Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Voyager 2002, 2.5 CRD --- Silnik gaśnie---

Lamkojad 25 Kwi 2010 13:25 5832 7
  • #1 25 Kwi 2010 13:25
    Lamkojad
    Poziom 9  

    Witam,
    --------------------------------Silnik gaśnie----------------------------------
    Voyager 2002, 2.5 CRD przebieg 250 tys.

    Zaczęło się wszystko od tego że samochód czasem gasł na luzie lub tez kiedy było wciśnięte sprzęgło.Gdy zgasł odpalał od razu.Zdarzało się tez jak był zimny ( po odstaniu nocy) nie odpalił za pierwszym razem tylko za drogim.
    Był też problem z RPM gdy samochód stał i przy podaniu gazu dławił się . RPM rosło do 1500-2000 i gasł.
    Po pewnym czasie pojawił się problem z zegarami i kontrolkami ze się zawieszały lub po prostu zapalała się choinka na desce co nie miało żadnego wpływu na jazdę.Problem bagatelizowałem bo samochód jeździł a gaśniecie było żadkie..
    Te problemy były wcześniej przed rozciągnięciem paska rozrządu.
    Wymiana rozrządu, wał itp. Dodatkowo wyczyszczone wtryski ,jeden zmieniony na nowy.Filtry itd.
    Samochód zaczął działać perfekcyjnie .Skończyły się problemy z zegarami i innymi problemami opisanymi powyżej.

    Po tygodniu zaczął gasnąć podczas jazdy bez żadnych przyczyn. Tak jak by wyłączyć go z kluczyka.Było trzeba odczekać parę minut a czasem nawet godzinne i samochód odpala .Można było przejechać 1-50 km i gasł.
    Pomysłów było wiele.
    Zmiana oprogramowanie nie pomogło bo komputer nie zapamiętywał go. Zmiana komputera, nowe oprogramowanie, dopasowanie kluczyka do komputera bo blokował go immobilizer. Zmiana pedału bo ktoś wcześniej dokleił plastik pod pedałem by podbijał sztucznie rpm. Sprawdzone czujniki listwy,( Crack sensor, Shaft sensor) Nie pomogło.Czujniki pamp sprawdzone.
    Samochód podpięty pod komputer nie pokazuje błędów. Pojawił się problem z napięciem . Dopięły został moduł do alternatora by omijał komputer . Nie pomogło. Pompa działa . Jednak dla pewności dodany została pompka elektroniczna pomiędzy pompą podająca paliwo a pompą wysokiego ciśnienia. Nie pomogło.
    Pojawił się problem z temperatura. W ciągu parę minut 1-5 samochód działa perfekcyjnie . Skacze temperatura mu do 250 stopni i wyłącza się . Czujnik wymieniony temperatury .Nie pomoglo. dalej sie grzeje i gaśnie.
    Samochód nadal stoi.
    Problem jest dziwny . Bo odpala. Perfekcyjnie działa. Przez 5- 20 m minut i gaśnie. Trzeba odczekać i zabawa w kołko.
    Problem jest teraz ze sie grzeje i gaśnie. Chyba...
    dealer przez telefon nie wie.Mechanik jest dobry ale kończą sie pomysły.
    Części oryginalne lub zamienniki sygnowane przez Chryslera w Holandi.

    Macie jakieś pomysły

    Ps. Mieszkam w Holandi więc pisze to jak zrozumiałem od mechanika, nie znam fachowej terminologii

    0 7
  • #2 26 Kwi 2010 18:07
    Lamkojad
    Poziom 9  

    czy powodem gaśnięcia może być zmienne natężenie prądu na crank sensor'rze?

    0
  • #3 29 Kwi 2010 09:14
    kamilczubacki
    Poziom 17  

    Kolego sprawdz dobrze rozrzad co do tego wtryskiwacza wymienia sie wszystkie a nie jeden.

    0
  • #4 29 Kwi 2010 18:24
    Lamkojad
    Poziom 9  

    Wiec problem stanowił czujnik BDP i wiązka ( + fajka) były w rdzy i ogólnie w marnym stanie.
    Wymiana pomogła.

    Silnik pracuje b. dobrze . Dociera się z nowym komputerem.


    Zobaczymy co czas pokaże.


    Co do wtrysków.
    Nie wiem jak powinno być ale co się pytałem zdania są podzielony . Każdy dealer Voyagera w Holandii twierdzi jak ty. By wymienić + czujnik ( sensor) wtrysków tez.
    Tyle ze to koszt w Holandii około 400 E każdy wtrysk x 4 = 1200E + czujnik 100 Euro. + robocizna sadze ze koszt by się zamknąć około 1700 Euro.
    Za to mechanicy ( z własnego doświadczenia) których się pytałem o opinie twierdzili ze nie koniczynie ważne by pozostałe podać lekkiej regeneracji.
    Z powodu kosztów wybrałem wariant 2 :D
    Ale pewnie masz racje bo to zdrowsze dla auta .

    Ważne ze chodzi :) .

    Pozdrawiam

    0
  • #5 06 Maj 2010 09:04
    Tezcatlipoca
    Poziom 10  

    Mógłbyś opisać dokładnej ten czujnik BDP?

    0
  • #6 06 Maj 2010 15:35
    Lamkojad
    Poziom 9  

    Hmm,
    Co masz na myśli dokładniej opisać?.

    Jego zastosowanie ?

    Regulacja rpm.

    Po za tym .

    Samochód zaatakowałem dobrym paliwem. O5 rano poszalałem na autostradzie 160 - 180 km i się przeczyściło co nie co, zasadniczo problem zanika.
    Wymieniłem czujnik.+ Paliwo.
    Zrobiłem test kluczyka wyszło mi ze nie działa poprawnie czujniki Comshaft.
    Czujnik będę oglądał za tydzień może dwa. Brak czasu po za tym jest po pokrywa silnika.Poczekam na mechanika jak wróci z wakacji .

    Będę szukał zamiennika Comshaft z boscha bo oryginalny kosztuje około 500 Euro lub może trafi mi się jakaś żaba bita i z niej wymiennie

    0
  • #7 01 Lis 2010 19:11
    xawier2007
    Poziom 1  

    Witam serdecznie mam taki sam problem silnik gasnie i za 20 minut mozna go odpalic ,prosiłbym o sprecyzowanie połozenia tego czujnika bdp bede bardzo wdzieczny Pozdrawiam

    0
  • #8 25 Kwi 2015 15:28
    *THOM*
    Poziom 10  

    Witam.
    Który to jest czujnik bdp ?????

    3