Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Computer Controls
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Pompa ogrodowa na powierzchniowa do wody czystej.

peloks 25 Apr 2010 15:47 14962 10
    peloks
    Level 27  
    Jestem początkującym działkowiczem i szukam niedrogiej pompy do podlewania warzyw. Wszystkim w domu znudziło się kręcenie korbą i wyciąganie wiaderkiem ze studni wody, wlewania do konewek i noszenie 30m dalej, aby podlać warzywa.
    Wyznaczyli mi zadanie abym coś wymyślić. Dlatego proszę o poradzenie mi jaka pompa będzie najlepsza do takich zastosowań.
    Podam wam następujące dane.
    Głębokość studni (od gruntu do wody) - 4m.
    Długość węża (od pompy do ogrodu) - 40m.
    Zasilanie pompy - 230V
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Computer Controls
    krzysiek7
    Moderator of Electricity
    Kolego peloks, obecnie wybór pomp jest tak szeroki, że trudno radzić coś konkretnego. Ja 3 lub 4 lata temu kupiłem pompę zatapialną za około 150 zł, w metalowej obudowie, już sama cena mówi że nie jest to pompa o wysokiej jakości. Pracuje do tej pory bez zarzutu, a wodę tłoczy w sezonie letnim nawet na około 50m.
  • Computer Controls
    Sławek K
    Level 22  
    Możesz to rozwiązać na kilka sposobów:
    1. przy pomocy małego, taniego hydroforu ze zbiornikiem ok18-24l i mocy silnika 600- 800W,
    2. stosując pompę zatapialną wirnikową (wirnik z łopatkami),
    3. pompa zatapialna - rotor podobny do spiralnego podajnika - jak w maszynce do mięsa poruszający się w gumowym statorze - uzyskasz wysokie ciśnienie.