Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Liczniki z Golfa IV do Passata B4 oszukuje obrotomierz.

waski00 25 Kwi 2010 23:02 3579 13
  • #1 25 Kwi 2010 23:02
    waski00
    Poziom 9  

    Witam!mam taki problem przełożyłem silnik z golfa mk4 2,3 v5 do passata b4 i mam problem z obrotomierzem bo ten silnik jest 5 cylidrowy i obrotomierz oszukuje czy można to przeskalować w pamięci zegarów??? dodaje zawartoś pamięci zegarów prosze o pomoc

    0 13
  • #2 26 Kwi 2010 10:52
    instalatorWawa
    Poziom 13  

    ??
    Wymieniając silnik, trzeba (wymienić) wsadzić do Passata wszystko to co było w golfie. Komp, czujniki, elektryka... Nie da się podmienić wsadu... Licznik nie ma tu nic do gadania. Całość siedzi w komputerze pokładowym... Ten sam problem wystąpił u kolegi, u którego zmienialiśmy silnik z MeganeIII do Laguny I... Odwiedził masę warsztatów i nic to nie dało. W końcu, jakiś starszy dziadek, powiedział: zamień instalację, kompa itp. Pomogło....

    0
  • #3 27 Kwi 2010 00:21
    waski00
    Poziom 9  

    witam z tym autem jest wszystko ok nic sie nie dzieje jest tylko i wyłącznie problem z obrotomierzem tego typu że zegary orginalnie z passata są przystosowane do impulsu anologowego razy 4,a chciałbym żeby były przystosowane do impulsu razy 5,wiem ze to jest możliwe bo kolega kiedyś posiadał taki silnik w corrado zastosował zegary z passata 2,0 16v i wszystko działa tak jak na orginale tylko ktoś mu przerobił zawartość pamięci w zegarach i pech chciał ze kolega nie ma namiarów do tej osoby :cry: bardzo proszę o pomoc

    0
  • #4 27 Kwi 2010 08:38
    kabanos
    Poziom 10  

    hi
    w tym przypadku mysle ze zmiana kodowania powinna cos pomoc, probowales ?

    pozdr

    0
  • #5 27 Kwi 2010 08:56
    tomek.kopiec
    Poziom 18  

    kabanos napisał:
    hi
    w tym przypadku mysle ze zmiana kodowania powinna cos pomoc, probowales ?

    pozdr

    hi: z tym licznikiem to pewnie niema komunikacji po k ,więc kodowanie odpada,przecież to rówieśnik golfa 3.

    0
  • #6 27 Kwi 2010 10:01
    DJTiesto
    Poziom 17  

    A możesz wsadzić licznik od golfa IV przecież estetyczniejszy i ładniejszy.
    Pozatym porównaj wsady od VR6 i R4 zobaczysz co jest inaczej.

    0
  • #7 27 Kwi 2010 12:54
    waski00
    Poziom 9  

    DJTiesto napisał:
    A możesz wsadzić licznik od golfa IV przecież estetyczniejszy i ładniejszy.
    Pozatym porównaj wsady od VR6 i R4 zobaczysz co jest inaczej.



    jeśli chodzi o licznik chciałbym zostać przy orginalnych zegarach z passata ,czy posiadasz może ktoś jakiś wsad z zegarów vr6 ?

    0
  • #9 27 Kwi 2010 21:08
    waski00
    Poziom 9  

    T5 napisał:
    Zmień kodowanie w liczniku na silnik 4ro cylindrowy


    W tym liczniku nie jest możliwa zmiana kodowania bo niema lini k ,jest to licznik taki jak w golfie 3 jedynie jak coś sie da zrobić to tylko w pamięci zegarów:|

    0
  • #11 27 Kwi 2010 23:26
    waski00
    Poziom 9  

    T5 napisał:
    To jest licznik z golfa 4 ?Z którego roku samochodu jest to liczydło?


    licznik nie jest z golfa4 tylko z passata b4 z 96r

    0
  • #13 27 Sty 2011 21:53
    waski00
    Poziom 9  

    H3nry napisał:
    Link
    Taki licznik ?


    tak to taki licznik :) tylko ten na foto to jest o diesla tak mi się bynajmniej wydaje :)

    0
  • #14 13 Sie 2014 22:25
    radekrp90
    Poziom 9  

    Wiem, że odświeżam kotleta ale mam pytanie do tej dyskusji, a nie chcę specjalnie tworzyć nowego tematu.
    Czy ktoś z Was, drodzy forumowicze, ma informacje czy od tamtej pory (czyli w sumie już ponad 3 lata) zmieniło się coś w sprawie przeprogramowania mnożników/dzielników ilości impulsów dla prędkości i obrotów?
    Nigdzie nie można znaleźć info na ten temat, jedynie tyle, że można zastosować dzielniki/mnożniki częstotliwości zewnętrzne. Jednak może istnieje już jakaś wiedza na temat zmiany tych parametrów, w samym liczniku.
    Wiem, że istnieje (w tych w pełni elektronicznych) opcja odczytania tych parametrów w czymś co można nazwać "menu serwisowym" ale o zmianie tychże jeszcze nigdzie nie przeczytałem. Zmiana przebiegu mnie nie interesuje ;) Tylko dopasowanie obrotomierza i prędkościomierza :)

    Z góry dzięki za pomoc ;)

    PS: sprawa dotyczy liczników elektronicznych w Passacie B4 - tak w gwoli ścisłości ;)

    0