Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MB W202 Sterownik ogrzewania, nawiewu, dmuchawy,klimatyzacji

ascorp 25 Kwi 2010 13:33 7078 6
  • #1 25 Kwi 2010 13:33
    ascorp
    Poziom 17  

    Witam! Posiadam W202 2.5D Automat z 95r, Problem mam ze sterownikiem dmuchawy, wszystko działa z wyjątkiem właśnie dmuchawy, na pożyczonym sterowniku jest OK, więc dmuchawa dobra, w sterowniku regulacja odbywa się za pomocą potencjometru, ale co dalej ? Idzie tylko jakiś sygnał do regulatora obrotów dmuchawy, który jest przy dmuchawie ? Ma może ktoś jakiś schemacik tego dziadostwa ?

    0 6
  • #2 25 Kwi 2010 13:36
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 26 Kwi 2010 19:17
    ascorp
    Poziom 17  

    Ok to są chyba schematy instalacji elektrycznej, wielkie dzięki, trochę Ciężko mi się połapać bo po rusku i EN, pomoże ktoś mi w odszukaniu który schemat ma wspólnego z dmuchawą, regulatorem, aż po sterownik ?
    A takie pytanko, pewnie o schemacie tego sterownika ogrzewania to mogę sobie pomarzyć ? A może ktoś wie jak inaczej wysterować dmuchawę ?

    Mam taki sterownik ręcznej klimy od góry są takie przyciski :

    "przewietrzanie" nie wiem co to jest, ale z niemieckiego tak wychodzi ;p
    EC
    REST
    Obieg zamknięty

    1
  • #6 27 Kwi 2010 20:12
    ascorp
    Poziom 17  

    Dzięki wielkie Gerri ! W sumie sam nie wiem co zrobiłem (chyba przypadkowo jakąś zware) i sterownik ruszył , nawiew działa jak nówka ;p

    0
  • #7 29 Gru 2010 16:17
    ascorp
    Poziom 17  

    Witam ponownie, i ponownie z tym samym sterownikiem, odmówił posłuszeństwa..:/

    Mam aktualnie rozebrane dwa sterowniki, jeden oryginalny (od mojego 2.5D) który nie załącza dmuchawy , oraz drugi w pełni sprawny ale od 1.8E który nie załącza klimy (nie że jest uszkodzony, ale nie od tego silnika;/)

    Próbuje załączyć je w domu na "sucho" , ale dzieją się dziwne rzeczy, po podłączeniu zasilania, obydwa zachowują się identycznie, czyli nie ma napięcia na wyjściu do tego regulatora obrotów dmuchawy, co ciekawe po załączeniu REST w obydwóch jest napięcie, mimo tego iż ten oryginalny w samochodzie też REST nie działa...

    W związku z tym mam takie pytanko, jakie są warunki uruchomienia dmuchawy, tzn. co jeszcze musi mieć podany sterownik? jakiś czujnik? jakieś dodatkowe napięcie ?

    W tym oryginalnym sterowniku ścieżki , oraz elementy są raczej na 99% sprawne, myślę że tu chodzi bardziej o kwestie "oprogramowania" i czy jakość akumulatora, czy też napięcia w instalacji sam. miała by wpływ na blokadę dmuchawy przez sterownik ? (i dlatego 1.8E działa bo potrzebuje "mniejszego" aku?)

    Dlaczego REST w tym oryginalnym sterowniku w domu działa poprawnie, a w aucie już nie? Pomimo iż na tym od 1.8E w aucie działa sprawnie ta funkcja ?

    Wnioski mam z tego wszystkiego takie, iż w aucie (prócz sterownika) na 100% wszystko jest sprawne, w sterowniku potencjometr, czy sam moduł końcowy który podaje napięcie na regulator obrotów też sprawny (ze względu iż REST działa), więc troche sam już nie wiem czego mam szukać ;/ dodam tylko , że jak kupiłem auto, sterownik dostałem jako zepsuty, ale jak chciałem go sprawdzić to przy zakładaniu go zrobiłem chyba jakieś lekkie zwarcie na płytce i zadziałał, chodził bezproblemowo od kwietnia i teraz znowu przestał działać, najpierw wariowały obroty po czym zupełna cisza, ale od zawsze REST nie działał na nim (pomimo iż na 1.8E działała ta funkcja)

    Co ma wspólnego konkretnie stacyjka z panelem ? Na pewno główne zasilanie panela, ale to jest ok, a czy coś więcej ???

    Czy w tej ręcznej klimie jest jakiś tryb "automatyczny" , wyczytałem gdzieś że jak się ustawi nawiew na 1 czy 2, to i tak gdy jest inna temperatura w aucie niż zadana to nawiem może pracować szybciej ???

    0