Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Arrow Multisolution Day
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

honda civic mb2 1.4is 5d 1997 błąd abs 1.3

aliceszn 24 Kwi 2010 17:42 12307 9
  • #1 24 Kwi 2010 17:42
    aliceszn
    Poziom 9  

    Witam Wszystkich

    Po naprawie blacharsko lakierniczo mechanicznej mam świecącą się kontrolkę abs. Po odczytaniu kodów błyskowych (złącze 5 pinowe zwarte piny 1 i 3)zdiagnozowany błąd to 1.3. Wg tabeli błędów oznacza przerwę lub zwarcie do masy w obwodach czujników ABS lub modulatora. Pytania mam dwa:
    1) w puszcze z bezpiecznikami absu
    honda civic mb2 1.4is 5d 1997 błąd abs 1.3
    jest taka pomarańczowa wyczka dwupinowa (chyba zasilanie bo kable z jej gniazda idą do akumulatora)
    honda civic mb2 1.4is 5d 1997 błąd abs 1.3
    czy to normalne że w środku jest wypełniona jakimś białym smarem?
    honda civic mb2 1.4is 5d 1997 błąd abs 1.3
    2) jak skasować błędy abs gdyby śię okazało że ten smar jest sprawcą przerwy lub zwarcia?

    Pozdrawiam Arek

    0 9
  • Arrow Multisolution Day
  • Pomocny post
    #2 25 Kwi 2010 14:18
    fructon
    Poziom 33  

    smar to normalne w tej wtyczce i z pewnoscią nie on jest powodem problemu , kod 13 wybłyskany przez ciebie to uszkodzenie w obwodzie lewego przedniego sensora , po naprawieniu uszkodzenia bład skasujesz przekrecając 20x kluczyk w pozycje zapłon ale w większosci przypadków jesli wszystko bedzie ok to kontrolka sama zgasnie

    1
  • Arrow Multisolution Day
  • #3 25 Kwi 2010 21:53
    aliceszn
    Poziom 9  

    Wielkie dzięki Fructon
    Moje gapiostwo. Nie doczytałem do końca tabeli kodów dts, ale i tak bym pytał dla pewności. Jest tak jak pisałeś lewy przedni czujnik. Podpiołem zapasowy w kostkę, założyłem zworę i dioda zaświeciła na stałe. Potem ok 20 razy zapłon czyli resecik i .................. zgasła. Kamień z serca modulator cały. Jutro wymieniam. A tak na marginesie, czy po zamontowaniu mogą mnie czekać jeszcze jakieś niespodzianki, np. spowodowane ustawieniem czujnika nad pierścieniem lub rozmiarem szczeliny.
    Pozdrowienia i Szacuneczek
    Arek

    P.S. Dla reszty szczęśliwych posiadaczy Civica MB2

    1) złącze diagnostyczne ABS w naszych autkach znajdziecie pod schowkiem przy słupku w nogach pasażera.
    2) jest to pięciopinowa kostka koloru niebieskiego, w gumowej osłonce
    3) w celu wybłyskania błędów ABS na wskażniku ABS na desce, przy wyłączonym zapłonie, zwieramy drutem, spinaczem, przewodem lub inntm przewodnikiem prądu piny 1 i 3 (prowadnica wtyczki na górze) i włączamy zapłon.
    4) wskażnik ABS na desce zaczyna migać (pierwszy sygnał ok 2 sek to test układu i wskaźnika, po 1,5 sek drugi sygnał ok 1 sek to pierwsza cyfra kodu błędu DTS, po 1 sek trzeci sygnał ok 0,5 sek to druga cyfra kodu błędu DTS), po przerwie ok 2 sek kod migany jest od początku lub migany jest kod następnego błędu max chyba 3 pamięta.
    5) wyłączmy zapłon wyjmujemy zworę.
    6) reset poprzez włączenie zapłonu z kluczyka min 20x
    7) jeżeli wskaźnik zgaśnie to układ ok i macie trochę kaski w kieszeni
    8) jeżeli nie zgaśnie dla pewności wymigać raz jeszcze pkt 3, 4 i 5 bierzemy tabelę kodów błędów w dłoń i patrzymy co dolega autku. tabela do mb2 jest na necie w manualu do mb8 (aerodeck) i to po polsku.

    Z góry przepraszam moderatorów że się tak wymądrzam i może niechcący śmiecę na forum, ale jak mi pomagają to i ja pomogę, a zauważyłem że nt mb2 panuje lekki szum informacyjny

    1
  • #4 26 Kwi 2010 13:26
    aliceszn
    Poziom 9  

    Założony nowy czujniczek. ABS hula jak ta lala (kickback ok, kontrolka ok). Trzeba go jeszcze sprawdzić przy większej prędkości. Jeszcze raz wielkie dzięki dla Fruction. Temat można zamykać.
    Pzdr Arek

    0
  • #5 11 Paź 2011 11:14
    naver
    Poziom 9  

    Witam, mam civica MB1 rok produkcji to koncowka 94, ale modelowo jest w kategori 95r.

    Mam problem z ABSem, mianowicie kiedys bylo tak, ze ABS dzialal, ale od czasu do czasu zapalala sie kontrolka ABSu. Czasem zgaszenie silnika, ponowne zapalenie powodowalo ze pompa sie odzywala i kontrolka gasla. Pozniej kontrolka coraz czesciej sie zapalala, natomiast gasla czasem jak slychac bylo pompe, jednak ta wlaczala sie coraz rzadziej. Teraz juz sie swieci za kazdym razem. Zrobilem diagnostyke. Na filmie ponizej widac co wymrugala kontrolka. Czy ktos jest w stanie mi powiedziec co moze byc przyczyna?

    Link

    0
  • #6 10 Kwi 2013 18:54
    krzysiora
    Poziom 1  

    Witam wiem ze bylo to dawno pisane patrzylem na date. Mialem problem z ABS w mojej hondzie civic VI 1.6 96r Lecz rozwiazalem go mozna powiedziec "glupota". Powiem tak Czasem wlasnie komputerom tej gen (czyli 1.4 i 1.6) odbija. Zrobilem wszystko jak napisal kolega z samodiagnostyka wyskoczyly 4 kody bledu. Nie pamietam juz dokladnie jakie ale cos od czujnika tyl lewy i od pompy hydraulicznej.
    za kilka minut znowu zwarlem pin 1 i 3 i wyskoczyly 2 bledy tym razem od czujnika prawy przod i zaworu magnetycznego. Zdziwilo mnie to ze co podlaczenie inne bledy. Olalem to . Zrobilem samochodem okolo 50 km wrocilem do domu (ABS swiecil caly czas). Pomyslalem ze odepne akumulator moze cos podziala tak poprostu nie liczac na nic. Rano podpinam akumulator wsiadam do samochodu odpalam i jak zawsze abs zgasl a po wyjechaniu z garazu sie zapalal, a tu zdziwko abs nie zaswiecil sie i dziala normalnie. Nie wiem czy ten akumulator ma z tym cos wspolnego ale mozna sprobowac moze akurat. z akumulatora odlaczylem tylko Plus +
    a minus - zostawilem. Wrzesniej jeszcze odkrecilem 4 kola nastepnie czyjniki na kolach zebatych (znajduje sie to za tarcza) i wymylem plynem do mycia maszyn po czym zostawilem az brud odgryzie i zlalem zwykla woda. Przetarlem szmatka do sucha i wtedy rozlaczylem akumulator. Moze komus sie przyda. Ja wlasnie tak rozwiazelem problem i dziala do dzis. Jesli ktos bedzie mial pytania mozna pisac w tym temacie lub na priv. Dziekuje :) Pozdrawiam.

    1
  • #7 23 Cze 2013 21:47
    elektryk13a
    Poziom 19  

    Ja również znalazłem z prawej strony złącze 5 pinowe i dwu pinowe niebieski. Kody błędów abs wymigałem tak jak opisano wyżej zwierając 1i3 ale błędy z silnika i poduszek nie mogę civic 97 1.8 vtec

    0
  • #8 01 Wrz 2013 15:49
    przemuss01
    Poziom 1  

    witam potrzebuje pomocy abs nie dziala miga takie bledy jeden dluzszy i 2 krotkie dodam ze czujniki sprane z

    0
  • #9 02 Paź 2015 13:24
    viruss24
    Poziom 11  

    Kod błędu - Możliwa(e) przyczyna(y)
    11, Czujnik szybkości obrotowej przód prawe Obwód elektryczny odłączony / zwarty
    12, Czujnik szybkości obrotowej przód prawe Błąd sygnału
    13, Czujnik szybkości obrotów koła przód lewe Obwód elektryczny odłączony / zwarty
    14, Czujnik szybkości obrotów koła przód lewe Błąd sygnału
    15, Czujnik szybkości obrotowej koła tył prawe Obwód elektryczny odłączony / zwarty
    16, Czujnik szybkości obrotowej koła tył prawe Błąd sygnału
    17, Czujnik szybkości obrotów koła tył lewe Obwód elektryczny odłączony / zwarty
    18, Czujnik szybkości obrotów koła tył lewe Błąd sygnału
    21, Czujnik szybkości obrotowej przód prawe Przerwa elektryczna
    22, Czujnik szybkości obrotów koła przód lewe Przerwa elektryczna
    23, Czujnik szybkości obrotowej koła tył prawe Przerwa elektryczna
    24, Czujnik szybkości obrotów koła tył lewe Przerwa elektryczna
    31, Zawór magnetyczny, wlot, przód prawy
    32, Zawór magnetyczny, wylot, przód prawy
    33, Zawór magnetyczny, wlot, przód lewy
    34, Zawór magnetyczny, wylot, przód lewy
    35, Zawór magnetyczny, wlot, tył prawy
    36, Zawór magnetyczny, wylot, tył prawy
    37, Zawór magnetyczny, wlot, tył lewy
    38, Zawór magnetyczny, wylot, tył lewy
    41, Zawór magnetyczny, przód prawy
    42, Zawór magnetyczny, przód lewy
    43, Zawór magnetyczny, tył prawy
    44, Zawór magnetyczny, tył lewy
    51, Pompa hydrauliczna Błąd obwodu elektrycznego, Bezpieczniki, Przekaźnik, Druty / element łączący
    52, Pompa hydrauliczna Nie uaktywniony
    53, Pompa hydrauliczna Uaktywniony
    54, Przekaźnik ABS Nie uaktywniony
    61, Zasilanie napięciowe Napięcie za wysokie/ niskie
    62, Zasilanie napięciowe Napięcie za wysokie/ niskie
    71, Nierównomierny rozmiar kół
    81, Sterownik ABS Błąd/błąd sterownika (ECU)

    1
  • #10 23 Paź 2017 20:23
    P.Snitko
    Poziom 1  

    Szanowni,
    Auto: H Civic 1.4 IS 90 HP seria MB2 rok 2000
    Czytałem trochę w tym temacie. Mam błędy 12,13 i 16. W instrukcji serwisowej napisane jest, żeby sprawdzić złączkę zespołu modulatora multimetrem (pomierzyć opory) i na tej podstawie podjąć odpowiednie kroki (pewnie wymiana czujników, ale nie chcę na ślepo tego robić -przeczytałem, że często wystarczy w jakiś sposób zregenerować styki - sprayem/przetrzeć itp). Nie jestem jednak pod maską w stanie znaleźć tego modulatora i jego wtyków. Czy ktoś mógłby puścić mi zdjęcie tego elementu żebym mógł go znaleźć i poradzić sobie w życiu?
    Dzięki wielke
    Pzdr
    P
    P.S. Próbowałem resetowania błędów metodą 20x zapłon jak również wciskaniem hamulca ze zwartymi pinami 1 i 3 i się nie udało. Podejrzewam, że jak zniknie usterka to się uda z zapłonem skasować pamięć EPROM.

    0