Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda favorit 1,3 duże spalanie paliwa.

adam9hanyz 25 Apr 2010 22:43 4547 11
Automation24.pl
  • #1
    adam9hanyz
    Level 10  
    Witam!!!
    Moja skodzina po przeczyszczeniu gaźnika zaczęła palić dużo paliwa jakieś 11l/100km w trasie przy oszczędnej jeździe. I teraz pytanko: czy ktoś wie jak prawidłowo wyregulować gaźnik typu jikov. Proszę o pomoc bo cienki portfel już mam i proszę nic mi nie wspominać o analizatorze spalin bo mnie nie stać na mechanika wolał bym zrobić to sam. Z góry dzięki......
  • Automation24.pl
  • #2
    RobertLodz09
    Level 30  
    Kolego samemu gażnika nie ustawisz jak nie masz doświadczenia ,wiedzy itd. także gorąco namawiam na wizyte u osoby która ma wiedze i doświadczenie w zakresie naprawy i regulacji gażników oraz odpowiedni sprzęt. To co wydasz na tą regulacje to zwróci się w zaoszczędzonym paliwie! Pozdrawiam!
  • Automation24.pl
  • #3
    adam9hanyz
    Level 10  
    To trochę lipa jednak będzie trzeba jechać do zdzierców mechaników którzy i tak zrobią to źle, tak jak ostatnio wymienili pompę wodną bez potrzeby bo co innego miało winę jak sie woda gotowała ale nie o tym mowa. Pamiętam jak miałem malucha to działał tylko na odpowiednim ustawieniu gaźnika a Skoda chodzi nawet gdy obojętnie jak ustawie wkręt składu mieszanki tylko pije z baku inaczej więc dziwna sprawa.
  • #4
    RobertLodz09
    Level 30  
    Poszukaj takiego który ma pojęcie o gażnikach ,nie jedz do pierwszego lepszego. Pozdrawiam!
  • #5
    adam9hanyz
    Level 10  
    Najlepiej chyba będzie jak pojadę do byłego sąsiada, który miał skode i to długo i sam ją sobie naprawiał ale mechanikiem w prawdzie nie jest ale sie zna na rzeczy więc powinien to opanować mam nadzieje, bo z ostatnim problemem sobie poradził przy tym aucie.
  • #6
    RobertLodz09
    Level 30  
    Jak sąsiad "wyreguluje" gażnik to koniecznie napisz jak się twoja Skoda po tej "regulacji" spisuje ,ile pali ,itd. Pozdrawiam!
  • #7
    adam9hanyz
    Level 10  
    Dzisiaj był gaźnik regulowany wyciągnąłem ze zbiornika wszystkie paliwo i wlałem 8litrów więc zobaczę ile na tym przejadę bo tak normalnie 100 km powinienem przejechać i nawet powinno trochę zostać bo przedtem tak paliła.
  • #8
    tzok
    Moderator of Cars
    Nigdy nie wyjeździsz do końca paliwa ze zbiornika (zawsze coś tam zostanie, a nie zawsze tyle samo, zależy czy jechałeś po płaskim czy pod górkę czy z górki, w którą stronę była nachylona jezdnia), zresztą to jest głupota jeździć aż Ci auto zgaśnie. Jak chcesz sprawdzić ile Ci auto na prawdę pali, zatankuj do pełna, wyzeruj licznik kilometrów, wyjeździj przynajmniej 1/2 zbiornika i ponownie zatankuj do pełna. Podziel ilość dolanego paliwa pomnożoną przez 100 przez ilość przejechanych km i wyjdzie Ci spalanie w l/100km. To najprostsza skuteczna metoda na sprawdzenie spalania. Wyliczanie spalania w oparciu o wskaźnik poziomu paliwa/kontrolkę rezerwy czy wyjeżdżanie paliwa aż zgaśnie silnik jest obarczone dużo większym błędem. Oczywiście trzeba też przejechać na tyle duży odcinek, by paliwo zużyte na rozruch(y) silnika i jego pracę podczas postoju miało pomijalny wpływ na pomiar (czyli tak min. 200km).
  • #9
    adam9hanyz
    Level 10  
    No masz racje że to trochę głupi sposób na sprawdzanie spalania bo przejechałem około 70 km i paliwa koniec a ja mam taki nawyk że rezerwę wożę w bagażniku jakieś 5 l w bańce bo to jest najpewniejsza rezerwa w razie wypadku. A ta skoda to istna trechina, co miesiąc litr oleju do silnika i co dwa tygodnie 0,5l wody do chłodnicy ten silnik aż prosi się o nową uszczelkę pod głowice lub nawet nowe tłoki pierścienie itp. Z resztą nie ma sie co dziwić 18 lat bez remontu ponoć jeździła u jednego właściciela a ja kupiłem ją by rozebrać na złom za 250zł ale wygodniejsza od malucha to teraz jeździ a maluch na złomie, zobaczy się latem jak urlop dostanę to remont jej sie zrobi, bo jak przemyślałem to wszystko, to ona na taki stan to musi tyle palić.
  • #10
    Anonymous
    Anonymous  
  • #11
    adam9hanyz
    Level 10  
    No tak pompki membranowe to dobra rzecz mniejsze ryzyko że się zepsuje przy pracy na sucho i jeszcze przy faroritce pomyśleli z tą ręczną pompką ale tak nawiasem to więcej kasy ja przepale niż favoritka:D
  • #12
    adam9hanyz
    Level 10  
    Rozwiązałem problem z tym dużym spalaniem otóż wymieniłem gaźnik na inny używany z auta powypadkowego i wszystko wróciło do normy