Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daf 95XF nie reaguje na dodawanie gazu.

23 Kwi 2010 16:03 7124 10
  • Poziom 10  
    Witam!

    Mam problem z moim Dafikiem. Otóż nie reaguje on wgl na pedał gazu, chodzi na wolnych obrotach i świeci się czerwona kontrolka. Co moze być tego przyczyną??
    Jesli ktos mial podobny problem albo wie co z tym zrobic to bede wdzieczny za pomoc :)
  • Poziom 14  
    Podaj rok auta to może ktoś coś napisze.
  • Poziom 10  
    Najprawdopodobnie uszkodzony potencjometr gazu przy pedale. Najlepiej podłączyć pod kompa
  • Poziom 10  
    Miałem podobny problem, z tym, że na wyświetlaczu z chwilą "gubienia" gazu zaświecała się pomarańczowa kontrolka z symbolem silnika. Na początku trwało to kilka minut (silnik nie wkręcał się na obroty, wolne obroty były lekko podniesione, ok. 750, 800 obr/min), po czym wszystko wracało do normy. W miarę upływu dni trwało to coraz dłużej i dłużej. Pojawiało się to zawsze, gdy uruchamiałem silnik.
    Z tego, co pamiętam, to był problem z jednostką sterującą pracą silnika i bez wizyty na serwisie się nie obeszło.
  • Poziom 10  
    Podstawowa sprawa kolego to jaki to daf,rok produkcji i emisja spalin euro ile?Wtedy mogę Tobie coś pomóc.
  • Specjalista - DAF Trucks
    Nima nic wspolnego z potencjometrem pedalu gazu.Jesli sterownik silnika "widzi " zwarcie, otwarty obwod lub rezystancje potencjometru nie mieszczácá sie w normalnym przedziale, wchodzi w stan awarii pedalu gazu ktory objawia sie wolnymi obrotami 1000 obr/min.
    W twoim przypadku masz zwarcie w obwodzie podlogowego hamulca wydechowego.
    Pierwsza rada-sprawdz czy to wylacznik w podlodze, czy instalacja przez rozlaczenie wylácznika (wtyczka jest pare centymetrow od wylacznika).jesli po wypieciu wylacznika hamulca wydechowego (lub DEB-a) auto gazuje-to wylácznik.Jesli nie-to zwarcie w wiazce na obwodzie hamulca wydehowego (wylacznika, nie elektrozaworu!)
    Nacisniety na stale hamulec wydehowy zabija gaz i pozwala tylko chodzic na wolnych.
    W XF-ach czesto woda we wtyczce wylácznika powoduje ten efekt.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Kolega napisal-XF95, czyli nie moze byc euro 4/5, bo ten ostatni to XF105, natomiast Euro 2 tez nie bardzo, bo to 95XF, a kolega ma XF95-czyli-logiczne, ze to Euro 3 na UPEC-u
  • Poziom 20  
    jeżeli to faktycznie jest na UPC to kolega ma rację z tym hamulcem wydechowym chyba że to wersja na pompie to często siadały silniczki od regulacji gazu montowane przy pompie wtryskowej
  • Poziom 10  
    Panowie narazie nie można rozmawiać o jakiejkolwiek usterce w tym pojeżdzie ponieważ nie znamy jego podstawowych danych!! A co do diagnozy kolegi krissbrum to dobrze kombinujesz,ale przy aktywnym włączniku hamulca deb (zwarcie włącznika,woda itp.)nie będzie świeciła się kontrolka silnika na czerwono.Przy takiej usterce jak opisujesz po podłączeniu Davie i wejściu w funkje sprawa staje się jasna (włącznik hamulca silnikowego deb -wł.)Zeby pomóc temu koledze trzeba poczekać,aż sprecyzuje się co do swojego Dafika.
  • Poziom 20  
    to racja musimy się wstrzymać z tym wróżeniem z fusów
  • Specjalista - DAF Trucks
    fakt, nie wiedzialem, że kolega ma czerwone engine warning na desce.Jesli nie ma nic na desce, to wiadomo-hamulec wydechowy.Przy czerwonym Engine warning sprawa się trochę komplikuje, jest wiele możliwości.
    W zupełności sie zgodzę, że mając Davie sprawa jest na 10 minut roboty, ale zakładam, że kolega autor próbuje naprawić o własnych siłach a do Servisu pojedzie w ostateczności, albo i w ogóle.Wiem jak to wykryć za pomocą Davie, nie dalej jak przedwczoraj miałem taki przypadek.
    A'propos poprzednika UPEC, czyli system E-GAS też miał potencjometr pedału gazu i przy pompie actuator. Tyle, że w przypadku zwarcia w przycisku do hamulca wydechowego, też nie pozwalał gazować.No chyba, że ktoś już przerobił sobie E-GAS na zwykłą linkę gazu (trzeba było tylko odłączyć potencjometr i położyć linke gazu do pompy).Ale wątpię, czy o takim aucie mowa, bo takich aut już chyba się nie spotyka, no chyba, że w muzeum.Euro 3 z UPECami już jest bardzo mało, a co dopiero 95 XF-ów z E-GASem.
    Tak czy owak, każda generacja DAFa XF ma ten objaw z uniemożliwieniem przyśpieszania jeśli przycisk ma zwarcie.
  • Poziom 21  
    Sprawdz piny w kostkach pod czarna pokrywą na froncie kabiny. Czesto sie dzieje tak ze akurat ta jedna kostka śniedzieje i z tąd ten problem