Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

nie włącza się wentylator chłodnicy-Vectra A 94r. 1.8i

VITKINS63 24 Kwi 2010 13:00 3480 7
  • #1 24 Kwi 2010 13:00
    VITKINS63
    Poziom 11  

    w moim opelku nie załacza się wentylator chłodnicy.Na krótko wentylator pracuje.
    Silnik bez lpg.-nie przegrałem silnika.Zauważyłem gdy temp.silnika dochodziła 95 C na wolnych obrotach migotała kontrolka ciśnienia oleju.Gdy załączyłem na krótko wentylator, temperatura spadła, kontrolka nie migała. Jeszcze jedno niema ciepłego nadmuchu z nagrzewnicy. Całość była wcześniej odpowietrzona,nie było żadnych ubytków płynu. Czy to jest wina termostatu,czy czujnika w chłodnicy?!

    0 7
  • #2 30 Kwi 2010 17:38
    stan2300
    Poziom 16  

    witam jesli masz instalacje gazowa to cale cieplo z obiegu grzania zabiera ci reduktor ,bo zostawili za maly przeplyw na nagrzewnice a duzy na reduktor co do wlaczenia sie wetylatora to powinien sie wlaczyc przy temp. 98 stopni ale ty tego nie mozesz uzyskac bo rozprezajacy sie gaz pracuje wydajniej jak chlodnica(gaz przechodzac ze stanu cieklego w stan gazowy pochlania bardzo duzo ciepla)natomiast zapalajaca sie kontrolka swiadczy ---albo o dawno nie wymienianym filtrze oleju albo oduzych luzach na panewkach ,proponuje ci wlac do oleju jedna puszke Motor doktor i masz spawe zalatwiona,jest jeszcze jeden uszlachetniacz opracowany przez polski intytut wojskowy ale nazwy nie pamietam pozdrawiam

    0
  • #3 11 Maj 2010 20:36
    VITKINS63
    Poziom 11  

    Czy ty zbierasz punkty, czy masz chęć pomóc?
    Bo jak czytam odpowiedź to mam wrażenie że, niemasz pojęcia o mechanice.
    Fakt jest taki że, trzeba trochę praktyki kolego. A PROBLEM SAM ZNALAZŁEM.
    Czytaj uważnie co jest napisane w tekście a twoje podpowiedzi może będą trafne.!!!!!

    0
  • #4 11 Maj 2010 20:48
    pioart
    Poziom 37  

    stan2300 napisał:
    witam jesli masz instalacje gazowa to cale cieplo z obiegu grzania zabiera ci reduktor ,bo zostawili za maly przeplyw na nagrzewnice a duzy na reduktor co do wlaczenia sie wetylatora to powinien sie wlaczyc przy temp. 98 stopni ale ty tego nie mozesz uzyskac bo rozprezajacy sie gaz pracuje wydajniej jak chlodnica(gaz przechodzac ze stanu cieklego w stan gazowy pochlania bardzo duzo ciepla)natomiast zapalajaca sie kontrolka swiadczy ---albo o dawno nie wymienianym filtrze oleju albo oduzych luzach na panewkach ,proponuje ci wlac do oleju jedna puszke Motor doktor i masz spawe zalatwiona,jest jeszcze jeden uszlachetniacz opracowany przez polski intytut wojskowy ale nazwy nie pamietam pozdrawiam

    No … . Z Twojej odpowiedzi NIE NA TEMAT wnioskuję , że czytać nie umiesz , co się też łączy z tym , że pisać też nie umiesz . A z tego co napisałeś to wniosek jest jeden – jesteś mechanikiem na giełdę samochodową „

    Co do tematu może kolega się pochwali jaka była usterka , no chyba że to tajemnica .
    Pozdrawiam

    0
  • #5 11 Maj 2010 21:36
    spektra
    Poziom 18  

    Witam.
    Na mój gust to czujnik temperatury w chłodnicy. Choć może to być i termostat, który cały czas może być zamknięty i nie otwiera duże obiegu układu chłodzenia.
    Czy po uruchomieniu auta i jego pracy przez klika minut chłodnica jest cieplejsza? Jeśli jest cały czas zimna to tak jak napisałem wyżej - termostat. Jeśli ciepła to czujnik.
    Co się tyczy krótkotrwałego zapalenia kontrolki oleju przy wysokiej temperaturze płynu chłodzącego. Nie wiemy jaki jest przebieg autka, jakim olejem jest zalanym. Ale kolega z STAN2300 ma troszkę racji. Na wolnych obrotach i tak wysokiej temperaturze olej robi się bardzo rzadki, a przy nadmiernych luzach na panewkach wału korbowego poprostu więcej go ucieka do miski olejowej. Choć także zużycie pompy olejowej też może dawać taki objaw.
    Dla pewności wkręciłbym w miejsce czujnika ciśnienia oleju manometr i sprawdził jakie jest ciśnienie w układzie smarowania na wolnych i wysokich obrotach. Te wartości pozwolą określić stan techniczny silnika.

    Pozdrawiam.

    0
  • #7 13 Maj 2010 16:01
    spektra
    Poziom 18  

    Oczywiście że nie. Dobry warsztat mechaniczny przywróci do świetności ten silnik. To auto nie do zajechania.

    0
  • #8 15 Maj 2010 15:35
    VITKINS63
    Poziom 11  

    TAKIEJ AROGANCJI TO NAWET NIE MAJĄ NAJBARDZIEJ KRNĄBRNI MOI UCZNIOWIE, A W SWOJEJ KILKULETNIEJ (22L) PRAKTYCE NIE SPOTKAŁEM SIĘ BY KTOŚ PROPONOWAŁ DOLEWAĆ JAKIEŚ SPECYFIKI. mister stan 2300 MOTO DOKTORA TO DOLEWAJĄ TACY MECHANICY JAK TY KTÓRZY NIE MYŚLĄ CO STANIE SIĘ DALEJ. POCZYTAJ TO CO MAM DO POWIEDZENIA P.SPEKTRA.
    A PRZYCZYNA PROZAICZNA KOREK ZBIORNICZKA PŁYNU I PO PTAKACH!!!!
    pozdrawiam!!!!!!!

    Dodano po 15 [minuty]:

    Przepraszam p.STANA 2300. To miał być p.Pioart .
    Cały paradoks panowie polega na tym że, chciałem spr.czy coś warte są wasze podpowiedzi, rady, porady. A TAK NAPRAWDĘ TO TRAFNYCH I RZECZOWYCH PORAD JEST TYLKO 25%!!!!!!!!!!!
    WNIOSEK Z TEGO TAKI ŻE, NIEKTÓRZY PISZĄ GŁUPOTY
    ( 60%)LUDZIE TO CZYTAJĄ , A TACY JAK JA I INNI DONNIE PODOBNI PRACUJA W SERWISIE I MAJA PROBLEMY Z KLIENTEM. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    pozdrawiam!

    0