Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Centralny zamek Vectra B schemat

MaciejWS 18 Aug 2004 09:24 27228 17
  • #1
    MaciejWS
    Level 11  
    W książce sam naprawiam Opla Vectra wyczytałem , że centralka rozpoznaje uszkodzenie siłownika od centralnego zamka i po pięciu nieudanych próbach ignoruje go.
    Patrząc na schemat elektryczny z tej samej książki widzę że wszystkie siłowniki są podłączone do tych samych kabli . Więc jak to możliwe żeby nie uruchamieć któregoś ze siłowników skoro wszystke są podpięte razem ?
    Może ma ktoś jakieś doświadczenia z centralnym w Vectrze B.

    W ciągu 1 tygodnia straciłem sterowanie zamkami w 3 drzwiach oba przody i tył od strony pasażera.W tej chwili działa mi tylko siłownik w jednych drzwiach , wlewie paliwa , klapie bagażnika.

    Czy centralkę od centralnego zamka można jakoś zresetować żeby nauczyła się nowych ustawień tzn które zamki są sprawne a które nie ?
  • #2
    commor
    Level 25  
    Witam!
    Ja ostatnio ją (centralkę) wypiołem, wpiołem.
    Przekręciłem kluczyk w stacyjce, wcisnąłęm przycisk w pilocie (fabrycznym) i ruszyły wszystkie, a nie chodził żaden!
    A, jeszcze tylko zgarnąłem troszkę kaski od klienta no i było po robocie... :)

    Pozdrawiam
    commor
  • #3
    MaciejWS
    Level 11  
    Commor

    Miałem wypięty cały moduł od centrala. Ta skrzyneczka co jest za plastikamie przy przednich drzwiach pasażera. Ale nie pomogło.
    A na jak długo miałeś wypięte wtyczki ?
    Czy to by miało jakieś znaczenie w sensie że moduł ma jakieś podrzymanie na parę minut ?
  • #4
    commor
    Level 25  
    Miałem to wypięte przez circa 5 minut, ale chyba tak szczerze mówiąc chyba nie miało to wielkiego znaczenia.
    Najważniejsze to wcisnąć (lub wciskać) pilota (FABRYCZNEGO) na przekręconej stacyjce!

    Pozdrawiam
    commor
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    MaciejWS
    Level 11  
    Commor

    U ciebie to wyglądało na to że pilot się rozsynchronizował z centralką.
    Próbowałem jeszcze raz rozłączyć moduł. Potem nadusiłem pilota na przekręconym zapłonie usłyszałem stuk części działających siłowników ale te co nie działały nie działają dalej.
    Jak zamykam zamek z pilota to zamknie się i zaraz się otwiera.
    Jak zamykam z kluczyka to normalnie zamknie się i nic więcej się nie dzieje.
  • #7
    commor
    Level 25  
    Podałem najprostszy i ostatni przykład :) .
    W poprzednich (dwóch) vectrach nie było tak wesoło.
    Całość skończyła się na wymianie całęgo siłownika (łącznie z zamkiem) w drzwiach lewych tj. kierowcy.
    Mieści się tam całe serduszko centralnego zamka tzn. kilka ok 4-5 przełączniczków, z których wystarczy, ze jeden szwankuje - a odbija się to na całości tj. wszystkich 4-5 drzwiach!
    Koszt takiego cuda w service to ok. 400-450 zł, na szrocie (specjalistycznym oploskim) bardzo deficytowy towar (znaczy, że się psuje!) ze 220-230, z tym, że netto.

    Pozdrawiam
    commor
  • #8
    commor
    Level 25  
    A, jeszcze jedna sprawa - kiedyś, kiedyś z 3-4 lata temu pierwsze usterki c.z w Vectrze spowodowane były przez zalewanie woda centralki.
    Po prostu woda wciekała do wewnątrz pojazdu i zbierała się w samej centralce.
    Samochody te były wtedy na gwarancji - jak sobie dilerzy ASO radzili z usterką - obejrzyjcie fotkę...
    Woda oczywiście czyniła wielkie szkody oraz spustoszenie wewątrz tej puszki.
    Ostatnio (tj. w ciut nowszych opelkach - lecz w tej samej budzie) jak zauważyłem elektronika jest lakierowana (chyba w razie jakby cóś... się ta woda dalej przedostała... :D ).

    Pozdrawiam
    commor
  • #10
    Stan-Mar

    Level 27  
    Najczęściej pada w mikrowyłącznik w siłowniku. Serwis tego nie naprawia, tylko zaleca wymianę całego siłownika. Gbos z Vectra Klub Polska naprawiał sam. Jest to któryś z tych mikrowyłączników (nie znam jego wielkości)
    1. UM50E 10A01 (A pin plunger)
    2. UM50E 10B01 (B flat lever 18 mm)
    3. UM50E 10C01 (C flat lever 20 mm)
    4. UM50E 10D01 (D flat lever 26 mm)
    5. UM50E 10J01 (J flat lever 60 mm)
    6. UM50E 70A01 (A pin plunger)
    7. UM50E 70B01 (B flat lever 18 mm)
    8. UM50E 70C01 (C flat lever 20 mm)
    9. UM50E 70D01 (D flat lever 26 mm)
    10. UM50E 70J01 (J flat lever 60 mm)
  • #12
    Tomaszglds
    Level 14  
    MaciejWS wrote:
    W książce sam naprawiam Opla Vectra wyczytałem , że centralka rozpoznaje uszkodzenie siłownika od centralnego zamka i po pięciu nieudanych próbach ignoruje go.
    Patrząc na schemat elektryczny z tej samej książki widzę że wszystkie siłowniki są podłączone do tych samych kabli . Więc jak to możliwe żeby nie uruchamieć któregoś ze siłowników skoro wszystke są podpięte razem ?
    Może ma ktoś jakieś doświadczenia z centralnym w Vectrze B.

    W ciągu 1 tygodnia straciłem sterowanie zamkami w 3 drzwiach oba przody i tył od strony pasażera.W tej chwili działa mi tylko siłownik w jednych drzwiach , wlewie paliwa , klapie bagażnika.

    Czy centralkę od centralnego zamka można jakoś zresetować żeby nauczyła się nowych ustawień tzn które zamki są sprawne a które nie ?



    zgadza się jak wszystkie siłowniki są podłaćzone do tych samych kabli to posprawdzaj przelotki w dzwiach a jak są ok to zamień siłoniki w drzwiach tylnych i będziesz miał obraz bo to nie wydaje mi się żeby była wina centralki. raczej napewno nie.Pozdrowienia
  • #13
    hornic
    Level 12  
    MaciejWS wrote:
    W książce sam naprawiam Opla Vectra wyczytałem , że centralka rozpoznaje uszkodzenie siłownika od centralnego zamka i po pięciu nieudanych próbach ignoruje go.
    Patrząc na schemat elektryczny z tej samej książki widzę że wszystkie siłowniki są podłączone do tych samych kabli . Więc jak to możliwe żeby nie uruchamieć któregoś ze siłowników skoro wszystke są podpięte razem ?
    Może ma ktoś jakieś doświadczenia z centralnym w Vectrze B.

    W ciągu 1 tygodnia straciłem sterowanie zamkami w 3 drzwiach oba przody i tył od strony pasażera.W tej chwili działa mi tylko siłownik w jednych drzwiach , wlewie paliwa , klapie bagażnika.

    Czy centralkę od centralnego zamka można jakoś zresetować żeby nauczyła się nowych ustawień tzn które zamki są sprawne a które nie ?


    W ubiegłym roku miałem taką samą sytuację-po kolei padały zamki wszystkich drzwi za wyjątkiem od strony kierowcy.Też wszystko sprawdzałem i okazało się,że padły siłowniki w zamku,który jest nierozbieralny.Niektórzy próbują je rozbierać i naprawiać,ale udaje się to bardzo rzadko.Jak zdejmiesz tapicerkę drzwi i wypniesz wtyczkę,to już będziesz wiedział czy dochodzi prąd do zamka(siłownika).W tamtym roku nowy zamek (oprócz ASO) kosztował około 300 zł.
  • #14
    MaciejWS
    Level 11  
    Witam ponownie wszystkich.

    Miałem trochę czasu przy weekendzie więc zabrałem się naprawę centrala.
    Sytuacja wygląda tak. Okablowanie do wtyczki zamka OK przy przyciskaniu pilotem pojawia się napięcie raz na kablu czarno-zółtym raz na czarno-czerwonym. Wyjmuję siłownik przednie drzwi pasażer podaje napięcie bezpośrednio na styki siłownika. Nic . Jedziemy na szrot niestety nie ma takiego siłownika. I całe szczęście. Rozbieramy siłownik wystarczy odkręcić 3 śruby odgiąc blachę w jednym narożniku i rozwiercić jeden nit mniej więcej na środku plastiku siłownika.
    W środku oprócz masy dźwigienek widać mikroprzełącznik silnik przekładnię ślimakową. Sprawdzam silnik podając mu napięcie bezpośrednio. Silnika działa. Oporność uzwojenia około 6 omów. Sprawdzam oporność przez mikroprzełącznik 2.2 mega oma. I już wszystko wiadomo. W tylnych drzwiach pasażera dokładnie to samo podpalone styki mikroprzełącznika.
    Jedyny ból z tylnymi drzwiami to problem z wyczepieniem sprężynki korbki podnoszenia szyby.
    Tak że został mi jeszcze siłownik od kierowcy ale to przy następnym weekendzie
  • #15
    MaciejWS
    Level 11  
    Viki B 100% trafienie. Problem byl wlasnie z mikroprzelacznikami.

    Dzieki.
  • #16
    lukaszDD
    Level 13  
    Mam problem z zamykaniem opla Vectr B z Pilota ??? Sprawdzalem juz baterie sa oki Co to moze być ?? prosze o Pomoc ?????
  • #17
    commor
    Level 25  
    Spróbuj przekręcić stacyjkę i wtedy wcisnij klawisze zamknij/otwórz.
    Powinno pomóc
    pozdrawiam
    commor
  • #18
    Stan-Mar

    Level 27  
    MaciejWS napisał:
    Viki B 100% trafienie. Problem byl wlasnie z mikroprzelacznikami.



    Bardzo się ciszę, że udało Ci się naprawić siłownik. Jeżeli go rozbierałeś, to podaj oznaczenie tego mikrowyłącznika