Witam Sprawdź O ile na zimnym silniku nie wywala płynu[ z oznakami pęcherzy powietrza ] ze zbiorniczka , to głowica i uszczelka OK . W miarę rozgrzewania silnika poziom płynu będzie się podnosił [ to normalne ] . Bo w/g opisu masz nieszczelność , co powoduje zapowietrzanie się układu , w skutek czego nie można utrzymać odpowiedniej temperatury . Pozdrawiam
  • #14
    graczol1
    Level 11  
    Z opisu wynika że masz nieodpowietrzony układ, z doświadczenia wiem, ze te silniki w poldku się ciężko odpowietrzają. najlepiej ustaw się przodem pod górkę. Odkręć korek ze zbiorniczka, odpal i zostaw do nagrzania. W międzyczasie możesz naciskać któryś z węży, aby spowodować przepływanie płynu przez zbiorniczek. Sprawdź jak masz poprowadzony wężyk od chłodnicy do zbiorniczka (ten cienki) najlepiej żeby cały czas szedł do góry, a nie zaginał się w dół pod przepustnice. Na trójniku tego wężyka jest podłączony wężyk do bloku silnika przez zaworek zwrotny - sprawdź jego drożność - otwiera dopływ do silnika, a zamyka odwrotnie (ma to też poprawić odpowietrzanie)
  • #15
    User removed account
    User removed account  
  • #16
    User removed account
    User removed account