Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

lanos sedan 1,5 zawieszenie

wilku154 23 Kwi 2010 15:31 5548 12
  • #1 23 Kwi 2010 15:31
    wilku154
    Poziom 9  

    Witam. Mam takie pytanie od jakiegoś czasu słyszę podczas skręcania w lewo dźwięk jakby tarcia metal o metal oraz podczas jazdy przy podskokach głuche uderzenia. Mechanik stwierdził wymianę wachacza do wymiany oraz amorki i sprężyny. Nie jestem przekonany czy aż tyle faktycznie trzeba wymieniać skoro autko normalnie jeździ poza tym defektem. Podczas jazdy można wyczuć drgania na kierownicy ale kwestia przyzwyczajenia. Stąd moje pytanie z czego dokładnie składa się wachacz i czy wymieniać wszystko czy tylko część oraz robić jedną stronę czy obydwie ??

    0 12
  • #2 23 Kwi 2010 15:56
    highlanderus
    Poziom 30  

    A jak półosie, a raczej ich przeguby? Może to one stukają na zakrętach.

    0
  • #3 23 Kwi 2010 15:58
    Vii
    Poziom 2  

    wiesz nie wiem jak to jest w Lanosie do konca, sworzeń wachacza jest częściom wymienna w Lanosie czy nie? i trzeba wymieniać caly wachacz? Przy skrętach to głownie walić moze Ci przegub przy kole drgania kiery tez moga być od przegubu. Mi ktoregoś razu jak przegub padał to kierą waliło jak glupie. Sprawdz czy na puszczonym gazie i wcisnietym sprzegle tez sa jakies drgania w kierownicy. Amory i sprezyny to moim zdaniem naciaganie na koszty mechaników - oni tak maja, być moze to tylko gorne łozysko amora nic wiecej... podnieś auto na lewarku i ruszaj za sprezynyyyyyyyy i powiedz mi czy jest na ktorejs luz.

    0
  • #4 23 Kwi 2010 18:22
    wilku154
    Poziom 9  

    właśnie wróciłem i zgodnie z życzeniem kolegi Vii sprawdziłem ale żadnych luzów na sprężynach nie znalazłem. Wizualnie jak dla mnie coś jest nie tak z końcówka drążka. Wygląda tak jak na zdjęciu (powinien być chyba prosty). JEszcze raz co jest w wachaczu. sworzeń tuleje właśnie tylko jakie znalazłem 2 rodzaje i nie wiem jakie są.

    Dodano po 11 [minuty]:

    Sorry ale nie załadowało zdjęcia.
    lanos sedan 1,5 zawieszenie

    0
  • #5 23 Kwi 2010 18:45
    Vii
    Poziom 2  

    No definitywnie krzywa koncówka drązka - masz powod drgań. Na wachaczu masz sworznie i stabilizator i poduszki wachów [tuleje] być moze poduszki wyrobione i stąd stuki [lata wszystko], a drgania od drązków. Jak bedziesz wymieniał drązki to warto rowniez wymienić sworznie, no chyba ze masz dobre, warto tez zobaczyć na łozyska kół. Pozniej po takich zabiegach obowiązkowa Geometria kół [zbierzność]

    0
  • #6 23 Kwi 2010 20:15
    wilku154
    Poziom 9  

    Dzięki Vii za podpowiedź. Jeszcze ostatnie pytanie wymieniać obie strony czy tylko uszkodzone ??

    0
  • #7 23 Kwi 2010 21:01
    eltron
    Poziom 26  

    Kompromitacja zupełna. Definitywnie krzywa końcówka drążka, dobre :D

    1
  • #8 23 Kwi 2010 21:33
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 24 Kwi 2010 11:28
    wilku154
    Poziom 9  

    Spokojnie nikt tu nie mówi o wymianie całych drążków tylko o ich końcówkach które jak wiadomo są częściami wymiennymi.

    0
  • #10 24 Kwi 2010 14:12
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 24 Kwi 2010 14:25
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Wątek z cyklu: czego nie robić, by auto było sprawne jak z fabryki, a koszta przy naprawie wyniosły poniżej zera. Jeśli nie dowierzasz temu mechanikowi, jedź do następnego. I do następnego...
    Rozsądny człowiek wymieni od razu całość, by za jednym zamachem mieć spokój i obie strony w tym samym stanie. Ale to zrobi rozsądny, ty wymieniaj co tam uważasz za stosowne, byle wymienić jak najmniej.

    0
  • #12 25 Kwi 2010 02:37
    cichy34
    Poziom 12  

    witam,proponuje podjechac na stacje gdzie robia przeglady techniczne i tam na szarpakach diagnosta bedzie widzial co jest do wymiany i napewno ci pokaze na ktorych czesciach zawieszenia masz luzy i czy to sa dopuszczalne luzy,pozdrawiam

    0
  • #13 04 Maj 2010 09:44
    wilku154
    Poziom 9  

    Dzięki za pomoc. Autko juz po wymianie zawieszenia tzn. sworznie tuleje stabilizatory i smiga jak trzeba. Teraz zamierzam sie do wymiany oleju.
    jaki olej polecicie. Mechanik poleca zalać półsyntetyk. Może macie jakiś manual co i jak po koleji.

    Moderowany przez robokop:

    Wolne żarty - https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1395981.html . Zamykam.

    0