Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak rozpołowic alternator hitachi (silnik isuzu)?

wladziu22 25 Kwi 2010 13:29 7725 23
  • #1 25 Kwi 2010 13:29
    wladziu22
    Poziom 17  

    Witam,

    Mam pilne pytanie...
    Ślęczę nad alternatorem. Czy oprócz czterech śrub (szpilek) coś jeszcze trzeba rozkręcić aby rozpołowić alternator Hitachi? (Vectra B isuzu)
    Bo szczerze trochę ciężko mi to się rozpoławia a nie chciałbym czegoś zepsuć.


    Bardzo proszę o odpowiedz.
    Pozdrawiam.

    0 23
  • Pomocny post
    #2 25 Kwi 2010 13:38
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 25 Kwi 2010 13:44
    wladziu22
    Poziom 17  

    No właśnie nie rozkręciłem vacupompy, bo wyczytałem ze nie ma takiej potrzeby. Później to tylko problem bo trzeba mieć uszczelkę.
    Bez rokrecania vacupompy nie da sie tego zrobic?

    0
  • Pomocny post
    #4 25 Kwi 2010 13:48
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 25 Kwi 2010 13:55
    wladziu22
    Poziom 17  

    Dobra idę robić wg Twojej porady.
    Co do nie ściągania vacupompy pisze np tutaj Link

    Później dam znać jak poszło.
    Tymczasem dziękuje.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Motronic napisał:

    Uwaga-stojan ma schodzić razem z "dolną" częscią!

    A która to dolna cześć wg Ciebie? Ta gdzie vaku czy ta gdzie kolo pasowe?

    0
  • Pomocny post
    #6 25 Kwi 2010 13:59
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 25 Kwi 2010 16:22
    wladziu22
    Poziom 17  

    Chciałem potwierdzić to co kolega powyżej dokładnie opisał.

    Dodam jeszcze, że aby się dostać do mostka prostowniczego należy odkręcić wszystkie nakrętki, które znajdują się po stronie wacupompy (łącznie z nakrętką od zacisku plusowego). Potem odkręcamy cztery śrubki śrubokrętem, które mocują stojan do mostka diodowego.
    Dalej już nie rozkręciłem bo nie miałem 7ki nasadowej (cienka tulejka, nakrętki głęboko umiejscowione) :/
    A potrzebuję dostać się do regulatora, bo miałem 16.5-16-5V ładowania :/

    Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.

    0
  • Pomocny post
    #8 25 Kwi 2010 18:46
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 25 Kwi 2010 21:45
    wladziu22
    Poziom 17  

    Nie denerwuj mnie niepotrzebnie ;)
    Ok.. to napisz co jeszcze może być przyczyną jak już zacząłeś.

    Nie sprawdziłem jeszcze diod, bo nie odkręciłem izolatora (plastikowa tarcza). Kupie 7ke klucz i odkręcę. Ale... na chwilę obecną mogę napisać, że tuz przy mostku, gdzie 2 druty stojana są przykręcone, było zwęglone i odpadało, jakieś tworzywo. Tak jakby się nieźle "smażyło".
    Nie miałem też działającego obrotomierza (ciągle pokazywał zero). Wiem, ze powinienem wpierw sprowadzić sygnał na wtyczce (L-lampka ładowania i W-obrotomierz). Z góry założyłem, ze to wina alternatora. Aha lampka ładowania też się świeciła (przy przekręceniu stacyjki jak i po odpaleniu silnika).

    To samo zachowanie na innym nowym akumulatorze.

    0
  • #10 26 Kwi 2010 11:44
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 01 Maj 2010 17:09
    wladziu22
    Poziom 17  

    Witam ponownie.

    Sprawdziłem mostek prostowniczy.. oczywiście walnięte diody albo całkowite zwarcie w obie strony albo w obie strony przepuszczaly jakiś tam mniejszy prąd. Regulator na pierwszy rzut oka wyglądał ok. Ale i tak wymieniłem bo kosztował coś 65zł wiec to nie majątek. dodam, ze mostek = 90zł. Był tam jeszcze kondensator przeciwzakłóceniowy, chyba 220uF na 230V. Wyglądał ok i nie miał zwarcia. Wiec pozostawiłem stary. Szczotki już wcześniej wymieniałem wiec już ich również nie ruszałem. Tylko sprawdziłem ich podłączenie miernikiem i czy czasem nie zwierają ze sobą co byłoby dziwne.

    Wszystko już poskładane. Żadna śrubka nie została i nic nie ociera ;)
    We wtorek u jakiegoś mechanika-elektryka okaże się czy działa tak jak powinien. Musze go sprawdzić przed wsadzeniem do auta.

    Pytanie do Ciebie kolego....
    napisałeś:

    Cytat:

    Trzeba sprawdzić, czy napięcie na B+ jest takie same jak napięcie na styku S


    Gdzie są te zaciski? To chyba nie dotyczy mojego alternatora bo ja mam we wtyczce tylko L i W zaciski. No i przykręcany plusowy kabel od akumulatora.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Aha i jeszcze jedno pytanie co do vacupompu... trzeba zwrócić uwagę na jakieś znaczniki wewnątrz pompy..przed założeniem jej ponownie na kręciccy się trzpień komutatora?

    0
  • Pomocny post
    #12 01 Maj 2010 17:40
    viper555
    spec od auto-elektro

    Jak wymieniłeś mostek i regulator to zakładaj przecież tam nie ma co sknocić, tak tam nie ma styku S , pompę zakładasz jak pasuje i powinno wszystko grać.P

    0
  • #13 01 Maj 2010 18:13
    wladziu22
    Poziom 17  

    W zasadzie to już rano wszystko poskładałem. Chciałem się tylko upewnić.
    Dziękuje za pomoc.
    Jeśli nie zapomnę to odezwę się jeszcze i napisze czy faktycznie rozwiązało to moje problemy z wysokim napięciem ładowania, świecąca lampką ładowania i niedziałającym obrotomierzem.

    Pozdrawiam.

    0
  • #14 01 Maj 2010 18:56
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #15 01 Maj 2010 20:05
    viper555
    spec od auto-elektro

    Jak rozpołowic alternator hitachi (silnik isuzu)?

    Motronic nie wiem co masz na myśli ale tu masz mostek na obrotomierz chyba że nie chodzi o ten alternator.P

    0
  • #16 01 Maj 2010 22:57
    wladziu22
    Poziom 17  

    Omawiany alternator:

    Numery na naklejce alternatora:
    12V100A
    897150-2011
    LR1100-501B
    68L

    Wtyk 2 piniowy (LR).

    Alternator ten pochodzi z auta Opel Vectra B 1.7TD silnik ISUZU '96r + klimatyzacja.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zaciski na stojan miałem przykręcane śrubkami. 8 diodowy mostek.

    0
  • #17 01 Maj 2010 23:02
    DJTiesto
    Poziom 17  

    Tak 100A bo klima i hitachi bo 8 diod.
    Ogólnie kaszanaka z tymi diodami.

    0
  • #18 02 Maj 2010 09:35
    wladziu22
    Poziom 17  

    Dlaczego?
    Z tego co wyczytałem to alter. dostaje po du..e przez świece żarowe, które grzeją z 4,5 min niepotrzebnie. Dodatkowo jak się uruchomi odmrażanie szyby i grzanie foteli... Całość pobiera sporo prądu. W zasadzie powinien być mocniejszy alternator, by mieć sporo zapasu mocy. No i powinien być bardziej osłonięty od wilgoci.

    0
  • Pomocny post
    #19 02 Maj 2010 11:07
    DJTiesto
    Poziom 17  

    Jest tak że jest po prostu źle dobrany to tego silnika i koniec.
    Są przecież np CL15- 150A i tam nic sie nie dzieje a tu wiecznie to samo.

    0
  • #20 02 Maj 2010 13:17
    wladziu22
    Poziom 17  

    Spora różnica 100A a 150A.
    Japoński wymysł :)
    Dobrze by było mieć możliwość zamiany na jakiś mocniejszy np BOSHA lub VALEO. No ale zdaje się chyba tak nie jest.

    Niepotrzebnie naczytałem się na auto-opinie przed kupnem auta, że ten silnik jest lepszy od ecoteca niemieckiego... Prawie trzech latach użytkowania.. sporo mnie to kosztowało. Rożne części naprawy etc. bo części droższe.. A mechanicy jak słyszą ISUZU to od razu wzdychają...bo przecież najlepiej podłączyć komputer i niech sam wszytko wykryje, naprawi i tylko skasować klienta, nie brudząc sobie rąk.

    Stad moje "zamiłowanie" do grzebania w aucie. Sam sobie na siebie ponarzekam jak coś zepsuje ;)

    0
  • #21 02 Maj 2010 16:52
    DJTiesto
    Poziom 17  

    E tam IZUSU nie są przecież awaryjne.

    0
  • #22 04 Maj 2010 16:36
    wladziu22
    Poziom 17  

    Tak jak obiecałem...

    Sprawdzianem u mechanika alternator. Było 14.5-14.4 ładowanie.
    Zamontowałem do auta odpaliłem...iiiii kontrolka ładowania już nie świeci niepotrzebnie (tylko jest w czasie pobudzenia). Obrotomierz ożył!!!! :)
    Ładowanie było 14.4-14.3V.
    Pisze, ze "było" bo przejechałem z 7 km by odwieźć kumpla i od razu sprawdziłem ponownie ładowanie, a tu wynik 13.7 na światłach i 13.8 bez świateł. Cos nie tak znowu :/ ?

    0
  • Pomocny post
    #23 04 Maj 2010 18:12
    viper555
    spec od auto-elektro

    Sprawdź ile masz na przewodzie od klemy plusowej i czy klema się nie grzeje bo to przypadłość w tych samochodach.P

    0
  • #24 04 Maj 2010 18:56
    wladziu22
    Poziom 17  

    ok sprawdzę.

    A dodam jeszcze, że przed chwila.. czyli jakieś 2 godziny po zaobserwowanej sytuacji, ponownie zmierzyłem napięcie po odpaleniu auta. Było 14.3ze światłami. Przejechałem kawałek i ponownie sprawdziłem. Było 14.00 ze światłami. Tak jakby pasek się poluźniał i alternator wolniej kręcił ;/

    Dodano po 30 [minuty]:

    Niestety ku mojemu zdziwieniu nie było kanału podjazdowego.. :) zrównali kanał z ziemia :) ciężko będzie mi teraz powiedzieć coś więcej ile jest [V] na zacisku :/

    0
  Szukaj w 5mln produktów