Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Escort "dziura" mocy

pawelgas 18 Aug 2004 10:04 3221 9
  • #1
    pawelgas
    Level 12  
    Witam!!
    Swego czasu poruszałem problem wieszających się obrotów problem się rozwiązał po wyczyszczeniu wszystkich przewodów powietrznych i wymianie czujnika płożenia przepustnicy co prawda czujnik jest używany ale działa. ale pojawiła się dziura w obrotach przy małej ich wielkości tzn np przy zmianie biegów trzeba chwile poczekać zanim autko przyśpieszy lub nawet potrafi czasami zdławić na chwile żeby potem przyśpieszyć. Dzięki za informacje. Pozdrowienia. Pawel Gąsecki.
  • #2
    lukin
    Level 13  
    JAKI SILNICZEK W TYM ESCORCIE??????????????
  • #3
    jt
    Level 15  
    Ja mam coś podobnego w eskorcie 1.4 i 91r. po wciśnięciu gazu samochód się przydławi dopiero jak wejdzie na obroty to ciągnie resetowanie kompa poprzez odłanczanie akumulatora nie pomaga.
  • #5
    czmiel
    Level 16  
    wyczyść przepustnicę i regulator wolnych obrotów
  • #6
    pawelgas
    Level 12  
    Odpowiedź na pojawienie się pytań
    autko ma silnik 1.4 bez LPG przejechane ok 160tys
  • #7
    pawelgas
    Level 12  
    czmiel wrote:
    wyczyść przepustnicę i regulator wolnych obrotów

    Mam małe pytanko w którym miejscu znajde to o czym pisałeś
    i w jaki sposób czyścić
  • #8
    czmiel
    Level 16  
    Przepustnica jest podłączona do linki gazu - odpinasz gumową rurę dolotu powietrza i ją widzisz regulator obrotów też jest w tych rejonach (zależnie jaki wtrysk-wielo, czy jednopunkt - napisz jaki) i jest do niego podłączona wtyczka z co najmniej dwoma przewodami (bywają też 4). regulator obrotów steruje składem mieszanki i łączy to co jest przed przepustnicą z tym, co jest za nią(może łatwiej znajdziesz, ja dokładnie nie pamiętam, bo dawno escorta nie robiłem)/// a czyścić najlepiej preparatem do czyszczenia gaźników(sprej),pędzelkiem,szmatką, a na koniec przemyć bęzyną, ew. zamiast preparatu może być WD40, w każdym razie musi się świecić jak psu jajca :)))))))
  • #9
    CODICO
    Level 11  
    Robiłem to wszystko z tydzień temu w moim escorcie.
    Objawy to wariacja silnika po odpuszczeniu gazu i na wolnych obrotach.
    Zaczynasz od zdjęcia dolotu i zdemontowania tego co pod nim jest czyli przepustnicy (gardziel z otwarciem sterowanym linką gazu). W zetecu są to 4 śruby. Od razu odłacz sobie złączke przy potencjometrze przepustnicy (u mnie prawdę mówiąc jest to elektromagnes) jest po prawej stronie przepustnicy. W starszych autach warto było i jego przeczyścić u mnie nie ma czego bo jest nierozbieralny. Po zdemontowaniu przepustnicy widzisz kolektor dolotowy. U mnie plastik. Do jego boku od strony silnika przykręcony dwoma śrubami jest zawór wolnych obrotów. Odłącz najpierw wtyczkę później delikatnie śruby. Wyjmij całość i przekonasz się ile syfu może się w tym zebrać. Ja z godzinę moczyłem go w ropie i powoli wymywałem ten syf pędzelkiem. Na koniec wyczyść wszystko i postaraj się rozruszać tłoczek a później kapnij trochę oliwki technicznej na niego. Nie używaj wd40. To nie jest najlepszy środek do smarowania. Oliwka dłużej mu posłuży :). Skręć wszystko z powrotem (pewnie pomęczysz się ze śrubą pod zaworem (ja z pół godziny próbowałem) na końcu wszystkie wtyczki (pamiętaj o zawleczkach) i dolot. Odpal auto .... powinno wszystko chulać. :)

    PS. Jeśli masz czas i ochotę możesz delikatnie zdemontować kolektor (to juz więcej roboty 4 śruby ale bardzo ciężko dostępne więc sobie odpuściłem) i wyczyścić też jego. Niestety u mnie w samum kolektorze jest pełno syfu i boję się że za jakiś czas zawór się znów zatka :(.

    Powodzenia
    CODI
  • #10
    mjulek
    Level 12  
    ZE ZDEJMOWANIEM KOLEKTORA BYM SIĘ WSTRZYMAŁ!!! BEDZIESZ POTEM MIAŁ I TAK PROBLEM Z DZIAŁANIEM SILNIKA BO BEDZIE ŁAPAŁ TOBIE FAŁSZYWKĘ!!! DOBRZE TRZEBA PÓŻNIEJ USZCZELNIĆ NAJLEPIEJ NA JAKIŚ WURTH"OWSKI ŚRODEK!!